Συνεχίζει να ταλαιπωρεί τη Volkswagen η υπόθεση γνωστή ως Dieselgate. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε σε συμβιβασμό για αποζημιώσεις ύψους 288 εκατομμυρίων ευρώ με τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου, τον επικεφαλής της Audi, καθώς και δύο άλλα στελέχη που κρίθηκαν υπεύθυνα για το σκάνδαλο με τους πετρελαιοκινητήρες.
Τα ίδια στελέχη διώκονται ταυτόχρονα για απάτη και φοροδιαφυγή.
Η εταιρία ανακοίνωσε σήμερα ότι, η συμφωνία περιλαμβάνει την αποζημίωση ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ από την ασφάλιση αστικής ευθύνης διευθυντών και ανωτέρων στελεχών και την καταβολή 11,2 εκατομμυρίων ευρώ από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, 4,1 εκατομμυρίων από τον διευθυντή της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ, 1,5 εκατομμυρίου από το πρώην μέλος του ΔΣ της Porsche, Βόλφγκανγκ Χατς, και 1 εκατομμυρίου από το πρώην μέλος του ΔΣ της Audi, Στέφαν Κιρς.
Ο γερμανικός όμιλος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα εν λόγω στελέχη ευθύνονται για «παράβαση καθήκοντος» στην υπόθεση με το παράνομο λογισμικό που εγκαθίστατο κατά την περίοδο 2009-15 σε πετρελαιοκίνητους κινητήρες αυτοκινήτων που διατέθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ. Ο συμβιβασμός που επετεύχθη θα πρέπει ακόμη να εγκριθεί από την τακτική ετήσια Γενική Συνέλευση του Ομίλου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 22 Ιουλίου.
Πάντως, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εταιρία απέρριψε τις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν σε βάρος της από τη Γαλλική Δικαιοσύνη για πώληση περίπου 950.000 αυτοκινήτων με το παράνομο λογισμικό, υποστηρίζοντας αφενός ότι οι Γάλλοι καταναλωτές δεν επλήγησαν από την υπόθεση και αφετέρου ότι η δικαστική απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου το 2018, η οποία κατέληξε σε επιβολή προστίμου ύψους 1 δισ. ευρώ, συμπεριελάμβανε και τις πωλήσεις στη Γαλλία.
Νωρίτερα σήμερα, η Εισαγγελία του Βερολίνου ανακοίνωσε ότι άσκησε δίωξη σε βάρος του κ. Βίντερκορν για ψευδή κατάθεση ενώπιον του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου, όπου είχε δηλώσει ότι δεν γνώριζε για το θέμα πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο. Ο ίδιος και τέσσερα ακόμη πρώην στελέχη της Volkswagen θα δικαστούν για εμπορικές απάτες και φοροδιαφυγή, σε διαδικασία η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.