Πάνω από ένα χρόνο πριν παραδοθεί στις ομάδες της BMW M Motorsport, η νέα M4 GT4 ολοκλήρωσε τις πρώτες της δοκιμές την περασμένη εβδομάδα στην Αλμερία (Ισπανία). Η εξέλιξη του αυτοκινήτου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο. Με στόχο την συνέχιση των επιτυχιών της προκατόχου της, η νέα M4 GT4 θα περιλαμβάνει τα καλύτερα στοιχεία του τρέχοντος μοντέλου, και επιπλέον θα έχει βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία. Εκτός από τις επιδόσεις, οι μηχανικοί της M Motorsport δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ευκολία συντήρησης και στη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Η δημιουργία του GT4, που βασίζεται στη νέα M4 παραγωγής ξεκίνησε με τις πρώτες προσομοιώσεις σε υπολογιστή τον Σεπτέμβριο του 2020. Η εξέλιξη της M4 GT4 ξεκίνησε στις αρχές του 2021 και το πρώτο όχημα δοκιμών συναρμολογήθηκε το καλοκαίρι. Το πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένου ενός κλωβού ασφαλείας εγκεκριμένου από τη FIA) προέρχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ (Γερμανία), όπου επίσης κατασκευάζεται το αυτοκίνητο παραγωγής. Η M4 GT4 ολοκλήρωσε την πρώτη λειτουργική δοκιμή της τον Οκτώβριο του 2021.
Καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για χρήση από ιδιωτικές ομάδες της BMW M Motorsport, οι υπεύθυνοι εξέλιξης δίνουν ιδιαίτερη προσοχή σε τομείς όπως η εύκολη συντήρηση και το χαμηλό λειτουργικό κόστος. Όπως η προκάτοχός της, η νέα M4 GT4 θέτει νέα σημεία αναφοράς εδώ. Ολόκληρο το σύστημα κίνησης (κινητήρας, κιβώτιο και ηλεκτρονικά) είναι ίδιο με αυτό του μοντέλου παραγωγής.
Αυτή η εξαιρετική βάση, που περιλαμβάνει ένα πολυεπίπεδο traction control, έχει βελτιστοποιηθεί λεπτομερώς για χρήση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης πρόσεξαν ιδιαίτερα το θέμα της ψύξης που αποτελεί πάντα μείζονα πρόκληση στην κατηγορία GT4.
Μερικά εξαρτήματα, όπως η οροφή από συνθετικό ανθρακόνημα (CFC) και η φιλοσοφία της πίσω πτέρυγας, έχουν υιοθετηθεί από την M4 GT3. Η χρήση βιώσιμων υλικών όπως οι φυσικές ίνες που αντικαθιστούν εξαρτήματα από carbon και πλαστικό, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Η M Motorsport συνεργάζεται με την εταιρεία Bcomp σε αυτό τον τομέα και άλλους εταίρους όπως οι H&R, Ravenol και Recaro.
Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, ενώ ένα δεύτερο όχημα δοκιμών θα προστεθεί στο πρόγραμμα στις αρχές του 2022.
Νίκος Τσάδαρης