Μετά το πρώτο επεισόδιο της σειράς FCA What’s Behind που μας μετέφερε στις πολικές θερμοκρασίες του Arjeplog της Σουηδίας και το δεύτερο που μας ταξίδεψε στο αφιλόξενο περιβάλλον των ερήμων της Ν. Αφρικής, η σειρά μας ανοίγει τις πόρτες του κέντρου δοκιμών της FCA στο Balocco. Καλύπτοντας έκταση περίπου 6 τετραγωνικών χιλιομέτρων, το Balocco δημιουργήθηκε το 1962 από την Alfa Romeo στην περιοχή Vercelli ανάμεσα στο Μιλάνο και το Τορίνο και σήμερα αποτελεί μία από τις πλέον προηγμένες εγκαταστάσεις του είδους.
Από τους αγώνες στα αυτοκίνητα παραγωγής
Αρχικά το κέντρο περιλάμβανε μία (εμπνευσμένη από τους αγώνες της Formula 1) πίστα με την ονομασία Misto Alfa Romeo. Εκεί παράλληλα με τα αυτοκίνητα παραγωγής η Autodelta, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, εξέλισσε τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Μόνο τυχαίο δεν είναι λοιπόν το γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας στη συνέχεια αποδείχθηκαν και εξαιρετικές βάσεις για αγωνιστικές κατασκευές.
Συμπυκνώνοντας 10 χρόνια σε 5 μήνες
Σήμερα το κέντρο διαθέτει 26 πίστες συνολικής απόστασης 80 χιλιομέτρων και 50 διαφορετικά είδη οδοστρώματος. Επιπλέον της πίστας Misto Alfa Romeo υπάρχουν όλες οι απαραίτητες διαδρομές για την εξέλιξη νέων οχημάτων, από πίστες υψηλών ταχυτήτων μέχρι εξαιρετικά δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Το κέντρο και το προσωπικό εργάζεται σε 24 βάση ολοκληρώνοντας περισσότερες από 200.000 ώρες δοκιμών ανά έτος. Το βασικό πλεονέκτημα του Balocco είναι ότι επιτρέπει να συμπυκνώσει μέσα σε μόλις 5 μήνες τις δοκιμασίες και τη φθορά που έχει να αντιμετωπίσει ένα όχημα σε διάρκεια 10 ετών.
Σημείο αναφοράς για την FCA
Εκτός από την πραγματοποίηση δοκιμών αντοχής και αξιοπιστίας, πάνω απ’ όλα το Balocco χρησιμοποιείται για την εξέλιξη νέων προϊόντων, όταν μετά τις προσομοιώσεις στους υπολογιστές τα πρωτότυπα αποκτούν φυσική υπόσταση.
Οι τεχνικές επιλογές δοκιμάζονται, αναλύονται και βελτιώνονται ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη απόδοση. Παράλληλα το Balocco είναι αγαπημένος τόπος για οδηγικά events, παρουσιάσεις νέων μοντέλων και αγωνιστικές εκδηλώσεις.
Νίκος Τσάδαρης