Πρόσφατα, σε μια σειρά ειδικών εκδηλώσεων σε όλη την Ευρώπη, τα κλασσικά μοντέλα της Fiat αποτέλεσαν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τους φίλους του αυτοκινήτου. Από το διαχρονικό 500 και τις μοναδικές δημιουργίες της Abarth, μέχρι τα θρυλικά αγωνιστικά του ομίλου, η ιταλική μάρκα εντυπωσιάζει με την πλούσια ιστορία της. Παράλληλα με τα μοναδικά μοντέλα, την αναγνώριση κέρδισαν και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, με τον Robero Giolito, τον πατέρα του σύγχρονου 500, να βραβεύεται στο 43ο Festival Automobile International στο Παρίσι.
Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) έχει δημιουργήσει το ειδικό τμήμα FCA Heritage, αποστολή του οποίου είναι να διατηρεί και να αναδεικνύει την κληρονομιά των Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Abarth. Στη σειρά εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν, η FCA Heritage είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει μερικά από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα του ομίλου που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο, όχι μόνο για την εταιρία, αλλά και συνολικά τον χώρο του αυτοκινήτου.
Το Fiat 500 στο Παρίσι
Αποτελεί ένα πραγματικό σημείο αναφοράς για την αυτοκίνηση. Το Fiat 500, σχεδιασμένο από τον ιδιοφυή μηχανικό Dante Giacosa, παρουσιάστηκε στις 4 Ιουλίου του 1957 (προηγήθηκε του Mini) και άλλαξε για πάντα τα αυτοκίνητα πόλης. Η αναβίωση του θρυλικού μοντέλου το 2007 αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της εταιρείας, η οποία συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κυριαρχεί τόσο σε σχεδιαστικό, όσο και εμπορικό επίπεδο. Στα πλαίσια του 34ου Festival Automobile International (31 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου), τη μεγαλύτερη εκδήλωση σχετικά με το design αυτοκινήτων που πραγματοποιείται στο Παρίσι, το 500, σε όλες τις γενιές του, αποτέλεσε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Παράλληλα ο «πατέρας» του σύγχρονου 500, σχεδιαστής Roberto Giolito, ο οποίος πλέον είναι ο επικεφαλής της Fiat Heritage, βραβεύτηκε με το τιμητικό βραβείο «Prix d’ Hοnneur».
Στην έκθεση, εκτός από το κλασσικό 500 και τη σύγχρονη εκδοχή του, το κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει και ξεχωριστά πρωτότυπα μοντέλα της σειράς, όπως το Trepiùno του 2004, το πρωτότυπο που αποτέλεσε τον προπομπό του σύγχρονου 500, καθώς και το Coupé Zagato του 2011.
FCA και Abarth: Βίοι παράλληλοι
Η ιστορία της Abarth (ως συνεργάτης και στη συνέχεια ως κομμάτι της FCA) παρουσιάζεται στο κοινό με μερικές από τις πιο ξεχωριστές δημιουργίες της μάρκας. Με αφορμή και τα 70 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας, αρχικά στο Τορίνο στα πλαίσια του «Automotoretrò 2019» (31 Ιανουαρίου – 3 Φεβρουαρίου) και στη συνέχεια στην Expo Porte de Versailles στο Παρίσι (6 – 10 Φεβρουαρίου), το σήμα του σκορπιού κυριαρχεί με μοναδικές δημιουργίες όπως η Alfa Romeo 750 Competizione (1955), το Fiat Nuova 500 με το κιτ βελτίωσης Abarth “Record” (1958), το Abarth 1000 Monoposto Record Classe G (1965) και η Lancia Rally 037 (1982). Όλα τα παραπάνω μοντέλα «κρύβουν» μέσα τους το πάθος, αλλά και την κληρονομιά του Carlo Abarth για μηχανολογική τελειότητα, υψηλή απόδοση, και οδηγική ευχαρίστηση.
To Fiat 130 Familiare του Ανιέλι
Στην έκθεση Bremen Classic Motorshow (1-3 Φεβρουαρίου), η FCA Heritage παρουσίασε στο κοινό το Fiat 130 Familiare του 1972, το οποίο κατασκευάστηκε για τον Ουμπέρτο Ανιέλι, αδερφό του Τζιοβάνι Ανιέλι, που υπήρξε πρόεδρος της Fiat, αλλά και της Γιουβέντους.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σχεδιάστηκε ειδικά από το Fiat Style Centre και κατασκευάστηκε στο χέρι από την εταιρεία Officine Introzzi που εδρεύει στο Κόμο. Βασισμένο στη 4θυρη έκδοση του 130, το Familiare εφοδιάστηκε με έναν V6 κινητήρα 3,2 λίτρων απόδοσης 165 ίππων. Σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρείας μόλις τέσσερα αντίτυπα κατασκευάστηκαν, όλα για μέλη της οικογένειας Ανιέλι.
Νίκος Τσάδαρης