Ο Stoner παρότι νέος έχει σημειώσει μια σειρά από ρεκόρ ενώ έρχεται να συμπληρώσει την μικρή σε έκταση λίστα με τα ονόματα οδηγών που εγκατέλειψαν τους αγώνες σε νεαρή ηλικία. Μεταξύ αυτών και ο σημαντικότερος όλων των εποχών…

Με την ανακοίνωση της αποχώρησής του στο τέλος της χρονιάς, ο οδηγός της Repsol Honda αφήνει ένα κενό στο θεσμό καθώς τον αφήνει χωρίς τον κορυφαίο του οδηγό σήμερα. Ωστόσο το ίχνος που μένει πίσω του είναι εντυπωσιακό, με μια σειρά από ρεκόρ που κάποια από αυτά θα μείνουν για πάντα στην ιστορία.

Με μόλις οκτώ αγώνες να απομένουν στην καριέρα του ως επαγγελματία οδηγού, ακόμη κι αν τους κερδίσει όλους, δεν θα μπορέσει να αναρριχηθεί στη λίστα με τους πολυνίκες όλων των εποχών. Με 44 νίκες μετά τη Laguna Seca, είναι στην 7η θέση και με 8 νίκες ακόμη θα ισοβαθμήσει με τον Phil Read που έχει 52 και θα περάσει στην 6η θέση.



Στη μεγάλη κατηγορία με τις δυνητικές 8 νίκες θα μπορούσε να περάσει 4ος όλων των εποχών ως προς τις νίκες στη μεγάλη κατηγορία. Με 45 νίκες (σήμερα έχει 37), θα είναι πίσω από τον Mick Doohan που έχει 54.



Ας δούμε όμως τα όσα έχει πετύχει μέχρι σήμερα στην καριέρα του ο Αυστραλός οδηγός. Η προσρμοστικότητά του σε νέες και δύσκολες συνθήκες τον βοήθησαν να κυριαρχεί σε νέες πίστες, όταν τα δεδομένα αλλάζουν, να οδηγεί “οτιδήποτε” και να παίρνει νίκες και τίτλο για την Ducati.

Τα ρεκόρ του Stoner που δεν μπορούν να σπάσουν:

2007 – Catalunya – Βαρκελώνη: Με τη νίκη του εκεί, ο Stoner έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που κέρδισε 4 φορές σε μία σεζόν με Ducati.

2007 – ΗΠΑ – Laguna Seca: Κέρδισε ξεκινώντας από την pole position ενώ ήταν πρώτος σε όλες τις σειρές των δοκιμαστικών για τον αγώνα. Ήταν ο πρώτος μη αμερικανός οδηγός που κέρδισε (σάρωσε) στην απαιτητική Laguna Seca στον θεσμό του MotoGP.

2007- Ιαπωνία- Motegi: Ο Stoner έγινε ο πρώτος οδηγός που κέρδισε τίτλο στα MotoGP με Ducati.

2008 – Qatar – Losail: Κέρδισε τον πρώτο αγώνα της ιστορίας που έγινε νύχτα υπό το φως των προβολέων.

2009 – Ιταλία – Mugello: Χαρίζει στην Ducati την πρώτη της νίκη στην μεγάλη κατηγορία στο “σπίτι της” (το εργοστάσιο απέχει λιγότερο από 30 χιλιόμετρα).

2010 – Ισπανία – Aragón: Κερδίζει τον πρώτο αγώνα MotoGP που έγινε στην νέα πίστα της Aragón.

2011 – ΗΠΑ – Laguna Seca: Κερδίζει για 5η φορά μέσα στο 2011 που ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός από νίκες για οδηγό της Honda την εποχή των 800cc των MotoGP. Συνέχισε για να καταγράψει 10 νίκες συνολικά μέσα στη σεζόν.

Τα ρεκόρ του Stoner που μπορούν να σπάσουν:

2006 – Τουρκία – Κωνσταντινούπολη: Τερματίζει στο βάθρο στην τρίτη του εμφάνιση σε MotoGP και γίνεται ο νεότερος Αυστραλός που τερματίζει στο βάθρο της μεγάλης κατηγορίας

2007 – Qatar – Losail: Κερδίζει τον πρώτο του αγώνα με Ducati για να γίνει ο νεότερος Αυστραλός που κερδίζει στην μεγάλη κατηγορία και επίσης ο πρώτος Αυστραλός που έχει κερδίσει στα 125cc, 250cc και στη μεγάλη κατηγορία.

2008 – San Marino – Misano: Κερδίζει την pole position στις κατατακτήριες για 7ο συνεχόμενο αγώνα. Το μεγαλύτερο σερί που έχει σημειωθεί στην ιστορία του MotoGP μέχρι σήμερα.

2011 – Japan – Motegi: Ξεκινά από την pole position για 10η φορά μέσα στην ίδια χρονιά και αυτό είναι το ρεκόρ μέχρι σήμερα για τις περισσότερες pole positions σε μία σεζόν στα MotoGP.

Τα παρ’ ολίγον ρεκόρ του Stoner:

2006 – Qatar – Losail: Ξεκινά από την pole position μόλις στον 2ο αγώνα της καριέρας του στα MotoGP και γίνεται ο 2ος νεότερος της ιστορίας που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Ο μόνος νεότερος που έχει πετύχει το ίδιο είναι ο Αμερικανός Freddie Spencer.

2007 – San Marino – Misano: Κερδίζει τον τρίτο συνεχόμενο αγώνα για πρώτη φορά στην καριέρα του και γίνεται ο δεύτερος στην ιστορία που καταφέρνει κάτι τέτοιο με Ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα από μετά τον Giacomo Agostini το 1972.

Άλλοι οδηγοί της ιστορίας που ‘συνταξιοδοτήθηκαν’ νωρίς:

Ο Stoner, που θα είναι 27 χρονών όταν αποχωρήσει από τα MotoGP μετά τον αγώνα της Valencia στις αρχές Νοεμβρίου, θα είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους της ιστορίας που σταματούν νωρίς.
Κάτι τέτοιο έχει να συμβεί πολλά χρόνια και οι οδηγοί που έκαναν κάτι ανάλογο στην ιστορία είναι:

Gary Hocking: Κέρδισε τους τίτλους των 500cc και 350cc το 1961 και σταμάτησε τους αγώνες μετά το Isle of Man TT του 1962 όταν ο κολλητός του φίλος Tom Phillis σκοτώθηκε εκεί. Ο Hocking ήταν 24 ετών όταν αποτραβήχτηκε από τους αγώνες.

John Surtees: Είχε ήδη επτά τίτλους στην κατοχή του, 4 στα 500cc και 3 στα 350cc, όταν σταμάτησε στις στα τέλη του 1960 σε ηλικία 26 ετών. Συνέχισε όμως τους αγώνες τρέχοντας στην Formula 1 και έγινε ο πρώτος -και ο μόνος μέχρι στιγμής-, οδηγός στην ιστορία που έχει κερδίσει Παγκόσμιο Τίτλο αγώνων ταχύτητας τόσο στη μεγάλη κατηγορία της μοτοσυκλέτας όσο και στη Formula1.

Mike Hailwood: Είχε ήδη κατακτήσει 9 τίτλους – τους 4 στην κατηγορία των 500cc -. όταν σταμάτησε τους αγώνες το 1967, σε ηλικία 27 ετών.