Ο πρωταθλητής του 2011 Casey Stoner ήταν τελικά ο ταχύτερος μετά από το 3ήμερο των δοκιμών στην πίστα της Jerez στην Ισπανία.

Η τελευταία σειρά δοκιμών πριν την έναρξη του πρωταθλήματος ολοκληρώθηκε χθες Κυριακή με τον αυστραλό οδηγό της Repsol Honda να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο. O Stoner τελικά ήταν ο ταχύτερος οδηγός και στις τρεις σειρές των επίσημων δοκιμών της IRTA.

Μετά από μια απογοητευτική για όλους δεύτερη ημέρα λόγω βροχής, η Κυριακή ανταπέδωσε με ιδανικές συνθήκες, καθώς όλες οι ομάδες μπόρεσαν να εργαστούν στην αναζήτηση των ιδανικών ρυθμίσεων.

Με λιγότερο από δύο εβδομάδες να απομένουν μέχρι να πέσει η αυλαία στο GP του Qatar (8 Απριλίου), οι 22 οδηγοί εξάντλησαν το χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους και τα αποτελέσματα δίνουν πλέον τη δυνατότητα εξαγωγής συμπερασμάτων για το φετινό πρωτάθλημα.

Ο Casey Stoner το Σάββατο έκανε μόλις 3 γύρους, δεν βρήκε σκόπιμο να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα του στη βροχή, θεωρώντας ότι είναι χαμένος κόπος. Αυτό ωστόσο δεν τον εμπόδισε την Κυριακή να σημειώσει χρόνο 1’38.780, μισό δέκατο πιο αργό από εκείνον των χρονομετρημένων δοκιμών στον αγώνα της Jerez το 2011.

Ο Αυστραλός με την γνωστή μεθοδικότητά του μόλις στο τελευταίο 15λεπτο των δοκιμών έβαλε το όνομά του στην κορυφή της λίστας. Στη συνέχεια εξακολούθησε να κατεβάζει χρόνο μέχρι και στον 61ο και τελευταίο του γύρο.

Το πιο ανησυχητικό για τους αντιπάλους του Stoner δεν είναι τόσο ο απόλυτος ταχύτερος χρόνος, όσο η απαράμιλλη σταθερότητά του σε διαστημικούς ρυθμούς. Γύριζε τους τελευταίους 10 γύρους σε χρόνους σταθερά κάτω από το 1’39.7 και έκανε τον ταχύτερο στον τελευταίο από αυτούς, με τα ελαστικά σχετικά φθαρμένα.

Ο Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) είχε πλασαριστεί από νωρίς στην πρώτη θέση μέχρι που «στο παρά πέντε» ο Stoner τον έριξε δεύτερο. Ο Lorenzo ήταν ο μοναδικός άλλος οδηγός που κατάφερε να κατέβει χαμηλότερα από το 1’39” καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Σε πλήρη αντίθεση με τον Stoner, έβγαλε το χρόνο το πρωί και με φρέσκα ελαστικά.

Χωρίς το άγχος του ταχύτερου γύρου, επικεντρώθηκε στις δοκιμές των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που φέτος με τα 1.000 κ.εκ. πρέπει να ρυθμιστούν εξ αρχής. Έκανε και μια προσομοίωση αγώνα το απόγευμα και δοκιμή σταθερότητας σε γρήγορους γύρους, συμπληρώνοντας συνολικά 84 γύρους.

Ο Dani Pedrosa (Repsol Honda) ήταν ο επόμενος πιο κοντινός αντίπαλος του Stoner σε ό,τι αφορά στους χρόνους, μένοντας τελικά 0.377 δευτερόλεπτα πίσω από τον συναθλητή του, με χρόνο 1’39.157. Ο Pedrosa έκανε επίσης μια προσομοίωση αγώνα και τελικά ο ρυθμός τόσο του Pedrosa όσο και του Lorenzo κατά τη διάρκεια των 26 γύρων της προσομοίωσης ήταν εντυπωσιακή καθώς διατηρήθηκαν σε «χαμηλά έως μεσαία 40άρια». Που σημαίνει χρόνους από 1.40″.1 έως 1.40″.6.

Ο έτερος οδηγός της Yamaha, Ben Spies, είχε επίσης ολοκληρώσει τη δουλειά όσον αφορά στον απόλυτο χρόνο και ασχολήθηκε περισσότερο με την αναζήτηση διαφορετικών ρυθμίσεων στην YZR-M1. Ο Αμερικάνος τελικά έμεινε 0.715 δευτ. από τον Stoner.

Πρώτος μη εργοστασιακός οδηγός ήταν ο Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), που είχε προβλέψει την εξαιρετική του απόδοση ήδη από το Σάββατο. «Πιστεύω ότι υπάρχουν περιθώρια να βγάλω ακόμη καλύτερο χρόνο με το νέο μπροστινό που περιμένουμε την Κυριακή από την Bridgestone». Ο Βρετανός «έκοψε» περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με την πρώτη ημέρα των δοκιμών και κατέβηκε στο 1’39.585, τον 5ο ταχύτερο συνολικά.

Μετά από μια δραματική 2η ημέρα για τον Valentino Rossi και με άλυτα τα θέματα της εισόδου στις στροφές κατά την 1η –στεγνή – ημέρα, βρήκε τη λύτρωση τελικά και κατάφερε να «κόψει» 1.2 s σημειώνοντας τελικά τον 6ο ταχύτερο χρόνο, με 1’39.733. Ο οδηγός της Ducati είχε ένα σταθερό γυρολόγιο στο 1’39 και ήταν ο τελευταίος που έκανε χρόνους στο ίδιο δευτερόλεπτο με τον Stoner. Η μεγάλη πρόοδος σε σχέση με την Παρασκευή ήρθε καθώς εστίασε τις προσπάθειές του στο να «κουβαλά» περισσότερα χιλιόμετρα στην είσοδο των στροφών.

Μετά από μια χαμένη Παρασκευή λόγω ασθενείας, ο Andrea Dovizioso κατάφερε να αξιοποιήσει πλήρως την Κυριακή και συμπλήρωσε 72 γύρους. Στόχος του ήταν να βρει τις ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που θα προσδώσουν περισσότερη σταθερότητα στην έξοδο της στροφής.

Ο οδηγός της Monster Yamaha Tech 3 ήταν οριακά εμπρός από τον Nicky Hayden (Ducati Team), που επικεντρώθηκε στην αναζήτηση ρυθμίσεων που θα του δώσουν περισσότερη πρόσφυση στις ανοικτές στροφές. Με το 1’39.919 που κατάφερε έγινε ο τελευταίος οδηγός που έκανε χρόνο κάτω από το 1’40”.

Την πρώτη 10αδα έκλεισε ο Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini), που είχε μια πτώση το απόγευμα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί. Ο rookie Stefan Bradl (LCR Honda) με 1.318s από τον ταχύτερο χρόνο ήταν 11ος και δείχνει πολύ καλά σημάδια προσαρμογής στη μεγάλη κατηγορία.

Ο Héctor Barberá έκανε τα περισσότερα χιλιόμετρα από όλους τους οδηγούς, συμπληρώνοντας 91 γύρους την Κυριακή. Οδήγησε την Pramac Racing Ducati GP12 κάτι λιγότερο από 3 δέκατα πιο γρήγορα από την GP12 του Karel Abraham (Cardion ab Motoracing team).

Ο Γάλλος Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) ήταν ο ταχύτερος των δοκιμών μεταξύ των συμμετοχών της νεοσύστατης υπο-κατηγορίας των CRT. Έφερε την Aprilia στην 13η θέση της γενικής, 1.821s από τον χρόνο του Stoner. Ο De Puniet ήταν ένα «ολόκληρο» δευτερόλεπτο (1.044s) πιο γρήγορος από το 2ο ταχύτερο οδηγό CRT, τον Aleix Espargaró.

Ο Ισπανός με τη σειρά του ήταν επικεφαλής ενός γκρουπ από επτά CRT οδηγούς που κινήθηκαν στο ίδιο δευτερόλεπτο: Danilo Petrucci (Came Iodaracing Project), Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing), Mattia Pasini (Speed Master), Michele Pirro (San Carlo Honda Gresini), James Ellison (Paul Bird Motorsport) και ο Iván Silva (Avintia Racing).

Ο Yonny Hernández συμπλήρωσε τη λίστα με τις 22 συμμετοχές του MotoGP 2012, με χρόνο 0.460s πιο αργό από το ταίρι του στην ομάδα Avintia Racing Ivan Silva.

Τα γενικά συμπεράσματα από τις δοκιμές είναι αρκετά και ενδιαφέροντα.

Στην κορυφή ο Stoner παραμένει ταχύτερος, όμως φέτος τα Yamaha είναι σημαντικά καλύτερα απ’ ό,τι ήταν πέρυσι. Ομοίως και ο Lorenzo δείχνει πιο παθιασμένος και αν η χρονιά εξελιχθεί σε μονομαχία, ο Ισπανός έχει να επιδείξει μεγαλύτερη αντοχή στην πίεση από τον γενικά οξύθυμο Αυστραλό. Αναμένονται επικές μάχες!

Τα CRT τελικά αποδεικνύονται σωστή επιλογή και στα κατάλληλα χέρια γίνονται ανταγωνιστικά με τις δορυφορικές ομάδες του MotoGP. Δεν αποκλείεται να δούμε κάποιο από αυτά να πλασάρεται ακόμη και στην πρώτη 6άδα, καθώς η εξέλιξή τους θα συνεχίζεται μέσα στη χρονιά. Προς το τέλος της χρονιάς δε, το πλεονέκτημα των 12 κινητήρων –έναντι των 6 των MotoGP – μπορεί να φέρει βαθμολογικές εκπλήξεις.

Σημαντικότερο συμπέρασμα όμως είναι ότι τα 1000άρια βρίσκονται πολύ κοντά – αν όχι ταυτόσημα – σε απόδοση και χρόνους με τα 800άρια. Μπορεί να μην ήταν ταχύτερα από τα 800άρια της περσινής Jerez, ωστόσο και οι οδηγοί δεν κυνηγούσαν τον απόλυτο χρόνο, αλλά τις ιδανικές ρυθμίσεις. Κάτι που με αρκετή βεβαιότητα επιτρέπει να προβλέψουμε ότι θα σπάσουν πολλά ρεκόρ ταχύτερου γύρου μέσα στο 2012.

Οι χρόνοι του τριημέρου για κάθε οδηγό ακολουθούν στον πίνακα:


Jerez MotoGP pre-season test – Ταχύτεροι χρόνοι τριημέρου


Θέση Οδηγός Ομάδα Ταχύτερος γύρος του 3ημέρου Γύροι στο 3ήμερο

1 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:38.780 118
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1:38.953 188
3 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:39.157 158
4 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:39.495 158
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1:39.585 168
6 Valentino Rossi Ducati Team 1:39.733 169
7 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 1:39.860 134
8 Nicky Hayden Ducati Team 1:39.919 205
9 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 1:40.017 168
10 Stefan Bradl LCR Honda 1:40.098 171
11 Hector Barbera Pramac Racing Team 1:40.287 195
12 Karel Abraham Cardion AB Racing 1:40.579 197
13 Randy de Puniet Power Electronics Aspar 1:40.601 118
14 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 1:41.645 136
15 Danilo Petrucci CAME Ioda Racing 1:41.926 150
16 Franco Battaini Ducati Team 1:42.057 205
17 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 1:42.073 140
18 Mattia Pasini Speed Master Team 1:42.184 130
19 Michele Pirro San Carlo Honda Gresini 1:42.212 110
20 James Ellison Paul Bird Motorsport 1:42.437 173
21 Ivan Silva Avintia Racing 1:42.446 178
22 Yonny Hernandez Avintia Racing 1:42.906 105