Σίγουρα έχουμε σκεφτεί πολλές φορές τι γίνεται όταν το αυτοκίνητο μας γεμίσει κουτσουλιές. Είναι όμως τελικά φήμη ότι το περίττωμα των πουλιών διαβρώνει το χρώμα του ΙΧ μας ή όχι; Η Autoglym, μια εταιρία προϊόντων περιποίησης αυτοκινήτων, έκανε μια έρευνα και μας λέει ότι τα περιττώματα των πουλιών δεν προκαλούν από μόνα τους την ζημιά στο χρώμα, αλλά σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ο ήλιος.
Ο ήλιος ζεσταίνει το χρώμα του αυτοκινήτου και την κουτσουλιά, κάνοντας την έτσι να σκληρύνει, την ώρα που το χρώμα διαστέλλεται. Μόλις ο ήλιος δύσει και το αυτοκίνητο αρχίσει να κρυώνει, το σημείο του χρώματος όπου έπεσε η κουτσουλιά συστέλλεται κάνοντας την κουτσουλιά «ένα» με το χρώμα.
Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να μην χαλάσει το χρώμα του αυτοκίνητου μας;
Το καλύτερο είναι να αφαιρέσουμε την κουτσουλιά αμέσως με ένα υγρό πανί.
Η ίδια εταιρία παρουσίασε και ένα νέο διορθωτικό χρώματος, τη σειρά Autoglym Reflow, μία θεραπεία για την βαφή του οχήματος η οποία ενεργοποιείται με το νερό και απλά το αφήνεις να κάνει τα μαγικά του σε θαμπές ή χαραγμένες επιφάνειες. Αυτό θερμαίνει ήπια την κατεστραμμένη επιφάνεια και επιτρέπει στο φθαρμένο χρώμα να «αυτοθεραπευτεί». Όλη η διαδικασία παίρνει μόλις 30 λεπτά και μπορεί να σας γλιτώσει από βαψίματα και άλλες κοστοβόρες επισκευές.
Αντίστοιχη έρευνα έκανε και η Ford σε εργαστήριο και με συνθετικά περιττώματα πουλιών, προκειμένου να διαπιστώσει τις επιπτώσεις τους στα αυτοκίνητα.
Οι τεχνητές κουτσουλιές ψεκάζονται σε μεταλλικές επιφάνειες και μετά τοποθετούνται σε φούρνο με θερμοκρασία 40ο C, 50o C, 60o C. Με αυτόν τον τρόπο προσομοιώνουν τις πραγματικές συνθήκες, διαπιστώνοντας έτσι την αντιδιαβρωτική προστασία της βαφής.
Επιπλέον, τα πάνελ ψεκάζονται με μίγμα φωσφορικού οξέος και απορρυπαντικού, καθώς και με συνθετική γύρη πριν το τεστ αντοχής, σε θερμοκρασίες 60° C και 80° C για 30 λεπτά μέσα σε φούρνο. Η δοκιμή αυτή διασφαλίζει την προστασία των επιφανειών από αερομεταφερόμενα σωματίδια όπως η γύρη και το κολλώδες ρετσίνι των δέντρων.
Οι δοκιμές περιλαμβάνουν επίσης τον «βομβαρδισμό» των βαμμένων επιφανειών με υπεριώδη ακτινοβολία χωρίς διακοπή επί 6.000 ώρες (250 ημέρες) σε εργαστηριακές συνθήκες προκειμένου να αξιολογηθεί η αντοχή σε παράγοντες του περιβάλλοντος, τον έλεγχο της αντοχής τους σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, την έκθεση σε χειμερινές συνθήκες με κατάλοιπα αλατιού σε θάλαμο άλατος με υψηλή υγρασία, καθώς και την εικονική τους χρώση (εικονικό λέκιασμα) από υπερχείλιση καυσίμου στο πρατήριο ανεφοδιασμού.
Με τις δοκιμές αυτές η Ford μπόρεσε να καταλήξει σε μια ανθεκτική σύνθεση βαφής, διαβεβαιώνοντας μας πάντως ότι οι κουτσουλιές δεν είναι τόσο επικίνδυνες για το ΙΧ μας όσο νομίζουμε.