Ο φετινός 76ος ετήσιος αγώνας αντοχής του Bol d’ Or ήταν ιδιαίτερα σκληρός, ένας πραγματικός άθλος αντοχής για γερά νεύρα. Οι διαρκείς μεταβολές του καιρού ανάγκασαν τις ομάδες να αλλάζουν διαρκώς λάστιχα, από σλικ σε βροχής, σε ενδιάμεσα χαραγμένα στο χέρι και τανάπαλιν, σε μια ατέλειωτη χορογραφία πολλαπλών pitstop.
Αποτέλεσμα; Μετά από 24 βάρβαρες ώρες και 781 γύρους, η ομάδα SRC Kawasaki κατόρθωσε το απίστευτο. Τερμάτισε πρώτη, μπροστά από το μόνιμο φαβορί, δηλαδή την ομάδα Suzuki Endurance Racing Team (SERT).
Η ομάδα της Suzuki έχασε πολύ χρόνο στα πιτ, όταν ο ταχύτερος αναβάτης της, Vincent Philippe έπεσε με πάρα πολλά (κάπου 250km/h) στην 4η ώρα του αγώνα. Ο Γάλλος τη γλίτωσε με μια σπασμένη κλείδα, αλλά κατάφερε να επιστρέψει τη μοτοσυκλέτα στα pits για να μπορέσει η ομάδα να την επισκευάσει και να συνεχίσει. Βέβαια τις επόμενες 20 ώρες η Suzuki αγωνίστηκε με μόλις δύο αναβάτες.
Με υπερπροσπάθεια η ομάδα κατόρθωσε να μειώσει την απόστασή της από την πρώτη SRC Kawasaki στα 60 δευτερόλεπτα. Ωστόσο μια σειρά αναγκαστικών pitstop έβαλε φρένο στις φιλοδοξίες της, καθώς αποφασίστηκε να οδηγήσουν στο τέλος με μειωμένο ρυθμό, ώστε να εξασφαλίσουν τον τερματισμό. Η δεύτερη θέση της SERT μπορεί να θεωρηθεί κατόρθωμα.
Οπότε θα έλεγε ίσως κάποιος ότι η Kawasaki κέρδισε τόσο τον αγώνα όσο τον έχασε η Suzuki. Ωστόσο η πράσινη ομάδα οδήγησε χωρίς σφάλματα, με εξαιρετική αυτοσυγκέντρωση και προσήλωση στην απαραίτητη στρατηγική που απαιτούσαν οι αντίξοες συνθήκες, στοιχεία που κρίνουν το αποτέλεσμα σε έναν 24ωρο αγώνα.
Στο κυνήγι της Kawasaki βρέθηκε για ένα διάστημα και η ομάδα Honda TT Legends –μέχρι τουλάχιστον το πρωί της Κυριακής, οπότε ο οδηγός της Cameron Donald έριξε την CBR1000RR και τη στραπατσάρισε άσχημα.
Αναγκάστηκε να τη σπρώξει ως τα πιτ χάνοντας πολύ χρόνο, όμως η ομάδα έκανε τα μαγικά της και σε 20 λεπτά η μοτοσυκλέτα βρέθηκε πάλι στην πίστα με αναβάτη τον πολύπειρο Βρετανό John McGuinness.
Η ταχύτητα της επισκευής ήταν καθοριστική ώστε η Honda TT Legends να τερματίσει ηρωικά στην 9η θέση της γενικής κατάταξης και να ανέβει στην 6η θέση της κατηγορίας στη βαθμολογία του πρωταθλήματος αντοχής.
«Σίγουρα όχι το αποτέλεσμα για το οποίο ήρθαμε εδώ, αλλά οδηγήσαμε δυνατά», δήλωσε ο θρύλος του ΤΤ Isle of Man και της ομάδας Honda TT Legends, ο John McGuinness.
«Κρατούσαμε την 5η θέση και είχαμε καλές προοπτικές, παρά τις δύσκολες συνθήκες. Ο αγώνας ήταν σκληρός, οι θερμοκρασίες το βράδυ ήταν 2 με 3 βαθμούς πάνω από το μηδέν. Η κακοκαιρία με πρόλαβε μέσα στην πίστα και βγήκα για να αλλάξω λάστιχα, και μετά είχα να οδηγήσω διπλοβάρδια, δηλαδή 50 με 60 γύρους τη φορά. Ήταν άγριο…»
«Όταν “έφυγε” ο Cameron με καμιά 240αριά, η μοτοσυκλέτα άρχισε τις κωλοτούμπες στο χώμα. Ευτυχώς ο Cam δεν έπαθε τίποτα σοβαρό και η ομάδα έκανε απίστευτη δουλειά για να ξαναβάλει τη μοτοσυκλέτα στον αγώνα», συνέχισε ο McGuinness.
«Θα θέλαμε να είμαστε λίγο ψηλότερα στην κατάταξη, τουλάχιστον όμως πήραμε κάμποσους βαθμούς για το πρωτάθλημα».
Τρίτη τερμάτισε η ομάδα Monster Yamaha YART, ενώ μια άλλη γαλλική ομάδα, η Yamaha GMT94 Michelin Yamalube με υποστήριξη από την Yamaha Γαλλίας, τερμάτισε 4η, ελάχιστα πίσω από τους Αυστριακούς. Ακολούθησε άλλη μια ομάδα της Yamaha, η Yamalube Folch Endurance, οπότε η κατάταξη περιλάμβανε τρία R1 στις 5 πρώτες θέσεις.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του 76ου 24ωρου Bol d’Or στο Magny-Cours της Γαλλίας:
Κατάταξη – Ομάδα – Μοτοσυκλέτα – Αναβάτης – Κατηγορία – Χρόνος (διαφορά)
1 Team Kawasaki SRC Kawasaki Da Costa/Leblanc/Four WEC 781 γύροι
2 Suzuki Endurance Racing Team Suzuki Philippe/Delhalle/Foret WEC + 1’41.055
3 Monster Yamaha YART Yamaha Jerman/Martin/Giabbani WEC 5 γύροι
4 Yamaha GMT94 Michelin Yamalube Yamaha Checa/Foray/Lagrive WEC 5 γύροι
5 Yamalube Folch Endurance Yamaha Ribalta/Dos Santos/Tizon WEC 16 γύροι
6 3D Endurance Moto Center Kawasaki Debise/Delegue/Holub SST 31 γύροι
7 Penz13 Kraftwerk Herpigny BMW Buisson/Fastre/Vallcaneras SST 32 γύροι
8 Starteam 67 Suzuki Lucas/Hardt/Diguet SST 33 γύροι
9 Honda TT Legends Honda Donald/McGuinness/Andrews WEC 34 γύροι
10 DG Sport Herock Yamaha Van Keymeulen/Cudlin/Vizziello SST 40 γύροι
11 Atomic Motorsport Suzuki Muteau/Jond SST 44 γύροι
12 Team 18 Sapeurs Pompiers BMW Molinier/Prulhiere/Briere WEC 45 γύροι
13 Racing Team Sarazin Kawasaki Gerouah/Kokes/Bernon SST 46 γύροι
14 Louit Moto 33 Kawasaki Baz/Guarnoni/Chevaux SST 49 γύροι
15 Dunlop Motors Events Suzuki Charpin/Maccio/Wolf WEC 51 γύροι
16 Team R2CL Suzuki Capela/Dumain/Cheron WEC 54 γύροι
17 SH Technologie Scrubs BMW Pouhair/Teramoto/Demarey WEC 59 γύροι
18 Moto AIN Racing Team Yamaha Haquin/Mizera/Varesco SST 63 γύροι
19 MCS Racing Ipone Suzuki Devoyon/Bellucci/Saseta SST 70 γύροι
20 National Motos Honda Monge/Bocquet/Masson WEC 77 γύροι
21 Space Moto Suzuki Nouvellon/Deneque/Gallerand WEC 81 γύροι
22 Aprilia Le Mans 2 Roues Aprilia Boue/Parisse/Le Royer SST 91 γύροι
23 Viltais Racing Division Yamaha Bardet/Besnard/Berthome SST 91 γύροι
24 Motors Events AMT Assurances Suzuki Savary/Dietrich/Moreira SST 98 γύροι
25 Leman Racing BMW Villarroya/Monnot/Vinet WEC 106 γύροι
26 BI-Meca Racing Team Kawasaki Feuillee/Pons/Bergeron SST 109 γύροι
27 24 Racing + Lesmotard.com BMW Delage/Romanens/Bruno SST 111 γύροι
28 Max et Yann Racing Team Suzuki Thepaut/Cury/Laniel WEC 113 γύροι
29 Motos Actives Sport 14 Suzuki Pigeon/Pigeon/Roche SST 115 γύροι
30 Acro Racing Team Yamaha Jean/Grimber/Lucas SST 116 γύροι
31 Team Racing 85 Kawasaki Gaugfreteau/Landreau/Perrin SST 126 γύροι
32 AZ Moto Expert Suzuki Mezard/Mau/Navarrete SST 133 γύροι
33 Flembbo Dijamant Serbia Kawasaki Bosio/Cersosimo/Dehaye WEC 133 γύροι
34 Team Racing+ Oui FM Honda Dubarle/Tabaries/De Sousa SST 135 γύροι
35 Team ACR 74 Suzuki Huguenin/Schertenleib/Petitjean SST 144 γύροι
36 YD Racgin CG Motos Kawasaki Thouzet/Deneque/Belmomme SST 157 γύροι
37 Ecurie Chrono Sport Kawasaki Herveux/Pibolleau/Segura SST 179 γύροι