Έχουν περάσει 56 χρόνια από τότε που το κλασικό Mini Cooper S, με το νούμερο 37 στις πόρτες, πέτυχε την πρώτη από τις τρεις νίκες γενικής κατάταξης στο θρυλικό Monte Carlo Rally.
Στο τιμόνι ήταν ο τότε 30χρονος Βορειοϊρλανδός οδηγός ράλι Patrick «Paddy» Hopkirk, προς τιμήν του οποίου η μάρκα παρουσιάζει τώρα μία ειδική έκδοση με αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης και εξοπλισμού, σηματοδοτώντας ένα από τα πιο εντυπωσιακά επιτεύγματα στην ιστορία στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η έκδοση Mini Paddy Hopkirk θα διατίθεται σε επιλεγμένες αυτοκινητιστικές αγορές από τον Οκτώβριο του 2020 ως 3θυρο Cooper, 5θυρο Cooper S και John Cooper Works. Όπως ο διάσημος αριθμός εκκίνησης και ο ισχυρός κινητήρας, το φινίρισμα του αμαξώματος σε Chili Red και η λευκή οροφή του edition model είναι εμπνευσμένα από το ιστορικό μοντέλο.
Η επιτυχία του Hopkirk με το Mini Cooper S γιορτάστηκε με ενθουσιασμό από τους παριστάμενους θεατές και τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Μ. Βρετανία. Οδηγώντας το μικρό Βρετανικό αυτοκίνητο με τον Άγγλο συνοδηγό του, Henry Liddon, ο Hopkirk διέψευσε τις προσδοκίες έχοντας απέναντί του πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.
Λόγω του τότε ισχύοντος συστήματος βαθμολόγησης (handicap formula) οι διαφορές βάρους και ισχύος αντισταθμίστηκαν στη γραμμή εκκίνησης μέχρις ενός σημείου. Αλλά οι καθοριστικοί παράγοντες στην πρόκληση του αγώνα μέσα από επαρχιακούς δρόμους και ορεινά περάσματα, στο χιόνι, τις φουρκέτες και τις απότομες κατηφορικές διαδρομές ήταν η ευελιξία και η αξιοπιστία του Mini Cooper S και των οδηγικών ικανοτήτων του Hopkirk.
Η νίκη έκπληξη στο Monte Carlo έκανε τον Paddy Hopkirk τον πιο διάσημο οδηγό ράλι της Μ. Βρετανίας εν μια νυκτί. Την ίδια στιγμή, το κλασικό Mini προήχθη από outsider και αγαπημένο αυτοκίνητο του κοινού, σε θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το κύρος του ενισχύθηκε τα χρόνια που ακολούθησαν, με το Cooper S να γίνεται απόλυτος κυρίαρχος στο Monte Carlo Rally, αφού οι Φιλανδοί ομόσταυλοι του Hopkirk, Timo Mäkinen και Rauno Aaltonen πρόσθεσαν δύο ακόμα νίκες γενικής κατάταξης στη συγκομιδή τίτλων το 1965 και το 1967.
Tο Mini Paddy Hopkirk Edition, ανάλογα με την αγορά συνδυάζει εξωτερική απόχρωση που θυμίζει τον νικητή του ιστορικού ράλι με ζάντες αλουμινίου John Cooper Works 17” σε Track Spoke Black ή σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου John Cooper Works 18” σε Cross Spoke Jet Black matt και πολυάριθμες ακόμα σκουρόχρωμες πινελιές, ανάλογα με την αγορά.
Το πλαίσιο και η οριζόντια μπάρα της μάσκας έχουν πολύ γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα όπως και τα ένθετα στους κάτω αεραγωγούς, το άνοιγμα στο καπό, τις λαβές θυρών, την τάπα του ρεζερβουάρ, τη λαβή της πίσω πόρτας, τα λογότυπα της μάρκας μπροστά και πίσω καθώς και τα πλαίσια των προβολέων και των πίσω φώτων.
Ο αριθμός 37 εμφανίζεται επίσης στα πλαϊνά φινιστρίνια. Άλλα εμφανή χαρακτηριστικά στο εξωτερικό είναι οι προβολείς LED και τα πίσω φώτα στο μοτίβο της Βρετανικής σημαίας (Union Jack), αυτοκόλλητα με την επιγραφή «Paddy Hopkirk Monte Carlo» και μία λευκή λωρίδα στο καπό στην πλευρά του οδηγού, που όπως η πίσω πόρτα του edition model φέρει την υπογραφή του νικητή του «Monte» 1964.
Επιπλέον, ο διάσημος συνδυασμός αριθμών και γραμμάτων 33 EJB στην πινακίδα κυκλοφορίας του θριαμβευτή του 1964 Monte Carlo εμφανίζεται στη λωρίδα του καπό μέσω γραφικών με 3D εφέ.
Η υπογραφή του Hopkirk εμφανίζεται και στη διακοσμητική λωρίδα στην πλευρά του συνοδηγού που αποτελεί μέρος των πολύ γυαλιστερών επιφανειών εσωτερικού σε Piano Black. Ένα ακόμα αποκλειστικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι τα φωτιζόμενα μαρσπιέ (MINI LED) που φέρουν το όνομα ‘Paddy Hopkirk’. Το Mini Excitement Package και το Comfort Access περιλαμβάνονται επίσης στο Paddy Hopkirk Edition.
Μία έκδοση, που ανάλογα με την αγορά, περιλαμβάνει βοηθητικούς προβολείς σε Piano Black, ένα κάλυμμα κλειδιού με αρ. εκκίνησης 37 και φινίρισμα σε Piano Black για τις διακοσμητικές λωρίδες μεταξύ αμαξώματος και κρυστάλλινων επιφανειών. Επιπλέον, το edition model μπορεί να προσαρμόζεται στο προσωπικό στυλ του οδηγού και κατά συνέπεια να μεταμορφώνεται σε κάτι μοναδικό.