Εν αναμονή του νέου Twingo, ας θυμηθούμε τα μικρά της Renault, που ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις ξεχωριστές ανάγκες της εποχής τους και αγαπήθηκαν.
1946: 4 CV, το πρώτο «μικρό» Renault με μαζική απήχηση
Ο πόλεμος έχει τελειώσει εδώ και λίγους μήνες, η Ευρώπη ξεκινά την αναδόμησή της και ο κόσμος επιστρέφει σε μια πιο ειρηνική καθημερινότητα κάνοντας πάλι σχέδια για το μέλλον.
Για όσους θέλουν να βγουν στους δρόμους και να απολαύσουν ξανά την αίσθηση ελευθερίας που επικρατεί, το 4 CV είναι η ιδανική επιλογή. Το νέο μικρό της Renault με τον κινητήρα στο πίσω μέρος, που σχεδιάστηκε με άκρα μυστικότητα κατά τη διάρκεια του πολέμου, χωρούσε άνετα μια οικογένεια με τις αποσκευές της.
Η ανταγωνιστική του τιμή έκανε την απόκτησή του εύκολη για μεγάλο μέρος του πληθυσμού ακόμα και σε εκείνες τις δύσκολες εποχές. Το 4 CV κυριάρχησε μεταπολεμικά από τα εργατικά έως και τα μεσαία στρώματα, χάρη στον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα και στην απλότητά του.
1961: Renault 4L, το πρώτο αυτοκίνητο για τη «χαρά της ζωής»
Η οικονομία συνεχίζει την ανοδική της πορεία μετά τον πόλεμο, οι καινοτομίες έχουν μπει στην καθημερινή ζωή, η ποιότητα ζωής βελτιώνεται καθώς νέα καταναλωτικά αγαθά είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά τις οικιακές συσκευές και τα αυτοκίνητα. Οι οικογένειες βγαίνουν έξω, απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους, ταξιδεύουν και λατρεύουν να εξερευνούν νέα μέρη.
Για αυτές τις οικογένειες, η Renault κατασκεύασε το 4L, που εξελίχθηκε σε θρυλικό μοντέλο χάρη στην επαναστατική και πρακτική πόρτα του πορτ-μπαγκάζ που πρόσφερε εύκολη πρόσβαση σε όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της. Το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο της Renault για να απολαμβάνει κανείς «τη χαρά της ζωής», σημείωσε πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1961 έως και τη δεκαετία του ’90.
1972: Renault 5, στο πνεύμα του 1968
Οι ηθικοί φραγμοί χαλαρώνουν μετά τα γεγονότα του 1968. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία, ενώ τα ταξίδια και οι δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου αποκτούν μεγάλη ποικιλία.
Αυτή η περίοδος ευφορίας διακόπτεται απότομα στο τέλος του 1973 με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση. Το Renault 5, με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,5 λτ/100χλμ στα 90 χλμ/ώρα), κάνει τη εμφάνισή του την κατάλληλη στιγμή.
Ήταν ένα νέο είδος μικρού αυτοκινήτου, με μοντέρνο χαρακτήρα, φιλική μάσκα, πολύ ευέλικτο που πρόσφερε και σημαντική προστασία κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος με τους «έξυπνους» προφυλακτήρες του από συνθετικά υλικά.
Το Renault 5 πρωτοκυκλοφόρησε το 1972 και βρήκε γρήγορα το κοινό του (31% γυναίκες και 35% άτομα κάτω των 30 ετών την πρώτη χρονιά) συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία πολλά χρόνια ακόμη. Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η Renault αντικατέστησε το Renault 5 με το Super 5.
Με παραγωγή 8,5 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ του 1972 και 1996, το Renault 5 και το Super 5 διέγραψαν μακροχρόνια εμπορική επιτυχία και συνεχίζουν να κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των καταναλωτών. Το Renault 5 κυκλοφόρησε και σε σπορ εκδόσεις που απέκτησαν θρυλικό όνομα όπως το R5 Alpine και το R5 Turbo.
1993: Twingo, το ιδανικό αυτοκίνητο για την κρίση
Η κρίση συνεχίζεται, οι οικονομίες έχουν πληγεί από την πτώση των χρηματιστηρίων ενώ οι τιμές των καυσίμων ολοένα και αυξάνονται, κυρίως λόγω του Πολέμου στον Κόλπο. Από την άλλη, το Τείχος του Βερολίνου έχει πέσει ξεδιπλώνοντας ένα νέο μέλλον για την Ευρώπη. Και ενώ όλοι ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο, οι δυσκολίες που συναντούν καθημερινά στέκονται εμπόδιο.
Σε αυτή την εποχή, έρχεται το Twingo, ένα τελείως πρωτότυπο αυτοκίνητο που τάραξε τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Λανσαρίστηκε με έναν τύπο κινητήρα, ένα επίπεδο εξοπλισμού και τέσσερα ζωηρά χρώματα, κάνοντας τον κόσμο να χαμογελάσει ακόμη και χάρη στο όνομά του, ένα συνδυασμό των λέξεων «twist» «swing» και «tango» που όλες παραπέμπουν σε είδη χορού.
Είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός όγκου της αγοράς και χάρη στη μοναδική του σχεδίαση, με το μικρό μπροστινό μέρος και τη μεγάλη καμπίνα μήκους 1.78μ, τραβά όλα τα βλέμματα πάνω του.
Η αποκάλυψη του νέου μοντέλου στη διεθνή έκθεση του Παρισιού, γνώρισε μια άνευ προηγουμένου επιτυχία και ξεχώρισε ως το ιδανικό αυτοκίνητο για τις ιδιαίτερες συνθήκες της εποχής της κρίσης. Χάρη στην ευελιξία του και την πρακτική του σχεδίαση, το Twingo αποδεικνυόταν ιδανικό για τις ανάγκες όλων με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί πολύ τόσο εντός όσο και εκτός πόλης!
Σήμερα: Ο αισιόδοξος χαρακτήρας του Twingo συνεχίζεται
Σε έναν κόσμο όπου έχει επικρατήσει η παγκοσμιοποίηση -ενώ κάποιοι μιλάνε ακόμη και για ομογενοποίηση- έχουμε το δικαίωμα να επιζητούμε το διαφορετικό. Οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν έναν καινούργιο κόσμο δημιουργικότητας και ελευθερίας στον οποίο ο καθένας μπορεί να εκφράζεται , να διασκεδάζει και να απολαμβάνει διαρκώς νέες ευχάριστες εμπειρίες.
Σε αυτή τη νέα κοινωνία, έρχεται το νέο Twingo να βρει τη θέση του με την ελπίδα ότι θα κάνει τον κόσμο να χαμογελάσει ξανά. Παιχνιδιάρικο, οικονομικό, άνετο και εξαιρετικά ευέλικτο, διαθέτει όλες τις ευκολίες των νέων τεχνολογιών, διατηρώντας παράλληλα τις συμπαγείς του διαστάσεις και την ευρυχωρία του εσωτερικού, το νέο μοντέλο είναι σχεδιασμένο για την πόλη έχοντας διάμετρο στροφής μόνο 8,6 μέτρα. Ακόμη μια φορά μας φτιάχνει τη διάθεση με τα ζωηρά του χρώματα, δίνοντας στον ιδιοκτήτη του τη δυνατότητα να εκφράσει το προσωπικό του γούστο.
Το νέο Twingo είναι άξιος διάδοχος στη σειρά των μικρών αυτοκινήτων της Renault διατηρώντας τον αισιόδοξο χαρακτήρα του προκατόχου του. Καινοτόμο όπως τα προηγούμενα αντίστοιχα μοντέλα της Renault, διαθέτει ταυτόχρονα τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Είναι γεμάτο ψυχή για να μπορείς να ζεις μαζί του την κάθε στιγμή!