Ο καιρός παίζει πάντα σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια του αγώνα, όπως φάνηκε στην περίπτωση του αγώνα των Superstock 1000. Η καταρρακτώδης βροχή ανάγκασε τη διοργάνωση να σταματήσει και τον αγώνα των SBK μετά από μόλις 3 γύρους. Στη συνέχεια η κατάσταση χειροτέρεψε, επιβάλλοντας την οριστική ακύρωση του Α’ Σκέλους.
Ο γύρος των Superbike στη θρυλική ιταλική πίστα απαιτεί ιδιαίτερα μέτρα ασφάλειας, λόγω των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται σε 3 σημεία (πάνω από 300 χ.α.ω!). Κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξη αυτού του γύρου του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike.
Α’ Σκέλος
Κι όμως οι προ του αγώνα συνθήκες προδιέγραφαν ωραίες μάχες, αν και ο Mark Aitchison κατάφερε να «φυτέψει» τη μοτοσυκλέτα του στο χώμα, ήδη από το γύρο προθέρμανσης.
Την εκκίνηση πήρε ο Tom Sykes. Ο αναβάτης της Kawasaki οδήγησε και τους 3 επεισοδιακούς γύρους του Α’ Σκέλους. Ήδη ο Marco Melandri είχε γλιστρήσει εκτός πίστας στην Parabolica, στο τέλος του πρώτου γύρου ενώ στο ίδιο σχεδόν σημείο στο τέλος του 3ου γύρου γλίστρησε και ο άτυχος Hopkins. Τότε ήταν που βγήκε η κόκκινη σημαία και έγινε προσωρινή διακοπή του αγώνα.
Ενώ οι ομάδες ετοιμάζονταν για την επανεκκίνηση, οι μηχανικοί αντικαθιστούσαν τον κινητήρα του Max Biaggi, που τα είχε τινάξει στον 3ο και τελευταίο γύρο του ανάπηρου σκέλους.
Ο Μax κανονικά θα έχανε το σκέλος σαν θύμα του νέου κανονισμού «single bike rule», (μία μοτοσυκλέτα ανά αναβάτη ανά αγώνα), αλλά η μοίρα του χαμογέλασε και πάλι. Το ωραίο όμως είναι ότι αυτός που τον έφερε σπρωχτό πίσω στα pits ήταν ο μεγάλος του φετινός αντίπαλος Carlos Checa.
Το γενικό πρόβλημα όμως ήταν αλλού. Τα Pirelli βροχής δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της Monza, όπως φάνηκε καθαρά από την Superpole του Σαββάτου. Δεν αντέχουν πάνω από 3 γύρους στις τρελές ταχύτητες που αναπτύσσονται εκεί.
Μετά από τους 3 γύρους αποκολλάται το πέλμα! Έτσι, όταν η στάθμη του νερού από τη βροχόπτωση ξεπέρασε το όριο χρήσης χαραγμένων σλικ ελαστικών -οπότε θα έπρεπε να φορεθούν τα βροχής- οι επιλογές ήταν τρεις: Να χρησιμοποιηθούν τα λάστιχα βροχής για τρεις μόνον γύρους και μετά να τερματιστεί ο αγώνας, να αλλάζουν κάθε τρεις γύρους λάστιχα οι αναβάτες (αστείο, αφήστε που δεν είχε τόσα λάστιχα η Pirelli) ή να ακυρωθεί το σκέλος λόγω επικινδυνότητας.
Οι αναβάτες μαζεύτηκαν και αποφάσισαν να στείλουν κάποιους εκπροσώπους τους μαζί με τον (ανακουφισμένο) Max Biaggi, με τα αυτοκίνητα ασφαλείας στην πίστα. Καθώς οι επίσημες Alfa Romeo έβγαιναν από τα σικέην της Ascari, οι ουρανοί άνοιξαν πάνω από την Parabolica και η απόφαση έγινε εύκολη. Ακύρωση του σκέλους.
Πολλοί κατηγόρησαν την Pirelli ότι δεν μπορεί να κατασκευάσει ένα σωστό λάστιχο βροχής, όμως η αλήθεια είναι ότι κανείς σήμερα δεν μπορεί να κατασκευάσει λάστιχο βροχής που να αντέχει στις υψηλές ταχύτητες της Monza.
Στο βίντεο που ακολουθεί δείτε πλάνα από το πρώτο σκέλος, τη διακοπή και τον Biaggi να κάνει… motostop!
Β’ Σκέλος
Οι αναβάτες ξαναστήθηκαν στην εκκίνηση το μεσημέρι, και μετά από δύο γύρους προθέρμανσης, οι περισσότεροι επέστρεψαν στην σχάρα εκκίνησης χειρονομώντας έντονα και αποφασιστικά προς τους κριτές.
Ακολούθησε η απόφαση να αναβληθεί η εκκίνηση, καθώς ο ουρανός είχε σκοτεινιάσει τελείως από μαύρα σύννεφα. Στην pole position θα έπρεπε να βρίσκεται ο Sylvain Guintoli αλλά η μοτοσυκλέτα του έπαψε να λειτουργεί κατά τους γύρους της προθέρμανσης όπως και του Michel Fabrizio.
Αφαιρώντας και τον John Hopkins που είχε τραυματιστεί από την πτώση στο Α’ Σκέλος, ξαφνικά η σχάρα εκκίνησης του αγώνα έμοιαζε άδεια. Η διοργάνωση αποφάσισε ότι τελικά το Β’ Σκέλος θα είχε περιορισμένη διάρκεια 16 γύρων, άρα και η βαθμοί που θα έπαιρναν οι οδηγοί θα ήταν μισοί.
Η απόφαση ήταν δώρο για τον Tom Sykes που οδηγεί πάντα «Banjai» και καταστρέφει τα λάστιχά του στα μισά του κάθε σκέλους. Η διάρκεια των 16 γύρων του πρόσφερε την ευκαιρία επιτέλους να τερματίσει μπροστά. Και πράγματι αυτό έγινε.
Ο Sykes γύριζε με το ZΧ-10R ταχύτερα από όλους, στον 3ο γύρο είχε ήδη εξαφανιστεί μπροστά με προβάδισμα 6 δευτερολέπτων! Λίγο αργότερα άρχισε να πλησιάζει ο Haslam με την BMW που πέρασε τους πάντες και ανέβηκε στην 2η θέση.
Πίσω του φυσικά υπήρχαν μόνον BMW και Aprilia. Τα πρώτα Ducati ακολουθούσαν στην 6η και 7η θέση αλλά με μεγάλη διαφορά. Το Σάββατο ο πάντα γραφικός Sykes είχε αποκαλέσει «σαλιγκάρια» τα δικύλινδρα!
Έτσι με τη νίκη καπαρωμένη από τον Sykes, διεκδικήσημη απέμεινε μόνον η δεύτερη θέση, για την οποία «σφάχτηκαν» οι Leon Haslam και Eugene Laverty. Τελικά επικράτησε ο Haslam, ενώ πιο πίσω οι πρώην των MotoGP, Melandri και Biaggi αλληλοπερνιούνταν κάθε δύο γύρους.
Στα μισά του μισερού αγώνα οι περισσότεροι αναβάτες άρχισαν να χειρονομούν απελπισμένα προς τους κριτές της Curva Grande. Αμέσως βγήκε η κόκκινη σημαία και ο αγώνας τέλειωσε. Ήταν ο πιο σύντομος αγώνας στην σύγχρονη ιστορία των Superbike.
Η νίκη δόθηκε στον Sykes που είχε ήδη διαφορά 10 δευτερολέπτων, μαζί με τους μισούς από τους κανονικούς βαθμούς της νίκης, καθώς μισή ήταν και η διάρκεια του αγώνα.
Δείτε στο βίντεο τα highlights του Β’ Σκέλους, του συντομότερου αγώνα που προσμέτρησε τελικά. Παρά λίγο τα highlights να είχαν τη διάρκεια όλο τον αγώνα.
Σίγουρα ένας αγώνας που όλοι θα ξεχάσουν γρήγορα. Η εξέλιξη πάντως ευνοεί τον Checa, καθώς ο Biaggi που διεκδικούσε 50 βαθμούς στην Monza που ταίριαζε στην Aprilia, έφυγε με μια ελάχιστη συγκομιδή 5,5 βαθμών. Παραμένει πρώτος στην βαθμολογία, με μια ισχνή όμως διαφορά 2 βαθμών από τον Checa (97,5 έναντι 95,5). Ο Sykes είναι τρίτος με 91,5 βαθμούς.
Αποτελέσματα:
Θέση No. Αναβάτης Μοτοσυκλέτα Χρόνος Διαφορά
1 66 SYKES T Kawasaki ZX-10R 1’44.707
2 91 HASLAM L BMW S1000 RR 1’45.542 9.709
3 58 LAVERTY E Aprilia RSV4 Factory 1’45.638 10.119
4 33 MELANDRI M BMW S1000 RR 1’45.139 10.294
5 3 BIAGGI M Aprilia RSV4 Factory 1’45.117 10.527
6 65 REA J Honda CBR1000RR 1’45.359 10.638
7 7 CHECA C Ducati 1098R 1’45.307 10.899
8 34 GIUGLIANO D Ducati 1098R 1’45.566 12.195
9 96 SMRZ J Ducati 1098R 1’45.062 13.199
10 86 BADOVINI A BMW S1000 RR 1’45.363 19.372
11 4 AOYAMA H Honda CBR1000RR 1’47.022 24.551
12 19 DAVIES C Aprilia RSV4 Factory 1’47.060 24.655
13 121 BERGER M Ducati 1098R 1’47.136 24.662
14 87 ZANETTI L Ducati 1098R 1’46.874 24.668
15 2 CAMIER L Suzuki GSX-R1000 1’46.297 24.810
16 36 MERCADO L Kawasaki ZX-10R 1’47.070 24.935
17 59 CANEPA N Ducati 1098R 1’46.598 25.278
NS 84 FABRIZIO M BMW S1000 RR
NS 50 GUINTOLI S Ducati 1098R
NS 199 GADEA S Kawasaki ZX-10R
NS 18 AITCHISON M BMW S1000 RR