Με το πέρασμα του χρόνου, το Fiat Panda απέκτησε την φήμη του αυτοκινήτου που ήταν κατάλληλο για κάθε περίσταση. Βασιζόμενο στην πρακτική του φύση αγαπήθηκε από ένα ευρύ κοινό με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Οι αγοραστές εδώ και 40 χρόνια προτιμούν το Panda για τις συμπαγείς διαστάσεις του, τις ευκολίες που παρέχει, το ότι είναι ιδιαίτερα προσιτό, αλλά και γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να ζεις μαζί του. Μια σειρά πλεονεκτημάτων, τοποθετημένων με έξυπνο τρόπο μέσα σε ένα μικρό, χαριτωμένο «κουτί». Για να δούμε πως οι σχεδιαστές οδηγήθηκαν σε αυτές τις έξυπνες λύσεις, δημιουργήθηκε ένα βίντεο, με αφηγητές τον ο κ. Luca Napolitano, επικεφαλής της μάρκας τον κ. Roberto Giolito, Επικεφαλής του μουσείου της.
«Σε αυτό το video κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν για να ανακαλύψουμε μαζί γιατί το Panda έγινε γνωστό ως το αυτοκίνητο με τις έξυπνες λύσεις», εξηγεί ο Luca Napolitano. «Από γενιά σε γενιά, το αυτοκίνητο πόλης της Fiat εντυπωσίαζε με τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά του που σχεδιάστηκαν ώστε να κάνουν πιο πρακτική τη χρήση του αυτοκινήτου, διατηρώντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ της αισθητικής και της χρηστικότητας. Τα ανακλινόμενα καθίσματα, η πρακτική πίσω πόρτα και ο επίπεδος χώρος φόρτωσης είναι μόνο μερικές από αυτές τις «έξυπνες λύσεις» που έκαναν το Panda μια ανεπανάληπτη επιτυχία. Το Panda είναι το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο πόλης της Ιταλικής αγοράς, ενώ «παλεύει» για την πρώτη θέση και στην Ευρώπη με αντίπαλο το 500. Συχνά αναφέρουμε το Panda ως το πρότυπο πρακτικότητας της γκάμας μας. Είναι το πιο λογικό, προσιτό και δημοκρατικό αυτοκίνητο της μάρκας και τώρα μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί».
«Ευρυχωρία, συμπαγείς διαστάσεις, χαρακτήρας, χαμηλό κόστος, πρακτικότητα, αλλά και ευχαρίστηση. Αυτά τα στοιχεία αναζητούν οι άνθρωποι σε ένα αυτοκίνητο και το Panda τα έχει όλα και ακόμα περισσότερα.» Αναφέρει ο Roberto Giolito. Το Panda είναι ένα αρχέτυπο, ένα σημείο αναφοράς για την πρακτικότητα και την ελευθερία χρήσης. Απλά σκεφτείτε για λίγο το εσωτερικό του: «γεμάτο από το τίποτα». Ένας ελεύθερος χώρος που σου επιτρέπει να τον γεμίσεις με ότι θέλεις. Παράδειγμα η ανοιχτή θήκη στο ταμπλό του σύγχρονου Panda. Όσο σύνθετη είναι από πλευράς σχεδιασμού, τόσο εύκολη είναι στη χρήση. Όσο για τις γυάλινες επιφάνειες; Σου δίνουν ορατότητα 360ο, χάρη σε μια ακόμα έξυπνη λύση, το σχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Ακούμε πολλά σήμερα για την αυτόνομη οδήγηση και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά το Panda εδώ και δεκαετίες προσφέρει σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας. Η μόνο διαφορά είναι ότι είναι ένα αναλογικό σύστημα.»
Μιλώντας για τις «έξυπνες λύσεις» του σήμερα, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι το Panda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης με σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, το πρώτο με ειδικό στήριγμα για smarthphone, αλλά και το πρώτο με προηγμένες λύσεις συνδεσιμότητας, όπως η δυνατότητα το αυτοκίνητο να γίνεται mobile hotspot προσφέροντας πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους του επιβάτες.
Αυτή είναι η «συνταγή» του Panda, ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής. Ένα αυτοκίνητο που έδωσε την ελευθερία των μετακινήσεων σε όλη την οικογένεια και παράλληλα διατήρησε την ικανότητα του να εκπλήσσει ευχάριστα. Όπως σήμερα με το Panda Hybrid, που κάνει πιο προσιτή την υβριδική τεχνολογία, με υψηλή απόδοση, χαμηλό βάρος, συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό κόστος.
Νίκος Τσάδαρης