Στα πλαίσια της στρατηγικής Accelerate (αειφόρος κινητικότητα) η Volkswagen μέχρι το 2025 θα λανσάρει ένα μοντέλο ID. στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, που θα κοστίζει μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ.
Το concept ID. Life, το οποίο παρουσιάζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA 2021) αυτές τις μέρες, δίνει μία σαφή εντύπωση για το πώς θα είναι ένα τέτοιο όχημα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό compact crossover ενσωματώνει αειφορία, ψηφιακή τεχνολογία, μοντέρνο και διαχρονικό design και καινοτόμο εσωτερικό.
To στυλ έχει διατηρηθεί εσκεμμένα minimal, με το πρωτότυπο να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως φουτουριστική πρόταση για την αστική κινητικότητα.
Το ID. Life απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό. Η πρόσβαση στο όχημα παρέχεται μέσω κάμερας σε συνδυασμό με λογισμικό αναγνώρισης προσώπου. Στο design του λάμπουν δια της απουσίας τους περιττά στοιχεία και μη αειφόρα υλικά. Μια αφαιρούμενη οροφή από ύφασμα προσδίδει cabrio υπόσταση στο όχημα, μειώνοντας παράλληλα το βάρος.
Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, η άνετη πρόσβαση, η υπερυψωμένη θέση καθισμάτων και το εξαιρετικά μεταβλητό εσωτερικό κάνουν το όχημα ιδανικό για την αστική κινητικότητα του μέλλοντος. Με τις συμπαγείς διαστάσεις του, την εξαιρετική ορατότητα σε όλες τις κατευθύνσεις, απόσταση από το έδαφος 190 χιλιοστών και γωνίες προσέγγισης – αναχώρησης 26° και 37° αντίστοιχα, το μοντέλο είναι επίσης καλά εξοπλισμένο για οδηγική ευχαρίστηση εκτός δρόμου.
Ο αειφόρος χαρακτήρας του αντανακλάται έντονα στην επιλογή υλικών και βαφών. Το ύφασμα για την οροφή και το μπροστινό καπό είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET ενώ από ανακυκλώσιμα υλικά είναι και τα ελαστικά του. Το εσωτερικό συνδυάζει πιστοποιημένο οικολογικό ξύλο για το ταμπλό και τα πίσω καθίσματα περιβάλλει φιλικό στο περιβάλλον υλικό Art Velours Eco. Ανακυκλωμένα ροκανίδια ξύλου με ένα σκληρυντικό με βιολογική βάση χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό φινίρισμα, προσθέτοντας ευχάριστη αφή και χρώμα.
Κάμερες και οθόνες αντικαθιστούν τόσο τους εξωτερικούς όσο και τον εσωτερικό καθρέφτη. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω επιφάνειας αφής στο εξαγωνικό τιμόνι με ανοιχτό το πάνω τμήμα. Η ενσωμάτωση ενός smartphone δίνει στον οδηγό τον εύκολο έλεγχο των λειτουργιών πλοήγησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, καθώς και την πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα του οχήματος στο διαδίκτυο.Τα smartphones φορτίζονται επαγωγικά στις ειδικές θήκες των θυρών.
Σε ελάχιστο χρόνο, το εσωτερικό του μπορεί να μετατραπεί σε κινηματογράφο ή σαλόνι παιχνιδιών. Διαθέτει μια κονσόλα video games και ένα προβολέα, ενώ μια οθόνη προβολής εκτείνεται από το ταμπλό. Οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων διπλώνονται προς τα εμπρός για να χρησιμεύσουν ως στηρίγματα ποδιών για τους επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να νιώσουν άνετα στο πίσω κάθισμα, το οποίο μετακινείται σε ανακλινόμενη θέση. Οι πλάτες του μπροστινού και του πίσω καθίσματος μπορούν να διπλώσουν πλήρως, δημιουργώντας μία άνετη επιφάνεια, ιδανική να απολαύσουν οι επιβάτες τα αστέρια με την οροφή ανοικτή.
Το ID.Life βασίζεται σε μια παραλλαγή της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) της VW, που έχει αναπτυχθεί ειδικά για την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Για πρώτη φορά ένα όχημα με βάση την MEB έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 234 ίππους, που επιτρέπουν στο όχημα να επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα. Τέλος, η μπαταρία υψηλής τάσης με ενεργειακό περιεχόμενο 57 kWh επιτρέπει αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων (κατά WLTP).