Η τεχνολογική εξέλιξη στο αυτοκίνητο, όπως και στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, δημιουργεί τη δυνατότητα για την δημιουργία μιας σειράς προηγμένων υπηρεσιών. Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA), εκμεταλλευόμενη αυτή την ευκαιρία κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του συστήματος πολυμέσων Uconnect, το οποίο ήδη εφοδιάζει τα μοντέλα της, συμπεριέλαβε λύσεις που θα μπορούν να εκμεταλλευτούν μελλοντικές εξελίξεις, όπως τα δίκτυα 5G.
Ένα πρώτο δείγμα αυτής της νέας γενιάς εφαρμογών παρουσίασε η μάρκα στο Παγκόσμιο Συνέδριο 5GAA που πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο. Στα πλαίσια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το πώς τα οχήματα θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους βελτιώνοντας την ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων. Η τεχνολογία 5G θα φέρει συνδέσεις ιδιαίτερα ψηλής ταχύτητας και σταθερότητας, με αποτέλεσμα τα οχήματα της εταιρίας να εκμεταλλευτούν αυτή την δυνατότητα με συστήματα που θα προειδοποιούν και θα προστατεύουν τον οδηγό, όπως για παράδειγμα το σύστημα προειδοποίησης σταθμευμένου οχήματος, η προηγμένη προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και η προειδοποίηση επικίνδυνων οδικών συνθηκών.
Στα πλαίσια του συνεδρίου η FCA και η Harman (Samsung) πραγματοποίησαν δύο επιδείξεις της τεχνολογίας C-V2V (Ασύρματη επικοινωνία οχήματος με άλλο όχημα): την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW) και την υποβοήθηση κίνησης σε διασταύρωση (IMA). Για την επίδειξη χρησιμοποιήθηκαν μια Maserati Levante και μια Maserati Quattroporte που επικοινωνούσαν μεταξύ τους ανταλλάσσοντας πληροφορίες για τη θέση, την ταχύτητα και την πορεία τους. Με βάση αυτά τα δεδομένα το σύστημα FCW αναγνωρίζει την πιθανότητα σύγκρουσης και προειδοποιεί τον οδηγό. Αντίστοιχα το σύστημα IMA βοηθά τον οδηγό να περάσει μια διασταύρωση με απόλυτη ασφάλεια.
Η αρχιτεκτονική 5G θα προειδοποιεί τους οδηγούς και για πιθανούς κινδύνους ή δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν στη διαδρομή που έχουν επιλέξει, όπως π.χ. κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ατυχήματα, κτλ. Τα δεδομένα θα μεταφέρονται στο αυτοκίνητο μέσω του δικτύου και το σύστημα Uconnect θα τα επεξεργάζεται ώστε να προειδοποιεί τον οδηγό και να προτείνει πιθανές λύσεις.
Η FCA παρουσίασε επίσης την τεχνολογία CV2X όπου τα οχήματα επικοινωνούν με τους χρήστες παρέχοντας τους πληροφορίες για την κατάσταση τους. Η επίδειξη της εφαρμογής έγινε με τη βοήθεια δύο Jeep Renegade. Το ένα ήταν σταθμευμένο και είχε σε λειτουργία τα φώτα κινδύνου, πληροφορία που μετέδιδε στο άλλο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα σε περίπτωση ενός φρεναρίσματος πανικού, το σύστημα ενημερώνει τα υπόλοιπα οχήματα ώστε οι οδηγοί τους να αποφύγουν την επικίνδυνη κατάσταση.
Τέλος σε συνεργασία με τις Vodafone, Marelli και Altran, η FCA, αποκάλυψε τη λειτουργία «See Through», όπου μέσω του συστήματος C-V2V τα οχήματα ανταλλάζουν video σε πραγματικό χρόνο, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την ορατότητα του οδηγού π.χ. στην περίπτωση ενός προσπεράσματος. Για την επίδειξη της τεχνολογίας χρησιμοποιήθηκαν και πάλι δύο Jeep Renegade εφοδιασμένα με το σύστημα Uconnect και κάμερες υψηλής ταχύτητας με την μετάδοση των δεδομένων να γίνεται μέσω δικτύου 5G της Vodafone.
Νίκος Τσάδαρης