Η 9η γενιά Civic εξελίσσει την αισθητική διαφορετικότητα του μοντέλου, τονίζοντας τομείς, όπως η ποιότητα, η άνεση και η ηχομόνωση, ώστε να αναδειχθεί ως η πλέον ολοκληρωμένη στην ιστορία του μοντέλου.

Ένα όνομα, μια ιστορία: 40 ολόκληρα χρόνια βρίσκεται το Civic στη γκάμα της Honda, έχοντας αλλάξει μέχρι σήμερα 8+1 γενιές και συμπληρώσει πάνω από 20.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Μέσα σε όλη αυτή την πορεία, το Civic έχει εξελιχθεί ως το μοντέλο-καθρέπτης του «είναι» της Honda όχι μόνο προς το αγοραστικό κοινό, αλλά κυρίως προς τον ανταγωνισμό.

Και κάπως έτσι λοιπόν, ήταν το 2006 όταν η παρουσίαση της 8ης γενιάς Civic τάραξε με την τόλμη της τα –αισθητικά– λιμνάζοντα νερά των μικρομεσαίων, φέρνοντας ένα αυτοκίνητο, το οποίο έμοιαζε σαν να βγήκε από το μακρινό μέλλον. Έξι χρόνια αργότερα και με το 8ο Civic να δείχνει σαν να βγήκε μόλις σήμερα από το σχεδιαστήριο της μάρκας, πολλοί είναι αυτοί που αναρωτήθηκαν το τι θα έπρεπε να περιμένουμε στη νέα, 9η γενιά του…

Νέο Civic: Και μοντέρνο, και φουτουριστικό!

Έχοντας λοιπόν στα χέρια τους ένα τόσο ξεχωριστό σχεδιαστικά Civic, οι άνθρωποι της Honda αποφάσισαν να πατήσουν πάνω σε αυτή τη διαφορετικότητα και μάλιστα, να την εξελίξουν ακόμη περισσότερο. Και το πρώτο που έκαναν στο 9ης γενιάς μοντέλο, ήταν να χαμηλώσουν και να πλατύνουν το αμάξωμά του, ώστε σε συνδυασμό και με τις κρυμμένες χειρολαβές των πίσω πλαϊνών θυρών, να φέρουν το 5θυρο Civic σε ένα στυλ 3θυρου και πιο σπορ αυτοκινήτου.

Ύστερα, τόνισαν το εμπρόσθιό του τμήμα και κυρίως της μάσκα, δημιουργώντας ένα δυναμικό «V» σε μαύρο χρωματισμό, το οποίο εκτείνει τις άκρες του στα επιθετικά φωτιστικά. Και φυσικά, στο οπίσθιο τμήμα αποφάσισαν να δώσουν την πλέον χαρακτηριστική πινελιά, που θα εξελιχθεί σε σήμα κατατεθέν του μοντέλου, δηλαδή το εξέρχον του αμαξώματος πάνελ των φωτιστικών σωμάτων, το οποίο λειτουργεί και ως αεροτομή βελτιώνοντας τη ροή του αέρα.

Μιλώντας πάντως για αεροδυναμική, το νέο Civic είναι πλέον το πιο αεροδυναμικό στην ιστορία, με συντελεστή οπισθέλκουσας cd:0,27 στο 1,4 και πολλά οφέλη σε κατανάλωση καυσίμου και θόρυβο.

Σε χαμηλότερες τιμές και με πλήρη εξοπλισμό

Στον τιμολογιακό τομέα, έχουμε μια ευχάριστη έκπληξη από την ελληνική αντιπροσωπεία, αφού η νέα γενιά Civic κοστίζει φθηνότερα από το προηγούμενο και παράλληλα, διαθέτει από την αρχική κιόλας έκδοση ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.

Έτσι, στα 1,4 λίτρα η τιμή του Civic 1,4 Comfort είναι 16.800 ευρώ, ενώ η κορυφαία έκδοση Sport κοστίζει 17.950 ευρώ. Στα 1,8 λίτρα, οι τιμές ξεκινούν από τα 20.200 ευρώ, ενώ μπορεί να παραγγελθεί και έκδοση με τον πολύ οικονομικό diesel κινητήρα των 2,2 λίτρων (εκπομπές CO2: 110 γρ./χλμ.) σε τιμή 34.800 ευρώ.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Η πλέον εμπορική επιλογή στη γκάμα κινητήρων του νέου Honda Civic, αναμένεται και πάλι να είναι αυτή του ατμοσφαιρικού 1.400άρη βενζινοκινητήρα i-VTEC (μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων). Η ονομαστική απόδοση του μοτέρ αυτού παραμένει μεν στους 100 ίππους, όμως λόγω επιμέρους βελτιώσεων σε κινητήρα και κιβώτιο (μηχανικό 6 σχέσεων), η κατανάλωση έχει μειωθεί στα 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 129 γρ./χλμ. (στάνταρ σύστημα Idle Stop).

Όπως όλοι οι κινητήρες VTEC της Honda, έτσι και αυτός στην πράξη διακρίνεται και πάλι για την ευστροφία του σε ένα μεγάλος εύρος λειτουργίας του (έως και τις 6.500 σ.α.λ.), παρότι το σχετικά μακρύ κιβώτιο, στερεί το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις.

Τα νούμερα ωστόσο στις μετρήσεις, δείχνουν παραπλήσιους χρόνους επιδόσεων με αυτούς του προηγούμενου Civic με το ίδιο μοτέρ. Εκεί πάντως όπου υπάρχει μεγάλη βελτίωση σε σχέση με πριν, είναι στον τομέα του θορύβου ειδικά στο υψηλό φάσμα περιστροφής του κινητήρα, αφού το νέο Civic παρουσιάζεται σαφώς πιο «ήσυχο».

Εσωτερικό-ποιότητα-εργονομία

Όπως και στο αμάξωμα του νέου Civic, έτσι και στο εσωτερικό του, η Honda πάτησε πάνω στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα του παρελθόντος. Έτσι, ο οδηγός περικλείεται και πάλι από το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας, με τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου.

Επίσης, το ψηφιακό ταχύμετρο του πίνακα οργάνων είναι και πάλι τοποθετημένο ψηλά, βολεύοντας ιδιαίτερα στο μάτι, παρότι τα αναλογικά όργανα του κατώτερου επιπέδου φιλοξενούνται πλέον σε τρεις ξεχωριστούς θόλους.

Από την άλλη βέβαια, δεν λείπουν και αρκετά επιμέρους νέα στοιχεία, όπως είναι η νέα μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών i-MID, το νέας σχεδίασης τριάκτικο τιμόνι και οι διαφορετικοί διακόπτες της κονσόλας.

Ποιότητα

Στο εσωτερικό του νέου Civic ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στην αναβάθμιση της αίσθησης ποιότητας, αλλά και της απτής εφαρμογής της. Έτσι, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν πιο ποιοτικά από κάθε άλλη φορά, ειδικά δε στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, το οποίο επενδύεται από αφρώδες πλαστικό.

Αντίστοιχα σε υψηλά επίπεδα έδειξε και το φινίρισμα όλων των επιφανειών, όπως και η εφαρμογή και συναρμολόγηση των υλικών, μαλακών και μη. Στην αναβάθμιση της πιο ποιοτικής αίσθησης στο εσωτερικό του νέου Civic συμβάλει και η σημαντική μείωση των επιπέδων του θορύβου, που επιτρέπει στους επιβάτες να απολαύσουν ένα πιο αθόρυβο ταξίδι.

Εργονομία-Θέση οδήγησης

Βελτιωμένη είναι η εργονομία στο εσωτερικό του νέου Civic, με πιο εύχρηστους διακόπτες και χειριστήρια, ενώ μόνο η εκμάθηση χειρισμού των πληροφοριών στην οθόνη i-MID (ειδικά στην απεικόνιση των δεδομένων κατανάλωσης), απαιτεί περισσότερο χρόνο.

Η θέση οδήγησης παραμένει ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, από τη στιγμή που το κάθισμα ρυθμίζεται και σε ύψος, ενώ το τιμόνι είναι πλήρους ρυθμίσεων.

Χώροι-Πρακτικότητα

Στα δυνατά σημεία του νέου Civic παραμένουν, όπως και στο προηγούμενο, οι πολύ καλοί χώροι στο εσωτερικό του. Και μάλιστα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος αέρας για τα κεφάλια των εμπρός και πίσω επιβατών, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις, υπάρχει και πιο μεγάλος χώρος για τους ώμους στο πίσω κάθισμα. Έτσι, έως και τρεις ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση πίσω, διαθέτοντας παράλληλα και πολύ καλό χώρο για τα γόνατά τους.

Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, εδώ ο διαθέσιμος όγκος είναι 407 λίτρα μαζί με 70 επιπλέον λίτρα κάτω από το δάπεδο, τα οποία όμως καταλαμβάνονται από την στάνταρ ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Πάντως, με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, δημιουργείται ένας ακόμη πιο μεγάλος και επίπεδος χώρος με όγκο έως και 1.308 λίτρα. Και επιπλέον αυτού, το πολύ πρακτικό πίσω κάθισμα Magic Seats επιτρέπει την ανάποδη αναδίπλωση και της βάσης του, δημιουργώντας έναν ακόμη χώρο για αποσκευές.

Στο δρόμο

Στη νέα γενιά του Civic η Honda διατήρησε το ίδιο προσθιοκίνητο πλαίσιο και την ίδια ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιάκαμπτος άξονας πίσω) με αυτά του προηγούμενου. Υπάρχουν όμως αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις κυρίως στην πίσω ανάρτηση, που έχουν φέρει πλέον την απαιτούμενη άνεση, χωρίς παράλληλα να χάνεται ο οδικός δυναμισμός του μικρομεσαίου Honda. Και πέρα από τις επεμβάσεις στην ανάρτηση, έχει βελτιωθεί κατά 25% η ακαμψία του πλαισίου, ενώ το τιμόνι έχει αποκτήσει ηλεκτρική υποβοήθηση, σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής.

Στην πράξη, το νέο Civic έχει κερδίσει σημαντικά σε άνεση, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την απόσβεση των ανωμαλιών και στο πόσες από αυτές μεταφέρονται στο εσωτερικό. Την ίδια στιγμή, η ανάρτηση παραμένει σφιχτή και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να εμφανίσει ενοχλητικές μετατοπίσεις ή να χάσει την κατευθυντικότητά του σε μια πιο απαιτητική διαδρομή. Μάλιστα εκεί, ο πίσω άξονας εμφανίζεται πολύ πιο προοδευτικός στις αντιδράσεις του και βοηθά το Civic να παραμείνει στην πορεία του, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο σε πολύ οριακές καταστάσεις.

Τελικά, το μόνο που θα λείψει από τους παραδοσιακούς είναι η περισσότερη και πιο «μεστή» αίσθηση από την υποβοήθηση στις στροφές, αν και το τιμόνι παραμένει γρήγορο και με λιγότερες από τον ανταγωνισμό, στροφές απ’ άκρη σε άκρη.

Νέο Civic 1,8

Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων του νέου Honda Civic προσφέρεται και πάλι ως κορυφαία επιλογή ο ατμοσφαιρικός 1.800άρης i-VTEC κινητήρας, με ελαφρώς αυξημένη ιπποδύναμη στους 142 ίππους. Με το μοτέρ αυτό κάτω από το καπό του, το νέο Civic προσφέρει καλύτερες επιδόσεις για περισσότερη άνεση στο ταξίδι, ενώ παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου δεν είναι αυξημένη κατά πολύ σε σχέση με το μοντέλο των 1,4 λίτρων.

Στις μετρήσεις, το νέο Civic 1,8 εμφανίζει επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές του προηγούμενου μοντέλου, βοηθούμενο και από το 6άρι μηχανικό κιβώτιο σχετικά αραιής κλιμάκωσης.

Θα πρέπει να σημειωθεί τέλος, ότι όπως και στο μοτέρ των 1,4 λίτρων, έτσι και σε αυτό των 1,8 λίτρων, το σύστημα Idle Stop του κινητήρα είναι παρόν, ξεχωρίζοντας για την πολύ καλή και συνάμα, αθόρυβη λειτουργία του.

Πηγή: autotriti.gr