Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2019, η Hyundai παρουσίασε τη limited edition i30 N Project C, μια ελαφρύτερη, χαμηλότερη και πιο επιθετική έκδοση του i30 N. Το Project C διακρίνεται για την «ελαφρότητα» του και τον ακόμα πιο ευαίσθητο χειρισμό. Είναι 50 κιλά ελαφρύτερο, 6 χιλ. χαμηλότερο, πιο κοντά στο δρόμο και διαθέτει δυναμικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό.
Ευρεία χρήση ανθρακονημάτων
Οι προδιαγραφές του i30 N Project C περιλαμβάνουν αρκετά επιμέρους τμήματα ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFRP). Το εμπρός splitter, ο διαχύτης αέρα στο πίσω μέρος, το καπό και το μαρσπιέ με την σήμανση Ν είναι όλα κατασκευασμένα από CFRP, καθιστώντας το μοντέλο όχι μόνο πιο ελαφρύ αλλά και πιο «σφιχτό» στην άσφαλτο ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Στο μεταξύ, οι αεροδυναμικές πινελιές που διαθέτει ψηλά και χαμηλά το Project C, συμβάλλουν επίσης σε μια σαφέστερα πιο γρήγορη, αλλά σταθερή οδήγηση.
Γιατί ειδικά το γράμμα «C»; Αρχικά συμβολίζει την «Area C» υψηλών επιδόσεων στην πίστα του Namyang R&D της Hyundai, όπου αποτελεί τη γενέτειρα του Ν. Στη συνέχεια, το Project C διαθέτει επιμέρους τμήματα ενισχυμένα με ανθρακονήματα (Carbon fibre – CFRP) που αποτελεί την πρώτη εφαρμογή της μάρκας και τέλος μειωμένο κέντρο βάρους (Center of gravity), ώστε οι πελάτες να γνωρίζουν ότι εστιάζουμε στην απόδοση χωρίς να θυσιάζουμε τη δυναμική. Αυτά τα τρία Cs συνδυάζονται για να δημιουργήσουν αυτό το συγκλονιστικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.
Το i30 N Project C μειώνει το βάρος (σύνολο 1395 κιλά) χρησιμοποιώντας CFRP και αλουμίνιο, ενώ οι 19 ιντσών σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου της OZ συμμετέχουν σημαντικά στη μείωση του βάρους, όντας 22 κιλά ελαφρύτερες.
Χρησιμοποιώντας CFRP το καπό είναι ελαφρύτερο κατά 7,2 κιλά και τα δύο πλαϊνά σπόϊλερ κατά 499 γραμμάρια το καθένα, το εμπρός splitter είναι πιο βαρύ κατά 240 γραμμάρια, ο νέας σχεδίασης πίσω διαχύτης είναι ελαφρύτερος κατά 386 γραμμάρια και τα καθίσματα της Sabelt με CFRP είναι ελαφρύτερα 7,5 κιλά το καθένα. Τα καθίσματα Sabelt προσφέρουν επίσης στον οδηγό και τον συνοδηγό άριστη πλευρική στήριξη και στήριξη των ώμων σε μια βελτιωμένη θέση με γνώμονα τις οδηγικές επιδόσεις.
Κινητήρας – Ανάρτηση
Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, η ισχύς παραμένει στους 275 ίππους και η ροπή υπερβαίνει τα 378 Nm, ενώ το μειωμένο βάρος ενίσχυσε την αμεσότητα του i30 N Project C. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 6″ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα.
Το i30 N Project C είναι 6 χιλιοστά πιο κοντά στο δρόμο και το κέντρου βάρους 8,8 χιλιοστά χαμηλότερα, χάρη στην τοποθέτηση πιο χαμηλών και σφιχτών ελατηρίων μεγαλύτερης ακαμψίας μαζί με αμορτισέρ. Παράλληλα, οι αρθρώσεις στους πίσω τροχούς είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο αντί ατσάλι και εξασφαλίζουν μείωση του βάρους κατά 4,66 κιλά. Επιπλέον, όλοι οι τρόποι οδήγησης έχουν επαναπρογραμματισθεί ειδικά για το Project C και τα δύο προγράμματα οδήγησης Sport και N δίνουν στους οδηγούς άμεση απόκριση και ακόμη πιο fun-to-drive αυτοκίνητο.
Σχεδίαση
Το εσωτερικό του Project C διαθέτει επένδυση Alcantara γύρω από το τιμόνι, το χειρόφρενο και το μοχλό ταχυτήτων. Κάποιες από τις αλλαγές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εντοπίζονται στον μοχλό ταχυτήτων από αλουμίνιο που μοιάζει με έμβολο κινητήρα και συνδυάζει τη λειτουργικότητα με την σχεδίαση, εφαρμόζει τέλεια στο χέρι για σύντομες και ακριβείς αλλαγές, στις σκούρες πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας και τις ραφές των νέων καθισμάτων Sabelt καθώς και την αριθμημένη πλακέτα xx/600 της limited edition στην επένδυση του ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό
Ο εξωτερικός σχεδιασμός κυριαρχείται από το σκούρο ματ γκρι χρώμα, με όλα τα τμήματα CFRP να παρουσιάζουν την πολυπόθητη πλέξη των ανθρακονημάτων σε υψηλή στιλπνότητα.
Το μοντέλο θα παραχθεί αυστηρά σε 600 αντίτυπα, που η διάθεσή τους θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες αγορές στην Ευρώπη αργότερα μέσα στο έτος.
Νίκος Τσάδαρης