Το Renault Megane 3ης γενιάς έχει συμπληρώσει φέτος 6 χρόνια στην γκάμα της Renault (μετά από δύο ανανεώσεις, η πρώτη το 2012 ως «Collection» και η δεύτερη φέτος) και πλέον το 2016, αναμένεται να δούμε στις αγορές τη νέα, 4η γενιά του μοντέλου.
Το αυτοκίνητο θα αλλάξει ριζικά, με κύρια πρώτη αλλαγή το νέο πάτωμα πάνω στο οποίο θα βασιστεί, ενώ θα διαφοροποιηθεί πλήρως στη σχεδίαση του αμαξώματός του, αποκτώντας ένα σαφώς πιο αεροδυναμικό και παράλληλα, άκρως μοντέρνο σχήμα, σε σχέση με αυτό του τωρινού μοντέλου.
Εκτός μάλιστα του 5θυρου και του 3θυρου (κουπέ) μοντέλου, η Renault θα φέρει πάνω στο Megane και πάλι την πολυχρηστική του έκδοση (Scenic), αλλά και ένα εντελώς νέο SUV, με πολλά κοινά στοιχεία με το Nissan Qashqai.
Εμείς, με τη βοήθεια των κατασκόπων μας, σας παρουσιάζουμε από σήμερα το πώς θα είναι το Megane, σε ένα αποτέλεσμα που δείχνει άκρως εντυπωσιακό.
Δυναμική και φουτουριστική εμφάνιση
Παρότι το πρωτότυπο EOLAB που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο, δεν προορίζεται για παραγωγή, η εξωτερική του σχεδίαση αναμένεται να επηρεάσει το ποιόν του επόμενου Megane.
Έτσι, θα δούμε ένα 5θυρο μικρομεσαίο με πολλές ρευστές και αεροδυναμικές γραμμές, το οποίο θα προβάλει το δυναμισμό του, ενώ παράλληλα θα δείχνει σαν να βγήκε από το άμεσο μέλλον, όπως φανερώνει η «κατασκοπευτική» φωτογραφία…
Στο εμπρόσθιο τμήμα, ξεχωρίζουν τα επιθετικά φωτιστικά που πλαισιώνουν τη μικρών διαστάσεων μάσκα του μοντέλου, ενώ ο προφυλακτήρας με το μαύρο κάτω τμήμα, ενσωματώνει διακριτικά LED φώτα ομίχλης.
Στο πλάι του αμαξώματος από την άλλη, διακρίνουμε τα μικρά σε μέγεθος πλαϊνά παράθυρα που τονίζουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου, ενώ στην πίσω κολώνα το τζάμι «κόβει» οριζόντια την κολώνα της οροφής.
Παρότι δεν έχουμε φωτογραφία για το πίσω τμήμα, αναμένεται εκεί να δούμε μια αντίστοιχα πολύ μοντέρνα προσέγγιση, με το γυαλί του πίσω παρμπρίζ να αγκαλιάζει μέχρι σχεδόν το πλάι το αυτοκίνητο.
Στο πάτωμα του Qashqai!
Το επόμενο Megane θα είναι ένα από τα μοντέλα της Renault που θα βασιστούν πάνω στο καινούργιο πάτωμα CMF-1 της συμμαχίας Renault-Nissan.
Το πάτωμα αυτό είναι τόσο σημαντικό για τον όμιλο, όσο η πλατφόρμα MQB του ομίλου VW (Audi A3, VW Golf & Passat, Skoda Octavia κ.λπ.), αφού πάνω της θα βασιστούν όλα τα νέα μοντέλα της Renault από το Megane και πάνω (νέο Espace, νέα Laguna), ενώ ήδη σε αυτή στηρίζονται οι νέες γενιές των Nissan Qashqai και X-Trail.
H πλατφόρμα αυτή συνδυάζεται με κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ λαμβάνει κινητήρες τοποθετημένους εγκάρσια. Χαρακτηριστικό της, αποτελεί το γεγονός ότι μπορεί να μειώσει το κόστος κατασκευής κάθε μοντέλου περίπου κατά 30%, ενώ φυσικά έχει οφέλη στη μείωση του βάρους του με παράλληλη βελτίωση της ακαμψίας του κάθε μοντέλου στο οποίο χρησιμοποιείται.
Οικονομικοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου
Είναι δεδομένο ότι το επόμενο Megane θα βαδίσει και πάλι το δρόμο του «downsizing» σε ό,τι αφορά στους κινητήρες του, κερδίζοντας σε οικονομία κίνησης. Αναμένεται λοιπόν να δούμε και πάλι τον 1.200άρη turbo άμεσου ψεκασμού των 115 ίππων που μας συστήθηκε φέτος, ενώ θα υπάρξει και η ισχυρότερη έκδοσή του με 130 ίππους.
Στο πεδίο των diesel, οι γνωστοί, άκρως αποδοτικοί και παράλληλα οικονομικοί κινητήρες στα 1,5 και 1,6 λίτρα θα έλθουν και πάλι στην γκάμα, με 110 και 130 ίππους. Σημαντικές θα είναι οι αλλαγές ωστόσο στην κορυφαία έκδοση Megane RS, η οποία βρίσκεται ήδη σε φάση εξέλιξης από το αγωνιστικό τμήμα της Renault.
Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες πληροφορίες, εδώ θα δούμε έναν μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα από τον σημερινό 2λιτρο (πιθανόν στα 1,8 λτ.), με turbo και πολλά άλογα (πάνω από 250 ίππους), ο οποίος, όπως στο Clio RS, θα συνδυαστεί αποκλειστικά με διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο. Ο λόγος, έχει να κάνει φυσικά, με την προσπάθεια μείωσης των ρύπων του κορυφαίου Megane…
Πηγή: autotriti.gr