Το νέο Qashqai, εφοδιάζεται με μια σειρά από κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που θα ικανοποιήσουν μεγάλη μερίδα οδηγών.

Η γκάμα απαρτίζεται από 3 κινητήρες:  έναν βενζίνης και δύο πετρελαίου, με δυνατότητα επιλογής κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων αλλά και του ολοκαίνουργιου αυτόματου Xtronic.

Βενζίνη

1.2 DIG-T 115PS ( 85kW )

Σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, αυτός ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, αποδίδει 115PS ( 85kW ) και παράγει 190Nm ροπής. Παρά το μικρό του μέγεθος , ο κινητήρας των 1,2 λίτρων έχει τη δυνατότητα να προσφέρει επιτάχυνση και ευελιξία, μεγαλύτερη από τον απερχόμενο κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων.

Με μικρότερο βάρος και μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση, ο 1.2 DIG-T παράγει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά και κατανάλωση, ήτοι 129g/km CO2 ( 15g/km λιγότερο από τον απερχόμενο κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων ), ενώ η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 5,6 l/100km ( 0,6 l/100 βελτιωμένη σε σχέση με τον προηγούμενο των 1.6 λίτρων).

Όπως όλοι οι κινητήρες της νέας σειράς, ο 1.2 DIG-T είναι εξοπλισμένος με σύστημα Start / Stop ως στάνταρ, ενώ στα πλεονεκτήματά του εντάσσονται μια σειρά από τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των βελτιστοποιημένων σχέσεων μετάδοσης, καθώς και των ειδικών λιπαντικών με χαμηλό ιξώδες.

Diesel

1.5 dCi 110PS ( 81kW )

Η τελευταία εξέλιξη σ’ αυτόν τον πετρελαιοκινητήρα, είναι, αφενός η πιο καθαρή καύση με εκπομπές CO2 μόλις 99g/km και κατ’ επέκταση μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, και αφετέρου η αύξηση της ροπής κατά 20Nm.

Παράλληλα, μια σειρά σημαντικών αλλαγών στα εσωτερικά μέρη του κινητήρα έχουν ως αποτέλεσμα την πιο αθόρυβη λειτουργία του, ενώ και το συνολικό του βάρος έχει μειωθεί, χάρη στα νέα υλικά.

Διαθέτει επίσης το αυτόματο σύστημα Start / Stop, με υψηλής απόδοσης τεχνολογία «έξυπνης» διαχείρισής του, που διασφαλίζει την επανεκκίνηση του εντός 0,5 δευτερολέπτων, εφόσον πατηθεί ο συμπλέκτης.

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου , ο 1.5 dCi θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover, με μικτό κύκλο μόλις 3,8 l/100km, όπου του προσδίδει μια μέγιστη αυτονομία 1528 χιλιομέτρων !

1.6 dCi 130PS ( 96kW )

Στην κορυφή της γκάμας των πετρελαιοκινητήρων του Qashqai , είναι ο 1.6 dCi που προσφέρεται με την επιλογή κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Με ισχύ 130PS ( 96kW), ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι από τους πιο προηγμένους, με μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που μεγιστοποιούν την …μείωση κατανάλωσης και ρύπων CO2.

Μεταξύ των πολλών καινοτομιών του 1,6 dCi, περιλαμβάνονται το σύστημα της χαμηλής πίεσης ανακύκλωσης των καυσαερίων, αλλά και τη θερμικής διαχείρισης μέσω της βαλβίδας (που κλείνει κατά τις κρύες εκκινήσεις, εμποδίζοντας το νερό να κυκλοφορεί γύρω από τους θαλάμους καύσης για ταχύτερη προθέρμανση), για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου αλλά και CO2.

Η θερμική διαχείριση του 1.6 dCi είναι πλέον πολύ πιο αποτελεσματική με μειωμένη φάση προθέρμανσης, μειώνοντας τις απώλειες τριβής αλλά και την κατανάλωση.

Με κίνηση στους δύο τροχούς, το 1.6 dCi έχει εκπομπές CO2 115g/km και μικτό κύκλο κατανάλωσης μόλις 4,4 l/100km . Η Xtronic έκδοση έχει εκπομπές ρύπων στα 119g/km και μικτή κατανάλωση 4,6l/100km , ενώ στην τετρακίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, τα μεγέθη διαμορφώνονται σε 129g/km και 4,9 l/100km, αντίστοιχα.

Το κιβώτιο Xtronic

Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων XTronic, αναπτύχθηκε ειδικά για το νέο SUV της Nissan και συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.6 dCi.

Με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, «μιμείται» τη συμπεριφορά των παραδοσιακών, αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, πολλαπλών σχέσεων, κατά τη διάρκεια της έντονης επιτάχυνσης, με κλιμακωτές αλλαγές. Σε ήπια οδήγηση, οι αλλαγές είναι διακριτικά αισθητές, ώστε να υπάρχει απόλυτη ομαλότητα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Xtronic, συνδυάζει το τερπνό μετά του ωφελίμου, δηλαδή εξαιρετικά ομαλή κύλιση με ήπια οδήγηση, αλλά και άμεση απόδοση κατά τη διάρκεια οδήγησης με υψηλές επιταχύνσεις.