Ο διευθυντής κινητήρων της Ferrari, Vittorio Dini, έριξε φως στα σχέδια της ιταλικής φίρμας να μειώσει το «αποτύπωμά» της σε εκπομπές CO2. Στόχος της εταιρείας είναι να ρίξει τις εκπομπές CO2 κατά 20% μέχρι το 2021. Σήμερα, οι μέσες εκπομπές CO2 των μοντέλων της Ferrari είναι περίπου 270 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει πως για να επιτευχθεί ο στόχος, θα πρέπει στα επόμενα 7 χρόνια να υπάρχει μια ετήσια μείωση της του 3%.
Πέραν του περιορισμού του όγκου της ετήσιας παραγωγής στις 7.000 μονάδες, ο Vittorio Dini δήλωσε πως όλοι οι V8 κινητήρες πρόκειται να δεχθούν μείωση της χωρητικότητάς τους (downsize), ενώ θα υιοθετούν σύστημα υπετροφοδότησης. Μία λογική που εγκαινιάστηκε με την Ferrari California T, η οποία διαθέτει ένα V8 turbo μοτέρ 3,8 λτ. απόδοσης 560 ίππων και 755 Nm.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες V12, η Ferrari θα καταφύγει στην υβριδική τεχνολογία, διευρύνοντας τη λογική που είδαμε στην κορυφαία LaFerrari, η οποία φέρει ένα υβριδικό σύστημα συνδυαστικής απόδοσης 1.000 ίππων. Οπότε, περιμένουμε τις επόμενες F12berlinetta και FF να διαθέτουν υβριδική τεχνολογία, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.
Αν αναρωτιέστε γιατί δεν επιλέγει τη λύση της υπετροφοδότησης στα V12 μοτέρ της, την απάντηση δίνει ο Dini, ο οποίος εξήγησε πως για να επιτευχθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις, ο κινητήρας θα έπρεπε να διαθέτει 4 turbo, κάτι που θα δημιουργούσε προβλήματα χώρου και θερμοκρασιών στο χώρο του κινητήρα.
Αν, πάλι, τα σχέδια της Ferrari σας φαίνονται υπερβολικά φιλόδοξα, ο ίδιος μάς υπενθύμισε πως το 2007, οι μέσες εκπομπές CO2 της εταιρείας ήταν σχεδόν 435 γρ./χλμ. και μέσα σε 7 χρόνια κατάφεραν να τις περιορίσουν κατά 40%!
Πηγή: autotriti.gr