Το μοντέλο που θα αντικαταστήσει από τις αρχές του 2015 το Freelander στη γκάμα της Land Rover είναι γεγονός. Προβάλει ένα περισσότερο high-tech και premium ύφος, ενώ πλέον προσφέρει και 7θέσια διαμόρφωση εσωτερικού.
Προπομπός του Discovery Sport υπήρξε το Discovery Vision concept της περασμένης έκθεσης της Νέας Υόρκης, ενώ μέχρι να φτάσουμε στην επίσημη παρουσίασή του, είχαμε μια σειρά από διαρροές και προωθητικά video. Το νέο μοντέλο, όμως, είναι πλέον γεγονός και αποτελεί το πρώτο «μέλος» της νέας τριμελούς, Discovery «οικογένειας» που ετοιμάζει η Land Rover. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν στους κατόχους τους στις αρχές του επόμενου έτους, με την diesel έκδοση eD4 να ακολουθεί αργότερα μέσα στο 2015.
Το Discovery Sport αποτελεί ουσιαστικά το μοντέλο που θα διαδεχθεί στην γκάμα της Land Rover το Freelander. Εντύπωση προκαλεί η επιλογή των Βρετανών να μην χρησιμοποιήσουν την ολοκαίνουργια πλατφόρμα iQ. Αντί για αυτήν, προτίμησαν να στηριχθούν σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος που χρησιμοποιούν το σημερινό Freelander και το Range Rover Evoque.
Συνεχίζοντας να μας «μπερδεύει», το νέο Discovery Sport εξοπλίζεται με παλιά μοτέρ, προς το παρόν τουλάχιστον, καθώς κάτω από το καπό του βρίσκεται ο SD4 κινητήρας πετρελαίου των 2,2 λτ., η απόδοση του οποίου είναι 190 ίπποι. Συνεργάζεται είτε με 9άρι αυτόματο είτε με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, μεταφέροντας την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η μέση κατανάλωση που «υπόσχονται» οι Βρετανοί είναι 6,1 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 157 γρ./χλμ. Το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 8,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 188 χλμ./ώρα. Το παρόν θα δώσει στη πορεία και το 2λιτρο turbo μοτέρ βενζίνης του Evoque των 240 ίππων που θα στέλνει την κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ αργότερα θα λανσαριστεί και με το νέο eD4 turbodiesel σύνολο, το οποίο αναμένεται να έχει εκπομπές CO2 περίπου 119 γρ./χλμ.
Αισθητικά, τώρα, το νέο Discovery Sport είναι μακρύτερο, κοντύτερο και στενότερο από το Freelander που αντικαθιστά, ενώ αντλεί εμφανώς την σχεδιαστική του έμπνευση από το Range Rover Evoque. Πρόθεση των Βρετανών ήταν να το καταστήσουν περισσότερο πολυτελές και λιγότερο «άγριο», κάτι που προφανώς το κατάφεραν. Διαθέτει πλήθος καμπυλών, αρκετές ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές «πινελιές», ενώ –αναμενόμενα- τα φώτα του είναι τεχνολογίας LED.
Προεξάρχοντα χαρακτηριστικά του εσωτερικού, πάλι, αποτελούν η δυνατότητα μεταφοράς επτά ατόμων, με τα δύο τελευταία να είναι παιδιά, αλλά και η γυάλινη πανοραμική οροφή. Οι τεχνολογικές εφαρμογές παίζουν με τη σειρά τους, έναν σημαντικό ρόλο, προσθέτοντας πόντους πολυτέλειας στην καμπίνα. Ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών, η λειτουργία της οποίας ομοιάζει με εκείνη των smartphone. Οι εφαρμογές InControl της Land Rover προσφέρουν τα πάντα, από internet έως δορυφορική πλοήγηση, ενώ στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια οθόνη TFT 5 ιντσών. Η λίστα του εξοπλισμού ασφάλειας είναι πραγματικά υπρπλήρης.
Παρόλο που εκσυγχρονίστηκε και έγινε πιο «κυριλέ», το νέο Land Rover δεν ξεχνά τις off-road καταβολές του, όπως άλλωστε υποδηλώνουν και τα 212 χλστ. της απόστασης του αμαξώματός του από το έδαφος. Οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι αντίστοιχα 25, 31 και 21 μοίρες. Το Discovery Sport μπορεί να ανέβει δρόμους κλίσης 45 μοιρών και να διαβεί υδάτινες διαδρομές βάθους 600 χλστ και να παραμείνει εκεί για 30 ολόκληρα λεπτά. Φυσικά, το παρόν δίνει το σύστημα τετρακίνησης Terrain Response, το οποίο φέρει πολύδισκο συμπλέκτη Haldex και προσφέρει 4 προγράμματα οδήγησης.
Η παραγωγή του νέου Discovery Sport θα γίνει στο εργοστάσιο Halewood, στο Merseyside της Μ. Βρετανίας και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στις αρχές του 2015. Θα διατίθεται σε 4 επίπεδα εξοπλισμού, με τις τιμές να εκκινούν στην Αγγλία από τις 40.610 ευρώ (32.395 λίρες).
Πηγή: autotriti.gr