Από την γκάμα χωματερών μοντέλων της Honda για το 2013 ξεχωρίζει το CRF450R. Διαθέτει τεχνολογικά καλούδια που εντυπωσιάζουν ακόμα και όσους δεν έχουν καμία σχέση με το χώμα. Οι επεμβάσεις οφείλονται στην εμπειρία του HRC από τους αγώνες στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα All-Japan Motocross αλλά και το Παγκόσμιο.

Το νέο 450, καταρχήν να πούμε ότι έχει καινούργιο πλαίσιο (αλουμινένιο 6ης γενιάς) και το ριζοσπαστικό πιρούνι αέρος της KYB. Η Kawasaki πρόλαβε για πολύ λίγες μέρες να αρπάξει τη δόξα της πρώτης εταιρείας που το φόρεσε σε μοντέλο της.

Το πιρούνι αυτό λειτουργεί χωρίς ελατήρια, χρησιμοποιώντας στη θέση τους συμπιεσμένο αέρα. Το σύστημα προσφέρει κέρδος ενός σχεδόν κιλού σε βάρος και πολύ μικρότερες τριβές, ενώ θεωρητικά διαθέτει άπειρες θέσεις ρύθμισης της σκληρότητάς του –μέσα στα όρια συνιστώμενης πίεσης αέρα από 32 ως 36psi.

Το πλαίσιο έχει ενσωματωμένους κάποιους «τομείς» ελεγχόμενης στρέβλωσης για ομαλότερες προσγειώσεις από τα άλματα, ενώ η διαφοροποιημένη γεωμετρία αποσκοπεί στην καλύτερη πρόσφυση.

Ο κινητήρας έχει ξανασχεδιαστεί για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, έχοντας διαφορετικό έμβολο, αντίβαρο στροφάλου, βαλβίδες και σχέση συμπίεσης. Πάντως η ονομαστική απόδοσή του δεν έχει μεταβληθεί.

Στόχος των επεμβάσεων είναι η αλλαγή του χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ώστε να γίνει ευκολότερη και πιο ξεκούραστη στην οδήγηση. Η νέα εξάτμιση συμβάλει κατά την Honda στη καλύτερη συγκέντρωση μαζών. Νέο ψαλίδι, αμορτισέρ και πλαστικά συμπληρώνουν την ουσιαστικά καθολική ανανέωση του CRF450R 2013. Ελαφρύτερος είναι ο συμπλέκτης ενώ το συνολικό βάρος μειώθηκε κατά 2,1 κιλά.

Αντίθετα το μεσαίο CRF250R δεν έχει ριζικές αλλαγές, μόνον επεμβάσεις στον ψεκασμό καυσίμου (επίσης για ομαλότερη απόδοση τις χαμηλομεσαίες), το αμορτισέρ και το πιρούνι (εσωτερικές αλλαγές για καλύτερα χαρακτηριστικά απόσβεσης).

Τέλος ο «μικρός» της σειράς, το ολοκαίνουργιο CRF110F, προσφέρει στους πιτσιρικάδες μοτοκροσέρ (8-11 ετών) έναν νέο κινητήρα. Το μοντέλο έρχεται να αντικαταστήσει το CRF70F, έχοντας μεγαλύτερο -βεβαίως- κινητήρα, εκκίνηση με μίζα και μια έκδοση του ημιαυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που ξέρουμε πολύ καλά στην Ελλάδα από το «παπί».

Προσφέρει 4 σχέσεις αντί των τριών και χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες, έναν για την εκκίνηση από στάση και έναν για τις αλλαγές εν κινήσει, πρακτική που κατά τους Ιάπωνες προσφέρει πιο ομαλές αλλαγές.

Δείτε και το σχετικό video για το CRF 450 F