Τον τελευταίο καιρό, σε ιταλικά κυρίως ΜΜΕ, εμφανίζονται άρθρα που ασχολούνται με τη φυσική κατάσταση του πρωταθλητή 2011 Casey Stoner. Αφορμή, ο τρόπος που έχασε τη νίκη στο Κατάρ, καθώς αυτή κυριολεκτικά γλίστρησε μέσα από τα χέρια του. Τα οποία ως γνωστό είχαν σχεδόν παραλύσει από τον πόνο, καθώς επανεμφανίστηκε το «σύνδρομο διαμερισμάτων» που είχε ταλανίσει τον Αυστραλό και το καλοκαίρι του 2010.
Η κατάσταση αποδόθηκε από τον Stoner στα καινούργια του γάντια και στο chattering του μπροστινού μέρους, όμως οι Ιταλοί δημοσιογράφοι, μάλλον κουτσομπόληδες και όχι ιδιαίτερα φιλικοί απέναντί του, άλλα πιστεύουν…
Το σίγουρο είναι πως όταν στο Κατάρ οι Lorenzo και Pedrosa πέρασαν τον Stoner, αυτός δεν οδηγούσε στο όριο. Ο ρυθμός του είχε πέσει και η αιτία δεν ήταν τα ελαστικά, όπως αρχικά νομίσαμε. Ο Stoner απλώς προσπαθούσε να κρατηθεί πάνω στην Honda, καθώς ειδικά ο δεξιός του βραχίονας είχε απομείνει άκαμπτος και χωρίς δυνάμεις, λόγω κακής αιμάτωσης.
Ωστόσο οι αγώνες διαρκούν συγκεκριμένο αριθμό γύρων και λήγουν μόνον με την καρώ σημαία. Και είναι αλήθεια πως οι δύο Ισπανοί «εξωγήινοι» στάθηκαν ικανοί να συνεχίσουν τη μάχη μέχρι το τέλος. Η προσωπική μας άποψη είναι ότι ο Stoner ηττήθηκε μεν, όχι όμως από αυτούς 100%, αλλά κυρίως από ένα πρόβλημα υγείας –θυμίζουμε ότι υποφέρει επίσης από τη μέση του, παρά την ηλικία του.
Από εδώ ξεκινά το κουβάρι των ιταλικών επικρίσεων. Ήταν, αναρωτιούνται, μια κακοτυχία το συμβάν του Κατάρ, ή οφείλεται στην «ανορθόδοξη» προετοιμασία του Casey πριν την έναρξη της σεζόν; Και αναφέρουν ότι πολλοί παραξενεύονται με το γεγονός πως ο Αυστραλός προπονείται λιγότερο από τους συναθλητές του –ίσως και καθόλου κατά κάποιους.
Ποια σπορ προτιμά; Τοξοβολία, ψάρεμα και αγώνες με Go-Kart. Είναι αυτά αρκετά για να συντηρήσουν και βελτιώσουν τη φυσική κατάσταση ενός πρωταθλητή που πρέπει να δαμάσει μια μοτοσυκλέτα MotoGP με 1.000 κυβικά και 250 ίππους;
Ο αντίλογος πάντως λέει ότι ο Stoner εφόσον βγάζει τον καλό χρόνο νωρίτερα από κάθε άλλο οδηγό σήμερα, κάνει όσους λιγότερους γύρους μπορεί ώστε να μη φθείρει τους κινητήρες του. Θυμίζουμε ότι οι κανονισμοί επιτρέπουν μόλις 6 κινητήρες για όλο το πρωτάθλημα και ο Stoner φροντίζει να τους διατηρεί σε φόρμα.
Πολύ ακούγεται όμως ότι το αποτέλεσμα στο Losail ήταν συνέπεια της κακής φυσικής κατάστασης του Stoner, η οποία σίγουρα δεν βελτιώνεται με τη συνήθειά του να κάνει τους ελάχιστους γύρους κατά τα δοκιμαστικά. Τόσο του χειμώνα, όσο και πριν από κάθε αγώνα.
Και ερχόμαστε στο καίριο ερώτημα: Πώς θα τα βγάλει πέρα αυτό και το επόμενο Σαββατοκύριακο, οπότε έχει να αγωνιστεί σε δυο από τις πιο απαιτητικές πίστες, όσον αφορά τα φρένα;
Η Brembo θεωρεί την πίστα της Jerez από τις πιο δύσκολες προκλήσεις για τα φρένα της. Θα μπορέσουν τα χέρια του Stoner να ανταπεξέλθουν στις αλλεπάλληλες επιβραδύνσεις; Μια ένδειξη για τη σωστή απάντηση είναι ίσως το γεγονός ότι ο αναβάτης της Honda δεν έχει κερδίσει ποτέ στην ισπανική πίστα, σε καμία κατηγορία.
Αν βέβαια το πρόβλημα των χεριών οφείλεται σε παθογενή αίτια, υπάρχει και η λύση του χειρουργείου. Πολλοί αναβάτες έχουν κάνει τη σχετική επέμβαση. Καθώς όμως ο Casey διεκδικεί ένα δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα, η επιλογή του χρόνου της τυχόν επέμβασης είναι κρίσιμη.
Ιδανική ευκαιρία φαντάζει η διακοπή του Αυγούστου, αλλά πόσους βαθμούς επιτρέπεται να χάσει μέχρι να επανέλθει από μια εγχείρηση, χωρίς να απολέσει και τις ελπίδες για τον τίτλο;
Η Ηonda περιμένει τοΣαββατοκύριακο προσευχόμενη να πάνε όλα καλά. Οι αντίπαλοί του, ακόμα κι αν ο Stoner δημιουργήσει μια αρχική διαφορά, θα συνεχίσουν να πιέζουν μέχρι το τελευταίο εκατοστό πριν τον τερματισμό. Ελπίζοντας όχι τόσο στο λάθος του, όσο στο ότι θα τον εγκαταλείψουν και πάλι τα χέρια του.
Ο Lorenzo οδηγεί με στρατηγική όσο κανένας άλλος σήμερα. Είναι ικανός να μείνει πολύ πίσω διατηρώντας αποθέματα, αν αυτό αποτελεί μέρος του σχεδίου του και να επιτεθεί ξαφνικά 3-4 γύρους πριν το τέλος. Μια τέτοια κίνηση μπορεί να διαλύσει την ψυχολογία οποιουδήποτε οδηγού, πόσο μάλλον κάποιου που ήδη ανησυχεί…
Αν το πρόβλημα επανεμφανιστεί στον Stoner, θα αναθαρρήσουν οι αντίπαλοί του και ειδικά ο Lorenzo, ενώ και ο τίτλος θα γίνει σίγουρα πιο αμφίρροπος. Θα το ρισκάρει ο Stoner, ή θα αποφασίσει να κάνει κάτι παραπάνω για να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και τις πιθανότητές του; Σε τρεις μέρες θα έχουμε μια πρώτη απάντηση.