Οι περισσότερες εταιρείες θα ήταν ικανοποιημένες αν έπαιρναν μια συμβατική μοτοσυκλέτα, τοποθετούσαν έναν ηλεκτροκινητήρα και μερικές μπαταρίες και την ονόμαζαν ηλεκτρική καινοτομία.

Αυτό το σενάριο δεν ήταν αρκετό για τη Lito. Πήραν ιδέες από βελτιωτές και από μοτοσυκλέτες Street Fighter για να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν εξ’ αρχής την ηλεκτρική Lito Sora.

Σχεδιασμένη από το μηδέν ως ηλεκτρική μοτοσυκλέτα superbike, η Sora είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που μεταβάλλει με ηλεκτρικό σερβομηχανισμό το ύψος της σέλας. Σε χαμηλή θέση (750mm) για ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο ως την πιο ψηλή (850 mm) όταν θέλει να αναπτύξει τις σπορ αρετές της.

Άλλες καινοτομίες περιλαμβάνουν ενσωματωμένο σύστημα GPS και οθόνη αφής 5.7″, τεχνολογία που παρότι αποτελεί κοινό τόπο σε τηλέφωνα και υπολογιστές, για πρώτη φορά συναντάται σε μοτοσυκλέτα. Εύλογα βέβαια, καθώς η χρήση με τα γάντια δεν θα είναι η πιο εύκολη. Στην ίδια οθόνη εμφανίζονται ψηφιακές ενδείξεις ταχύτητας, στάθμης μπαταριών και προειδοποιητικέ λυχνίες.

Διαθέτει τρεις βαθμίδες απόδοσης για ανάλογη οδήγηση: «επιδόσεων», «οικονομική» και την πατενταρισμένη «safe range». Η εφαρμογή Safe Range System εξασφαλίζει ότι δεν θα ξεμείνετε από μπαταρίες στη μέση της διαδρομής. Εισάγετε τη διαδρομή στο GPS, και η εφαρμογή εξασφαλίζει ότι θα διαχειριστεί την απόδοση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ώστε να επαρκέσουν τα αποθέματα των μπαταριών.

Οι αναρτήσεις (εμπρός: 125 mm, πίσω 127 mm) είναι υψηλής ποιότητας και πλήρως ρυθμιζόμενες, το ψαλίδι είναι χυτό αλουμινίου, όπως και το πλαίσιο. Τα φρένα είναι κορυφαίας απόδοσης, με δίσκους 310 mm και 4έμβολες δαγκάνες εμπρός και 220 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω. Το σημαντικό όμως είναι ότι με τη λειτουργία τους φορτίζουν τις μπαταρίες, αυξάνοντας την αυτονομία της μοτοσυκλέτας.

Σε στεγανό αποθηκευτικό χώρο υπάρχει παροχή ρεύματος που επιτρέπει την καθ’ οδόν φόρτιση του κινητού. Η λεπτομέρεια που έρχεται από το μέλλον όμως, είναι ότι διαθέτει σύστημα που στέλνει email όταν η φόρτιση των μπαταριών της μοτοσυκλέτας ολοκληρωθεί και είναι έτοιμη για οδήγηση.

Το φέρινγκ από carbon fiber συνοδεύει το υψηλής ποιότητας πλαίσιο αλουμινίου, ενώ η μετάδοση είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη (CVT). Ο υγρόψυκτος τριφασικός κινητήρας παράγει διαρκή ροπή 10 kgm, που επιτρέπει στο Sora να επιταχύνει από τα 0-100 χ.α.ω σε 4 δευτερόλεπτα.

Η τελική πλησιάζει τα 200χ.α.ω. ενώ η ενέργεια προέρχεται από μπαταρίες 12 kWh, πολυμερών λιθίου που παρέχουν μια αυτονομία που πλησιάζει τα 300 χιλιόμετρα. Έχει δύο επιλογές φόρτισης, την κανονική σε 8 ώρες και ταχεία, ακόμη και σε σταθμό ανεφοδιασμού, απαιτώντας μηδενική συντήρηση.

«Εξαντλήσαμε τα όρια της τεχνολογίας για μια κορυφαία σύνθεση από κάθε άποψη». δηλώνει η LITO, εταιρεία που έχει έδρα στο Quebec του Καναδά και συνεχίζει λέγοντας: «Μια μοτοσυκλέτα που σέβεται το περιβάλλον χωρίς να χρειάζεται να κάνει συμβιβασμούς στο στιλ ή τις επιδόσεις. Ως ηλεκτρική η SORA είναι αθόρυβη, καθαρή και αποτελεσματική».

Μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να είναι φθηνή, ούτε όμως και να ανταγωνιστεί τις συμβατικές superbike ως προς το βάρος. Παρόλα αυτά, τα 240 κιλά της είναι συγκριτικά λίγα για τέτοια μοτοσυκλέτα.

Όσο για την τιμή της αυτή κυμαίνεται στα 42.300 δολάρια Καναδά, κάτι περισσότερο από 33.000 ευρώ – επίσης μέσα στο εύρος τιμών που αντιστοιχούν στις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλετιστικές προτάσεις.

Στο βίντεο μπορείτε να δείτε, -όχι όμως και να ακούσετε – την εντυπωσιακή Lito Sora…