Η ραγδαία αναπτυσσόμενη εμπορικά κατηγορία των Β-SUV, έχει ανοίξει για τα καλά την όρεξη των κατασκευαστών που σπεύδουν να προλάβουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.
Στην κατεύθυνση αυτή και η Hyundai, μια εταιρία τα μοντέλα της οποίας εδώ και χρόνια πουλούν σαν «ζεστό ψωμί», έχοντας πλέον αποκτήσει (και μέσω των αγώνων) την εκτίμηση του κοινού σε περισσότερους τομείς από το value for money που την ανέδειξε.
Πρόσφατα λοιπόν η Hyundai αποφάσισε να βάλει «δίπλα» στο δημοφιλές SUV Kona, ένα crossover της ίδιας κατηγορίας με το όνομα Bayon. Λίγες ημέρες αφού δημοσιεύσαμε (5/7) το άρθρο για την άφιξη του μοντέλου στην χώρα μας, κληθήκαμε να οδηγήσουμε για λίγες ημέρες την έκδοση 1.0 Τ-GDi με τον βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. και ισχύος 100 ίππων που μεταφέρονται από 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο στους εμπρός τροχούς.
Πρωί του Ιούλη λοιπόν με το θερμόμετρο στα κόκκινα, ραντεβού με το κατάμαυρο Bayon και άντε μετά να είσαι αντικειμενικός… Ας είναι. Τουλάχιστον διαπιστώσαμε ότι το σύστημα ψύξης της καμπίνας είναι αποτελεσματικό.
Ευρύχωρο και Ευέλικτο
Στρογγυλοκαθίσαμε στην θέση οδήγησης, διαπιστώνοντας ότι, το μόλις 2,5 εκατοστά μικρότερο από το Kona και 14 εκατοστά μεγαλύτερο από το i20 όχημα, εκμεταλλεύεται το μεγάλο (2.580 χλστ) μεταξόνιο και διαθέτει άνετους χώρους για εμπρός και πίσω επιβάτες. Ταυτόχρονα δεν έχει ενοχλητικές εργονομικές ατέλειες, ενώ η περιφερειακή ορατότητα πάσχει μόνο μστις πίσω γωνίες λόγω της μεγάλης διατομής των «υποστυλωμάτων» της οροφής.
Μεγάλος και ο χώρος αποσκευών που χωρά έως 411 λίτρα αποσκευών, αλλά δεν έχει ρεζέρβα παρά το ότι η θέση της βρίσκεται ατόφια στο κάτω μέρος και πάει χαμένη με μια πλαστική θήκη και τα εξαρτήματα του κιτ επισκευής ελαστικού (αποδεδειγμένα ελλειμματικού για τους ελληνικούς δρόμους). Ακόμα χειρότερο το ότι, τα 165 χλστ. που απέχει το Bayon από το έδαφος, μαζί με τα υψηλού προφίλ ελαστικά (195/55/16) που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας επιτρέπουν τις χωμάτινες διαδρομές, όπου αν σε πιάσει λάστιχο δύσκολα «καθαρίζεις» χωρίς –έστω- ρεζέρβα ασφαλείας.
Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι, η εταζέρα που κρύβει τις αποσκευές από τους αδιάκριτους, μπορεί «γλιστρώντας» να αποθηκευτεί στις πλάτες των πίσω καθισμάτων, έτσι ώστε να μην εμποδίζει την φόρτωση αντικειμένων που καλύπτουν όλο το ύψος του πορτμπαγκάζ.
Κατά τα λοιπά, ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων (περιλαμβάνει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto) είναι εύχρηστα και ευανάγνωστα συστήματα πληροφόρησης και ενεργοποίησης περιφερειακών λειτουργιών.
Κάτω από το μαύρο καπό (στολισμένο με τα μακρόστενα όμορφα φώτα ημέρας) του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, «ζει» ο 1.0 T-GDI των 100 ίππων και 172 Nm, που –για την περίσταση- συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση του συνδυασμού –σύμφωνα με τον κατασκευαστή- φτάνει στα 5,2 με 5,5 λτ./100 χλμ. (ανάλογα τον εξοπλισμό), τιμή που όμως δεν επιβεβαιώθηκε από τις δικές μας μετρήσεις. Κινούμενοι εντός και εκτός πόλης, συνήθως με την ρύθμιση κινητήρα στην επιλογή comfort (έχει και sport) το καλύτερο που καταφέραμε ήταν 7,2 λτ/100 χλμ, με το ελαφρυντικό πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ελάχιστα χιλιόμετρα λειτουργίας, ενώ η πολύ ζέστη και η φουλ λειτουργία του κλιματισμού επιβαρύνει την κατάσταση.
Στον δρόμο αντιλαμβάνεσαι αμέσως την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που δεν είναι ότι πιο άνετο αλλά δίνει πολλούς πόντους στην οδική συμπεριφορά και την ακρίβεια της επιλεγμένης τροχιάς, στηρίζοντας ταυτόχρονα το ψηλά από το έδαφος αμάξωμα ώστε να μην παίρνει ενοχλητικές κλίσεις. Πάντως, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, αντιδρά απότομα σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες και η απόσβεση της ανάρτησης δεν ήταν αυτή που θα θέλαμε, προτιμώντας αυτή του Kona. Σταθερό στις υψηλές ταχύτητες (τελική 183 χλμ/ώρα), με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους το Bayon που οδηγήσαμε είναι σβέλτο (0-100 σε 10.7΄΄) και ευέλικτο (κύκλος στροφής 10,4μ.), με το ελαφρύ τιμόνι να διευκολύνει στους ελιγμούς και τον αστικό ιστό, αλλά να στερείται αίσθησης και αμεσότητας στην γρήγορη οδήγηση.
Αντίθετα, τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) υπερεπαρκούν για τις επιδόσεις και τα 1.230 κιλά βάρους του αμαξώματος.
Στην καθημερινότητα ενοχλεί μερικές φορές η έλλειψη ροπής χαμηλά που αναγκάζει τον οδηγό να καταφεύγει συχνά στον –ευτυχώς- σαφές και εύχρηστο επιλογέα ταχυτήτων.
Τέλος, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στην ηχομόνωση και στην συναρμολόγηση του οχήματος, με αποτέλεσμα ο μόνος ουσιαστικά θόρυβος που περνά στην καμπίνα με κλειστά παράθυρα, είναι ο θόρυβος του κινητήρα στο ρελαντί.
Συνελόντι ειπείν
Το Bayon είναι μια ακόμα πρόταση της κατηγορίας Β, προσιτή σε τιμή (το 1.000άρι των 100 ίππων, από 17.190 ευρώ) και πρακτική στην χρήση. Είναι μια λύση που δεν έχει τον όγκο και την μετωπική επιφάνεια ενός SUV, ούτε την «υποτονική» εμφάνιση ενός κλασσικού επιβατικού. Προσωπικά πιστεύουμε ότι συμπληρώνει την γκάμα i20, Kona και αν «κλέψει» αγοραστές από τους …συγγενείς, αυτό θα συμβεί πιθανότατα σε βάρος του i20, καθώς με το Bayon εξακολουθείς να έχεις «κούρσα» με περισσότερους χώρους, εξοπλισμό και την δυνατότητα να πατήσεις και λίγο χώμα.
Νίκος Τσάδαρης