Ένα από τα πλέον ποθητά SUV της Ελληνικής αγοράς είναι το GLA της Mercedes, με μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία από το 2013 όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά έως και σήμερα, που οδηγήσαμε την ελαφρώς ανανεωμένη 2 η γενιά του premium C-SUV μοντέλου. Μάλιστα στο πνεύμα της εποχής, επιλέξαμε την Plug-In Hybrid έκδοση, την GLA 250 e, που είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη ειδικά στις πωλήσεις leasing. Η ανανέωση της GLA αφορά μικρές αλλαγές με στόχο την αναβάθμιση
ορισμένων τομέων, καθώς σε ένα επιτυχημένο μοντέλο δεν προβαίνεις σε εκτεταμένες αλλαγές, ειδικά μια μάρκα σαν την Mercedes με προστιθέμενη αξία την αξιοπιστία και την παράδοση.

Εν συντομία

Όσον αφορά την εμφάνιση, εντοπίζουμε τα ξανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός, την μάσκα, τον προφυλακτήρα και τα νέα γραφικά στα πίσω φωτιστικά σώματα (LED). Με μόνο αυτά, το μικρότερο SUV της Γερμανικής μάρκας με σχετικά μικρές διαστάσεις (μήκος 4,41 μέτρα), αν και πιο αδιάφορο
αισθητικά από αυτό της 1 ης γενιάς, διαθέτει μια αναγνωρίσιμη και εντυπωσιακή για την κατηγορία – εμφάνιση.

Στο διακριτικά ανανεωμένο εσωτερικό, εντοπίζουμε το νέο τιμόνι και την αφαίρεση του πίνακα ελέγχου αφής που υπήρχε στην κονσόλα, γεγονός που προσέθεσε μια ακόμα θήκη μικροαντικειμένων. Η διπλή οθόνη (10,25 ιντσών εκάστη) που δεσπόζει στο ταμπλό με μικρές αλλαγές στα γραφικά, παραμένει ευκρινής και γρήγορη με μεγάλη ποικιλία επιλογών διαμόρφωσης, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Δυστυχώς, παρά την ανανέωση παραμένουν τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι που δεν είναι όσο λειτουργικά θα θέλαμε και πολλές φορές προβαίνουν σε αθέλητες επιλογές. Επίσης, -περιέργως πως – δεν υπάρχει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, αξεσουάρ αυτονόητο σε αυτής της κατηγορίας τα οχήματα.

Κατά τα λοιπά, ο χώρος επαρκεί για 4 ενήλικες, με προβλήματα για πέμπτο
καθώς το μεγάλο τούνελ περιορίζει τον χώρο για τα πόδια των πίσω. Μειωμένος είναι ακόμα ο χώρος αποσκευών (385 λίτρα), καθώς η μπαταρία περιορίζει το πορτ μπαγκάζ, ενώ – δυστυχώς και πάλι – δεν υπάρχει ρεζέρβα. Η εργονομία, η προσβασιμότητα στις εμπρός & πίσω θέσεις, η ορατότητα, τα
δυνατά φώτα και η απτή ποιότητα υλικών/συναρμογής, δικαιολογούν απόλυτα την κατάταξη της GLA στα premium μοντέλα, μαζί και την τσουχτερή τιμή της.

Κινητήρας – Μετάδοση

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων με απόδοση 163 ίππων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 109 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 218 ίππους, με 450 Nm ροπή, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT). Το σύνολο, δίνει στο βάρους σχεδόν 1.800 κιλών αμάξωμα, αξιοπρεπέστατες επιδόσει, με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9 δεύτερα και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει +7 ίππους και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, ενώ η μπαταρία των 11,5 kWh υπόσχεται θεωρητική αυτονομία έως 70 χλμ.

Στην πράξη διαπιστώσαμε πως η ηλεκτρική αυτονομία με συντηρητική χρήση (μέγιστη ταχύτητα μόνο με ρεύμα 140 χλμ/ώρα) μπορεί να φθάσει έως και 60 χλμ, τιμή ικανή για ημερήσια χρήση εντός πόλης. Στη συνέχεια, με ολονύκτια φόρτιση από οικιακή πρίζα και χαμηλή τιμή ρεύματος, το καθημερινό κόστος κίνησης γίνεται σχεδόν αμελητέο. Όσον αφορά την μέση κατανάλωση, όσο η μπαταρία έχει ενέργεια η τιμή είναι στα 1,8 λτ/100 χλμ, ενώ όταν αυτή αδειάσει, τότε (πάντα με συντηρητική
οδήγηση) φθάνει στα 6,4 λτ/100 χλμ. Αν βέβαια το δεξί πόδι …βαρύνει, τότε το μικρό ρεζερβουάρ τελειώνει γρήγορα αφού η μέση κατανάλωση «πηδάει» στα 9,2 λτ/100 χλμ.

Από την θέση του οδηγού

Οδηγώντας την 250 e, το πρώτο πράγμα που επισημαίνεις είναι η ποιότητα κύλισης και η ήσυχη λειτουργία του υβριδικού κινητήριου συνόλου, όπου η διαδοχή λειτουργίας θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται απόλυτα συντονισμένα και ομαλά. Ο θερμικός κινητήρας ακούγεται λιγότερο ακόμα και στην πίεση, συντελώντας στην ποιότητα κύλισης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας δίνει την άνεση που
χρειάζεται ένα προσπέρασμα. Άνετο και ήσυχο εντός πόλης, το Plug-in hybrid GLA βρίσκεται στο στοιχείο του όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο. Σταθερή σαν βράχος ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, δεν παράγει ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους και είναι όσο άνετη χρειάζεται ένα μεγάλο ταξίδι.
Στο επαρχιακό δίκτυο ξαφνιάζει θετικά ο τρόπος που «αντιμετωπίζει» τις ανωμαλίες η ανάρτηση παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, όπως επίσης και η σταθερότητα στις αλλαγές πορείας. Η μόνη περίπτωση που θα ενοχλήσει ο πίσω άξονας είναι η εγκάρσια ανωμαλία
του δρόμου την ώρα που το βαρύ όχημα στρίβει και έχει μετατοπιστεί φορτίο από την μια πλευρά στην άλλη.

Η συμπεριφορά στις στροφές είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερη και μόνο στην πίεση θα εμφανιστεί προοδευτική υποστροφή, η οποία από ένα σημείο και μετά ελέγχεται από τα μη απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης.Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν τρομάζουν, το τιμόνι δεν είναι πρότυπο σαφήνειας και τα φρένα έχουν μια σκληρή αίσθηση που είναι σχεδόν καθεστώς πλέον στα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Πάντως, δυο τρεις φορές που χρειαστήκαμε να ακινητοποιήσουμε το βαρύ SUV, το αποτέλεσμα ήταν άριστο.

Κλείνοντας, θα σημειώσουμε το μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου, που με μόλις 35 λίτρα είναι ανεπαρκές για ένα όχημα που αρέσκεται στα ταξίδια, αν και με συγκρατημένο το δεξί πόδι η αυτονομία μπορεί και να φτάσει τα 600 χιλιόμετρα.

Δια ταύτα

Η GLA 250 e με τις αναζωογονητικές επεμβάσεις που υπέστη δείχνει έτοιμη να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας της, προσφέροντας ευρύχωρη και ευχάριστη καμπίνα, δυνατό και οινονομικό σύνολο, αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, ποιότητα και την αίγλη του αστεριού της Mercedes. Με τιμή που ξεκινά από τα 52.550 €, είναι κάθε άλλο παρά φθηνή, αλλά παραμένει ανταγωνιστική ειδικά στην αγορά του leasing όπου κυρίως απευθύνεται.

Υπέρ

Κατανάλωση
Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Άνεση – Εργονομία
Ηχομόνωση – Ποιότητα κύλισης
Ισχύς & Ροπή κινητήρα
Φρένα – Φώτα

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας
Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης
Μέτρια αίσθηση τιμονιού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.412 Χ 1.834 Χ 1.616 χλστ
Μεταξόνιο: 2.729 χλστ
Ύψος από το έδαφος: 143 χλστ
Χώρος αποσκευών: 425/1.420 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 35 λτ
Βάρος: 1.800 κιλά
Κινητήρας: Βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.332 κ.εκ., Euro 6d
Ισχύς θερμικού κινητήρα: 163 ίπποι/5.500 σαλ
Ροπή θερμικού κινητήρα: 270 Nm
Μπαταρία ιόντων λιθίου: 15,6 KWh
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα:109 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 300 Nm

Συνδυαστική Ισχύς (ίπποι/σαλ): 218/5.500
Συνδυαστική Ροπή (Nm @ σαλ): 450/1.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων (8G-DCT)
Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 235/50/19
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,4 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7.9΄΄
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 210
Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 60 χλμ
Κατανάλωση ενέργειας 22,5 kWh/100 χλμ
Μέση κατανάλωση (δοκιμής με/χωρίς ρεύμα): 1,8 λτ / 6,4-9,2 λτ ανά 100χλμ
Φόρτιση: σε DC 22kW από 10-80% σε 25΄
Εκπομπές CO2 (WLTP): 26,0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Εγγύηση: 2ετής χωρίς όριο χιλιομέτρων
Εγγύηση μπαταρίας λιθίου: 2ετής
Τιμή: 52.550 €