Στο ερώτημα τι χρειάζεται ένα -ούτως ή άλλως και σε βάθος χρόνου, επιτυχημένο εμπορικά- μοντέλο, για να εναρμονιστεί πλήρως με τις συνθήκες της εποχής, η Renault έχει έτοιμη μια πολύ πειστική απάντηση…

Το πρόσφατο αισθητικό φρεσκάρισμα της νεότερης γενιάς Megane, στην ουσία είναι ένα ακόμα… ευπρόσδεκτο συστατικό, σε μια καλή συνταγή. Λίγες, αλλά ουσιαστικές πινελιές (ανασχεδιασμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, νέας σχεδίασης ζάντες, στάνταρ φώτα ημέρας), που τονώνουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του γαλλικού μοντέλου, από την οποία -όπως φαίνεται και από το νέο Clio- η Renault έχει εμπνευστεί τη μελλοντική γκάμα της.

Όταν, όμως, με τη σειρά σου, ρίξεις κι εσύ το γάντι στην πρόκληση της κρίσης, χρειάζονται ακόμα «δραστικότερα μέτρα». Όπως, ας πούμε, ένας βενζινοκινητήρας-«διαμάντι», που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κρίσης. Μικρό κυβισμό και χαμηλή κατανάλωση, αλλά και υψηλή απόδοση, φιλικότητα στο περιβάλλον, ελαστικότητα, αξιοπιστία.

Η Renault, λοιπόν, έχει τη λύση, προσφέροντας «καρδιά αθλητή», σε ένα δυναμικό, αλλά συνάμα και οικογενειακό αυτοκίνητο, με την προσθήκη στην γκάμα ενός νέου βενζινοκινητήρα 1,2 TCe, που με τη βοήθεια τούρμπο και άμεσου ψεκασμού (ο πρώτος της Renault) αποδίδει 115 ίππους και εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.) και περιορισμένες εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ.).

Το αδιαμφισβήτητο highlight του ανανεωμένου Megane, αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ κατά 25% σε σχέση με τον 1.6 16v 110 PS που αντικαθιστά, έχει μειωμένη κατανάλωση 25% σε σχέση, γεγονός που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 1,7λιτ/100χλμ. και μείωση 39 γρ/χλμ στις εκπομπές CO2. Εξασφαλίζει ταυτόχρονα στο αυτοκίνητο αυτονομία, που συγκρίνεται μόνο με αυτή πετρελαιοκίνητων μοντέλων.

Όλα αυτά, σε ένα πακέτο αρκετά ανταγωνιστικών τιμών, που ξεκινούν από 15.750 ευρώ για τη βασική έκδοση Expression, 16.500 ευρώ για την πιο πλούσια έκδοση Progressive, 17.800 και 18.500 ευρώ αντίστοιχα, για τις κορυφαίες Dynamic και GT Line.

Κινητήρας: Τα «διαμάντια» είναι παντοτινά

Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην πέδηση και την επιβράδυνση, ώστε να προσφέρει μέση κατανάλωση μόνο 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.

Στην πράξη, σε συνθήκες πόλης, η εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης επιτυγχάνεται πολύ δύσκολα, παρότι η καλή διαχείριση του άμεσου κιβωτίου χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων συνδράμει στην οικονομική οδήγηση, ωστόσο ο 1.2 TCe ανταποκρίνεται εξαιρετικά και διακρίνεται για την ελαστικότητα, την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία του, αλλά και αποθέματα ροπής, ακόμα και στις υψηλές στροφές.

Προϊόν της αγωνιστικής τεχνογνωσίας και της παράδοσης της Renault, στην κατασκευή turbo κινητήρων, ο 1.2 TCe (1.198κ.εκ. για την ακρίβεια), είναι ο πρώτος της εν λόγω φιλοσοφίας, με σύστημα άμεσου ψεκασμού, ενώ περιλαμβάνει μια σειρά ουσιαστικών τεχνικών μετατροπών:

– Αντλία λαδιού μεταβλητού βήματος: Η πίεση του λαδιού ελέγχεται ηλεκτρονικά και ρυθμίζεται ανάλογα με το φορτίο και τις ανάγκες του κινητήρα. Το όφελος για τον οδηγό μεταφράζεται σε οικονομία καυσίμου και περιορισμό των εκπομπών του CO2.

– Καδένα χρονισμού χαμηλής τριβής: Η βελτιωμένη καδένα χρονισμού διαθέτει υδραυλικό τεντωτήρα που τη διατηρεί μονίμως τεντωμένη μειώνοντας έτσι τις απώλειες λόγω τριβής.

– Χιτώνια εμβόλων με επικάλυψη γραφίτη.

– Ανθρακούχος επικάλυψη (DLC/Diamond Like Carbon) στα ωστήρια των βαλβίδων (κοκοράκια): Μία τεχνολογία που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στους κινητήρες της F1. Πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας είναι ο περιορισμός των τριβών με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και τη βελτίωση των επιδόσεων.

– Αυτόματη και ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού: Η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας.

Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Μικρές αλλαγές στο εσωτερικό

Χωρίς ιδιαίτερους νεωτερισμούς, η εικόνα του εσωτερικού κερδίζει τις εντυπώσεις με την ποιότητα, την καλή συναρμογή και την εργονομία.

Ο πίνακας οργάνων δεν έχει καμία αλλαγή και συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, μαζί με τις ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας.

Ουσιαστικές επεμβάσεις έχουν γίνει στις ταπετσαρίες και στο φινίρισμα των υλικών, καθώς στην αναδιάταξη των διακοπτών του ηχοσυστήματος.

Η ευρυχωρία, ιδίως στις πίσω θέσεις, σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, δεν είναι το πιο ισχυρό χαρτί του Megane, αλλά τα 372 λίτρα της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου, κυμαίνονται σίγουρα πάνω το μέσο όρο, προσφέροντας ουσιαστικές δυνατότητες εκμετάλλευσης, για έναν οικογενειάρχη.

Σταθερή αξία και στο δρόμο

Η εξαιρετική λειτουργία του νέου κινητήρα καθορίζει, εν πολλοίς και την οδική συμπεριφορά του Megane. Το γαλλικό hatchback κινείται με περισσή σβελτάδα, για το… σεβαστό όγκο του και στρίβει με την «αλαζονεία» ενός upper class μοντέλου, εξασφαλίζοντας μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα.

Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να δρέπει δάφνες καινοτομίας, βγάζει τίμια το ψωμί της, χαρίζοντας στους επιβάτες άνετες μετακινήσεις, ενώ η έλλειψη υποστροφής και απώλειας πρόσφυσης, ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας.

Σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης στην πόλη, το σύστημα πέδησης κέρδισε τις εντυπώσεις με την αποτελεσματικότητά του, ενώ το τιμόνι, παρά την καλή κατευθυντικότητα, δεν εντυπωσιάζει με τη συλλογή πληροφοριών και τη μετάδοση στον οδηγό.

Σε κάθε περίπτωση, το στιβαρό πλαίσιο, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και κυρίως o κινητήρας που προσδίδει το κάτι παραπάνω, με το ελάχιστο τίμημα, σε απαιτήσεις καυσίμου, καθιστούν το ανανεωμένο Megane, μια ώριμη, ολοκληρωμένη και πιο επίκαιρη από ποτέ, πρόταση για την κατηγορία του.

Πηγή: autotriti.gr