Στη δεύτερη γενιά του, το υβριδικό Auris HSD εφαρμόζει την ίδια πράσινη φιλοσοφία, που το κατέστησε εύχρηστο και προσιτό, αλλά με πολύ πιο αναβαθμισμένη υλοποίηση.

Όταν το 2009 παρουσιάστηκε η υβριδική εκδοχή του Auris 1ης γενιάς, τα φώτα της δημοσιότητας δεν έπεσαν στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, αλλά στο ότι αυτό εφαρμόζεται σε ένα καθημερινό, μικρομεσαίο μοντέλο, με συμβατικό σχήμα.

Και αυτό, γιατί η υβριδική τεχνολογία της Toyota, το σύστημα Hybrid Synergy Drive (HSD) που χρησιμοποιούσε, είχε ήδη περάσει στην 3η γενιά του μέσα από το Prius, που είχε ανέκαθεν ένα πιο εξεζητημένο προφίλ, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και από πλευράς κόστους.

Σήμερα, η Toyota παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του υβριδικού Auris που εμφανίζεται αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με το παλιό μοντέλο, ακολουθώντας την τακτική των απλών εκδόσεων του μοντέλου.

Εμφάνιση: Διακριτικά ξεχωριστή

Οι αισθητικές λεπτομέρειες που διαφοροποιούν το υβριδικό, από τα απλά Auris δεν είναι πράσινες, αλλά μπλε, αφού αυτό είναι το διακριτικό χρώμα των υβριδικών εκδόσεων της φίρμας.

Το κάτω μέρος της γρίλιας της μάσκας, αλλά και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα είναι βαμμένα στο γυαλιστερό χρώμα του γραφίτη, ενώ περιφερειακά υπάρχουν τα διακριτικά του συστήματος HSD, μαζί, φυσικά, με τα μπλε σήματα της Toyota μπροστά και πίσω.

Παράλληλα, τα πίσω φώτα είναι εξ ολοκλήρου εξοπλισμένα με LED. Την εμφάνιση ολοκληρώνουν οι ειδικά σχεδιασμένοι τροχοί 15 ιντσών. Αυτές οι λεπτομέρειες καθιστούν ακόμα πιο προσεγμένο το σχήμα του Auris που, κατά γενική ομολογία, αποτελεί ένα από το πιο ξεχωριστά Toyota που έχουν σχεδιαστεί ποτέ.

Υβριδικό σύστημα: Ανάλογες επιδόσεις, αναβαθμισμένη λειτουργία σε σχέση με το παλιό

Το υβριδικό σύστημα του νέου Auris Hybrid είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος του προηγούμενου μοντέλου. Κατά κύριο λόγο, έχει βελτιωθεί σημαντικά το σύστημα μετάδοσης, προκειμένου να προσφέρει μια πιο αληθοφανή αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων.

Το υβριδικό σύστημα που βασίζεται στο μοτέρ βενζίνης 1,8 VVT-i εξακολουθεί να έχει συνδυαστική απόδοση 136 ίππων, προσφέροντας στο νέο υβριδικό Auris ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Χάρη στην πιο αεροδυναμική σχεδίαση, αλλά και τον περιορισμό του βάρους, οι εκπομπές ρύπων έχουν πέσει στα 87 γρ./χλμ.

Παράλληλα, χάρη στη λειτουργία EV, το νέο Auris Hybrid μπορεί να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για περίπου δύο χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 50 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό: Ποιοτικό, με υβριδικές ενδείξεις

Οικολογικά αναβαθμισμένη είναι και η εμφάνιση του εσωτερικού. Ο οδηγός έχει μπροστά του το όργανο του συστήματος Eco Drive Support, που έχει αντικαταστήσει το στροφόμετρο, το μπλε λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων τεχνολογίας e-CVT, αλλά και τη μοναδική γραμματοσειρά στα όργανα του πίνακα, ενώ τόσο στο trip computer, όσο και στο σύστημα infotainment δίνονται πληροφορίες για την ενεργειακή ροή του υβριδικού συστήματος.

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό παραμένει εξαιρετικά ποιοτικό με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή υλικών.

Εργονομικά, όλα λειτουργούν όπως πρέπει και μόνο η ορατότητα προς τα πίσω (λόγω του στενού παρμπρίζ) και η κάθετη τοποθέτηση της κεντρικής κονσόλας (που αντανακλάει περίεργα το φως) αφήνουν κάποια περιθώρια αμφιβολίας.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του εσωτερικού είναι ότι οι χωρητικότητες του δεν διαφοροποιούνται καθόλου σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, χάρη στη νέα συστοιχία μπαταριών.

Αυτή είναι μικρότερη σε όγκο, ελαφρύτερη σε βάρος και τοποθετημένη εξ ολοκλήρου κάτω από τη βάση του πίσω καθίσματος. Αυτό βέβαια, δεν αλλάζει το γεγονός ότι, οι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο: Κορυφαία φρένα, πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Ξεκινώντας από την πιο τρανταχτή και μετρήσιμη διαφορά σε σχέση με το παλιό μοντέλο, που είναι η επίδοση στα φρένα (100-0 μέτρα), όπου το νέο Auris σταματάει 7 (!) μέτρα πιο νωρίς (37,1 μέτρα), και περνώντας στις μετρήσεις θορύβου, όπου οι μετρήσεις δείχνουν 3 dB πιο ήσυχη λειτουργία, το νέο μοντέλο μοιάζει εντυπωσιακά βελτιωμένο στο δρόμο.

Παρελθόν αποτελεί η τραχύτητα στην κύλιση, οι περίεργες κλίσεις στις στροφές, τα αβέβαια φρένα και το «άψυχο» τιμόνι του παλιού μοντέλου. Το νέο υβριδικό Auris ταξιδεύει ήσυχα, ακόμη και με πολύ υψηλές ταχύτητες, δε γέρνει, δεν πλέει, στρίβει με σιγουριά και φρενάρει με αυτοπεποίθηση.

Είναι καλά μονωμένο, ενώ σου αφήνει όλο το χρόνο να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος, κινούμενος με ηλεκτρική ενέργεια μέσα στην πόλη και κάνοντας πράξη τη χαμηλή του κατανάλωση.

Συμπέρασμα

Η Toyota δεν περιμένει το mix των πωλήσεών του νέου Auris στην ελληνική αγορά να περιλαμβάνει περισσότερο από 10% υβριδικές εκδόσεις.

Ωστόσο, με 22.990 ευρώ μπορεί να καυχηθεί ότι, διαθέτει στην αγορά το πιο καλοφτιαγμένο και ρεαλιστικό στη χρήση υβριδικό όχημα, που δεν στερείται ανέσεων, εξοπλισμού και κίνησης, προσφέρει εμπειρία συμβατικού στο δρόμο και μπορεί να αναβαθμίσει την οικολογική σου συνείδηση, επειδή σε εκπαιδεύει να οδηγείς οικονομικότερα κι όχι επειδή σου μαθαίνει να συμβιβάζεσαι με τις ιδιαιτερότητες μιας εξελιγμένης τεχνολογίας κίνησης.

Πηγή: autotriti.gr