Η τελευταία γενιά της BMW Σειράς 3 απέσπασε πέντε αστέρια στα τελευταία crash tests του Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Επιπλέον, έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα στην προστασία ενηλίκων επιβατών που έχει πετύχει ποτέ ένα «μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο» (μεσαίο μοντέλο) υπό το νέο, πιο απαιτητικό καθεστώς δοκιμών του Euro NCAP. Η Σειρά 3 κατέγραψε, επίσης, εξαιρετικά αποτελέσματα στην προστασία παιδιών, στην προστασία ευάλωτων χρηστών των δρόμων (π.χ. πεζών) και στον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας.
Μία πεντάστερη κατάταξη στο Euro NCAP αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της ολοκληρωμένης φιλοσοφίας ασφάλειας του οχήματος, η οποία περιλαμβάνει τόσο τη δομή του αμαξώματος όσο και τα συστήματα συγκράτησης. Ενισχυμένες δομές με σχεδίαση βελτιστοποιημένου βάρους και μία υψηλή ικανότητα διαχείρισης φορτίων πρόσκρουσης συνδυάζονται με ακριβείς διαδρομές απόσβεσης φορτίου στη νέα Σειρά 3, αποτελώντας τη βάση για την ακεραιότητα του κλωβού επιβατών σε διάφορα είδη σύγκρουσης -δηλαδή για να παραμένει άθικτος ο χώρος επιβίωσης.
Στις δοκιμές Euro NCAP της νέας BMW Σειράς 3, ο κλωβός ασφαλείας επιβατών από αλουμίνιο/ατσάλι υψηλής αντοχής αποδείχτηκε άκρως ανθεκτικός, τόσο στις εμπρόσθιες και πλευρικές συγκρούσεις όσο και στις πλάγιες συγκρούσεις με στύλο. Σε μία εμπρόσθια σύγκρουση, οι δυνάμεις που επενεργούν στο όχημα διοχετεύονται μέσω πολλαπλών διαδρομών απόσβεσης φορτίου στη διάταξη του πατώματος, στο πλαϊνό πλαίσιο, στο τροπέτο και στην οροφή, ενώ απορροφώνται από μεγάλες ζώνες παραμόρφωσης. Ενισχύσεις στις κολόνες Β και στις περιοχές των κατωφλίων θυρών, δοκοί υψηλής αντοχής στις πόρτες και ανθεκτικά εγκάρσια στοιχεία στα καθίσματα προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Τα καθίσματα και τα προσκέφαλα είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν το ενδεχόμενο τραυματισμού από τράνταγμα, εξ αιτίας μιας οπίσθιας σύγκρουσης. Ενισχυμένες κολόνες και στοιχεία οροφής διασφαλίζουν την ακεραιότητα του κλωβού επιβατών εάν το αυτοκίνητο ανατραπεί.
Το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ασφάλειας παρακολουθεί τη λειτουργία διαφόρων συστημάτων συγκράτησης της νέας Σειράς 3. Αυτό σημαίνει ότι οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα ενεργοποιούνται σε πλήρη συντονισμό με τους αερόσακους (εμπρός, πλευρικούς και οροφής), ανάλογα με τον τύπο και τη σφοδρότητα σύγκρουσης. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των crash tests από τους υπεύθυνους δοκιμών αποκάλυψε ότι η νέα Σειρά 3 προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα προστασίας για τους ενήλικες επιβάτες, με σχεδόν τέλειο σκορ 97%. Αυτό σημαίνει ότι προστατεύονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό, ανεξάρτητα από το ύψος τους ή τη θέση του καθίσματος.
Τα επίπεδα προστασίας παιδιών εντυπωσίασαν επίσης την ομάδα δοκιμών. Οι βάσεις στήριξης παιδικών καθισμάτων ISOFIX στα πίσω έξω καθίσματα της Σειράς 3 παρέχουν ασφάλεια στα παιδιά που ταξιδεύουν. Με εγκατεστημένα τα σχετικά συστήματα καθισμάτων για παιδιά ηλικίας έξι και δέκα ετών αντίστοιχα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα ανδρείκελα δοκιμών δέχτηκαν εξαιρετικά μέτρια φορτία τόσο σε εμπρόσθιες όσο και σε πλευρικές συγκρούσεις. Η νέα Σειρά 3 της BMW συγκέντρωσε 23,8 μονάδες με άριστα το 24 σε αυτό το κριτήριο.
Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία ευάλωτων χρηστών των δρόμων (όπως οι πεζοί και οι δικυκλιστές) ήταν ένα ακόμα στοιχείο που δοκιμάστηκε στο πρόγραμμα του Euro NCAP. Η νέα Σειρά 3 περιορίζει τον κίνδυνο τραυματισμού αυτών των ευάλωτων ομάδων με μελετημένα σχεδιαστικά στοιχεία του αμαξώματος και ευέλικτες δομές στο εμπρός τμήμα. Επίσης, διαθέτει ενεργό καπό, του οποίου ο πυροτεχνικός μηχανισμός απασφάλισης ενεργοποιείται μόλις τα δεδομένα από τον αισθητήρα επισημάνουν έναν σχετικό τύπο σύγκρουσης. Το καπό μετακινείται προς τα πάνω, δημιουργώντας μία ζώνη παραμόρφωσης που εμποδίζει την άμεση πρόσκρουση με τα άκαμπτα εξαρτήματα του χώρου του κινητήρα.
Ο μεγάλος αριθμός στάνταρ χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας της νέας BMW Σειράς 3 συνετέλεσε στην πεντάστερη βαθμολογία της. Τα συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης και πεζών με λειτουργία πέδησης απέτρεψαν με ασφάλεια συγκρούσεις σε όλα τα σενάρια δοκιμών, ανεβάζοντας ψηλά τη βαθμολογία. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί τμήμα του στάνταρ συστήματος Active Guard που περιλαμβάνει Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα και σύστημα ανίχνευσης οδικής σήμανσης με εμφάνιση ορίου ταχύτητας (Speed Limit Display road sign detection system) και ένδειξη απαγορευτικού προσπέρασης. Η λίστα στάνταρ εξοπλισμού για τη Σειρά 3 περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, DSC (Dynamic Stability Control), δείκτη πίεσης ελαστικών που δείχνει την πίεση για κάθε τροχό, Attentiveness Assistant και ευφυή κλήση έκτακτης ανάγκης με BMW Accident Assistance.
Νίκος Τσάδαρης