Στην ήδη πλούσια γκάμα του νέου Hyundai Tucson προστέθηκε μια έκδοση plug-in υβριδικού κινητήρα.
Το Tucson Plug-in Hybrid είναι εξοπλισμένο με ένα ισχυρό και αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο βασίζεται στον 3ηςγενιάς κινητήρα 1.6 T-GDi Smartstream. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW με μέγιστη ροπή 304 Nm και μια μπαταρία πολυμερών λιθίου 13,8 kWh. O κινητήρας βενζίνης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 265 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm.
Το σύστημα συνδυάζεται με ειδικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (6AT) με έλεγχο μέσω πλήκτρων και στάνταρ τετρακίνηση ΗTRAC.
Οικονομία καυσίμου
Το plug-in υβριδικό σύστημα του Tucson επιτρέπει μεγάλη οικονομία καυσίμου και άνεση, καθώς όταν οι ταχύτητες είναι χαμηλές κινείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα την οδήγηση χωρίς θόρυβο και χωρίς κατανάλωση καυσίμου. Οι οδηγοί μπορούν επίσης, όποτε το θελήσουν να μετακινούνται αποκλειστικά ηλεκτρικά με το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού, αξιοποιώντας μια καθαρά ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά την φόρτιση, το εξοπλισμένο με ενσωματωμένο φορτιστή 7,2 kW μοντέλο μπορεί να φορτιστεί είτε σε σταθμό φόρτισης EV ή με τη χρήση οικιακής παροχής ρεύματος (σούκο ή wall box).
Άνετοι χώροι
Χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης στο δάπεδο, το Tucson Plug-in Hybrid προσφέρει άνεση και μεγάλο χώρο για τα πόδια. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 955 χλστ χώρο για τα πόδια τους, ενώ ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, διαθέτοντας συνολικά 558 λίτρα (+ 9%) για αποσκευές με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση και μέχρι 1.737 λίτρα (+ 15%) με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Εντός & εκτός δρόμου
Η τετρακίνηση (4WD) στο Tucson Plug-in Hybrid είναι στάνταρ προσφέροντας αληθινή αίσθηση SUV. Είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία τετρακίνησης Hyundai HTRAC και επιλογέα Terrain Mode για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολα εδάφη. Το HTRAC μπορεί να κατανέμει μεταβαλλόμενη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και την κατάσταση οδήγησης, ενώ ο επιλογέας Terrain Mode βελτιστοποιεί την ισχύ, τη ροπή και το φρενάρισμα ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό.
Η προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργητικών αμορτισέρ για να παρέχει ευέλικτα χαρακτηριστικά οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες και τις προτιμήσεις του οδηγού. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τα αμορτισέρ για μεγιστοποίηση της άνεσης και των επιδόσεων. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν το ECS και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης επιλέγοντας Eco ή Sport Mode.
Ιδιαίτερη σχεδίαση
Η plug-in υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Tucson ξεχωρίζει σχεδιαστικά, ενσωματώνοντας ακμές, γωνίες και σχήματα καθώς και την υπογραφή των πρώτων στον κόσμο Parametric Hidden Lights. Η σχεδίαση περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό στάνταρ προβολείς Full LED και 19’’ ζάντες αλουμινίου. Μια σειρά από τεχνολογίες προσανατολισμένες στον άνθρωπο, όπως ο καινοτόμος κλιματισμός τριών ζωνών με πολυκατευθυντικούς αγωγούς, είτε οι φωνητικές εντολές για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, εξασφαλίζουν μια διαισθητική εμπειρία στον χρήστη. Σε αυτές περιλαμβάνονται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη AVN 10,25 ιντσών με συνδεδεμένες υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai BlueLink οι οποίες περιλαμβάνουν απομακρυσμένο κλείδωμα, έλεγχο λειτουργίας συστημάτων του αυτοκινήτου, εντοπισμό του, συνέχιση πλοήγησης από το κινητό (Last Mile Navigation), ενσωμάτωση σημείων χάρτη από το iCalendar, πληροφορίες κοντινών σημείων στάθμευσης και φόρτισης. Οι χρήστες BlueLink μπορούν επίσης να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του οχήμτος και να διαχειριστούν τις ρυθμίσεις φόρτισης μέσω της εφαρμογής.
Επιπλέον, στα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού του Tucson και τα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται –μεταξύ άλλων- το Remote Smart Parking Assist (RSPA), το Highway Driving Assist (HDA), το Parking Collision-avoidance Assist. Πληθώρα άλλων χαρακτηριστικών ασφαλείας συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας, στην προστασία των επιβατών που κάθονται τόσο εμπρός μέρος όσο και πίσω καθώς και στην πρόληψη συγκρούσεων. Σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, διατίθενται στάνταρ 7ος κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αυτόματη ειδοποίηση εκτάκτου ανάγκης E-Call, καθώς και τεχνολογία Multi-Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων.
Το Tucson Plug-in Hybrid είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις 4×4 με τιμή εκκίνησης τα 44.990€. Αντίστοιχα η δεύτερη έκδοση διατίθεται στα 46.990€.
Νίκος Τσάδαρης