Η Ford παρουσίασε το πιο δυνατό Transit που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με σημαντικές αναβαθμίσεις στα μηχανικά του μέρη προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και περισσότερες δυνατότητες, διατηρώντας παράλληλα την αντοχή, την πολιτισμένη λειτουργία και τον χαρακτήρα επιβατικού αυτοκινήτου.
Ένα στυλ αμαξώματος
Η Fοrd διαθέτει το Transit 5 τόνων σε μία ποικιλία εκδόσεων chassis cab, προσφέροντας στους πελάτες τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία μεταξόνια και τέσσερα μήκη αμαξώματος, με μονή ή διπλή καμπίνα και ικανότητα μεταφοράς μέχρι επτά ατόμων (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού),ώστε να καλύπτει άριστα τις επαγγελματικές απαιτήσεις. Η μέγιστη ικανότητα φορτίου του chassis cab είναι 2.886 κιλά για μετατροπή αμαξώματος και ωφέλιμο φορτίο έως 2.558 κιλά με την εργοστασιακή καρότσα.
Το υψηλότερο μικτό φορτίο και το προαιρετικό, 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο καθιστούν το Transit 5 τόνων στην έκδοση με μονή καμπίνα ένα ικανό όχημα για χρήση ως ασθενοφόρο, ως όχημα μεταφοράς αστυνομικών ή περιπολικό. Η γκάμα της έκδοσης chassis cab είναι επίσης κατάλληλη για μετατροπές σε μίνι λεωφορεία και οχήματα μεταφοράς ατόμων με ειδικές ανάγκες με ειδική πρόσβαση για αμαξίδια, όπου το αυξημένο ωφέλιμο φορτίο και οι ενισχυμένοι άξονες μειώνουν τον κίνδυνο υπερφόρτωσης.
Το νέο Transit 5 τόνων διατίθεται επίσης στη δημοφιλή έκδοση L4 “Jumbo” van με ψηλή οροφή, με ωφέλιμο φορτίο έως 2.383 κιλών, χώρο φόρτωσης με όγκο 15,1 m3 και δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 5 ευρωπαλετών. Τα νέα, ενισχυμένα πλαϊνά τμήματα υποστηρίζουν τη μεταφορά βαρύτερων φορτίων. Η υπάρχουσα καρότσα, τα σημεία πρόσδεσης, το ενσωματωμένο σκαλοπάτι στον πίσω προφυλακτήρα και το μήκος της επιφάνειας φόρτωσης (4.217 χλστ) παραμένουν προκειμένου να διευκολύνουν τη φόρτωση και τη μεταφορά φορτίων τυποποιημένων διαστάσεων, όπως σωλήνες ή σανίδες. Το Transit στην έκδοση panel van είναι επίσης κατάλληλο για βαρύτερες μετατροπές, όπως van της αστυνομίας, van υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και οχήματα οικοδομικών εργασιών.
Εξαρτήματα για εργασίες βαρέως τύπου
Όλες οι εκδόσεις του Transit 5 τόνων διαθέτουν σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς για καλή ελκτική πρόσφυση με πλήρες φορτίο, καθώς και έναν heavy-duty κινητήρα. Ο 2.0L EcoBlue ντίζελ κινητήρας αποδίδει 170 ίππους και ροπή 390 Nm και συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με ομαλές αλλαγές σχέσεων ή με το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της μάρκας.
Χάρη στο μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων του 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ο κινητήρας EcoBlue λειτουργεί συνεχώς κοντά στη ωφέλιμη περιοχή στροφών εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση. Το κιβώτιο έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει τα σημεία αλλαγή των σχέσεων ανάλογα με τις συνθήκες, με αποτέλεσμα να επιλέγει την κατάλληλη σχέσης που θα προσφέρει βέλτιστες επιδόσεις, οικονομία ή άνεση, σε οποιοδήποτε οδηγικό σενάριο.
Το αυξημένο ωφέλιμο φορτίο του Transit 5 τόνων απαιτεί την υιοθέτηση αναβαθμισμένων μηχανικών μερών, ώστε να υποστηρίζονται οι πρόσθετες δυνατότητες της κατασκευής χωρίς να διακυβεύεται η ευκολία χρήσης και συντήρησης. Έτσι, το πλαίσιο φέρει αναβαθμισμένα ακραξόνια, τροχούς και φαρδύτερα πίσω ελαστικά 205 χλστ, καθώς και νέα, αναβαθμισμένα φρένα στον πίσω άξονα, προκειμένου να υποστηρίζεται η μεταφορά βαρύτερων φορτίων. Το άνω τμήμα της δομής του πλαισίου των εκδόσεων panel van έχει ενισχυθεί και με τη συνδρομή βοηθητικών εξαρτημάτων συμβάλει στη μεταφορά βαρύτερων φορτίων.
Επιπλέον, το μοντέλο λανσάρει στην Ευρώπη, για πρώτη φορά, έναν αναβαθμισμένο πίσω άξονα 3.500 κιλών που έχει ήδη αποδείξει την αντοχή και αξιοπιστία του σε μοντέλα της οικογένειας Transit στη Β. Αμερική. Σε συνδυασμό με το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, προσφέρεται ένας νέος εμπρός άξονας 2.100 κιλών που προσφέρει πρόσθετη ικανότητα φόρτωσης 225 κιλών έναντι της βασικής έκδοσης.
Το νέο Transit 5 τόνων διαθέτει πολλά από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού και στοιχεία συνδεσιμότητας που λανσαρίστηκαν στην οικογένεια Transit το 2019 και θα διατίθεται από τα τέλη Νοεμβρίου σε εκδόσεις van ή chassis cab.
Νίκος Τσάδαρης