«Στη διάρκεια της περσινής σεζόν διερευνήσαμε πολλά χαρακτηριστικά της RC212V και υπήρξαν φορές που σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να ακολουθήσουμε τη φιλοσοφία της Honda ως προς τον κινητήρα», δήλωσε ο Masahiko Nakajima, Team Director της Yamaha.
Ωστόσο τα δεδομένα που τους μετέφερε από το αντίπαλο στρατόπεδο ο πρώην αναβάτης της Honda Andrea Dovizioso, τον έπεισαν, είπε, να παραμείνει στις δικές του επιλογές.
Η Yamaha κέρδισε τελευταία φορά τίτλο στα MotoGP το 2010, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά μετά το 2008. Μάλιστα το ’10 ο θρίαμβος της ήταν τριπλός, αφού πήρε τους τίτλους Οδηγών, Κατασκευαστών και Ομάδων.
Πέρσι όμως όλα άλλαξαν με τη μεταγραφή του Casey Stoner από την Ducati στην Honda. O Αυστραλός πήγε τον τίτλο στην Honda για πρώτη φορά μετά το 2006 (Nicky Hayden). Η RC212V της Honda κέρδισε τους 13 από τους 17 αγώνες της σεζόν! Ο Lorenzo τερμάτισε 2ος για την Yamaha με τρεις νίκες, ενώ ο Ben Spies 5ος με μία νίκη.
Στο μεταξύ ο Dovizioso παρότι κατετάγη 3ος στο πρωτάθλημα, μπροστά από τον Dani Pedrosa, εκδιώχθηκε «ευγενικά» από την Honda και μεταγράφηκε στη γαλλική δορυφορική ομάδα Tech 3 Yamaha.
Αναβάτης της Honda από το 2002 στα GP125 ο Dovizioso, ήταν βέβαια σε θέση να αποκαλύψει στους μηχανικούς της Iwata πολλά για τη Honda και να εκφέρει γνώμη για το πώς συγκρίνονται οι δύο μοτοσυκλέτες από την Ιαπωνία.
«Πολύ ενδιαφέρον θέμα», απάντησε ο Μasahiko Nakajima-san, γενικός διευθυντής τώρα του τμήματος αγωνιστικής εξέλιξης της Yamaha, όταν ρωτήθηκε αν ο πρώην αναβάτης του HRC τους πρόσφερε κρίσιμες πληροφορίες.
«Στην Valencia πέρυσι ο Dovizioso είχε εκφραστεί για πολλά ζητήματα. Οι απόψεις του είχαν να κάνουν, ως επί το πλείστον, με τη σύγκριση της Yamaha και της Honda στην πίστα».
«Αλλά και εμείς στη διάρκεια της περασμένης σεζόν διερευνήσαμε από μόνοι μας πολλά θέματα σε σχέση με την RC212. Και υπήρξαν φορές που σκέφτηκα ότι θα έπρεπε ίσως να ακολουθήσουμε τη φιλοσοφία της Honda ως προς τον κινητήρα (V-4) και το γενικότερο στήσιμο της μοτοσυκλέτας…»
«Στο τέλος όμως κατέληξα ότι τίποτα από αυτά δεν χρειάζεται. Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια Honda. Και μόνον η Yamaha μπορεί να δημιουργήσει μια Yamaha. Αυτή ήταν η απόφασή μου. Να δημιουργήσουμε τη νέα Μ1 1000cc με τη δική μας φιλοσοφία, όσον αφορά πλαίσιο και κινητήρα».
Σε συνέντευξη μετά τις δοκιμές της Sepang, ο Dovi αναφέρθηκε στις διαφορές των δύο ιαπωνικών μοτοσυκλετών.
«Η Yamaha διαφέρει πραγματικά, επειδή οι φιλοσοφίες των Ηonda και Yamaha ήταν ανέκαθεν αντιδιαμετρικές: η Honda προσπαθούσε πάντα να έχει τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και η Yamaha την καλύτερη συμπεριφορά», είπε.
«Ήρθα στην ομάδα με τη νοοτροπία της Honda και προσπάθησα να οδηγήσω την Μ1 με τον τρόπο που ήξερα, αλλά δεν γινόταν. Έπρεπε λοιπόν να αλλάξω και πράγματι, γύρο με το γύρο, τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται».
Τον χειμώνα, κατά την προπόνηση του στο Motocross ο Andrea Dovizioso έσπασε την κλείδα του. Ωστόσο τώρα νιώθει πια άνετα πάνω στην Μ1. Στα δεύτερα δοκιμαστικά της Sepang o Ιταλός έκανε τον 3ο ταχύτερο χρόνο. Και την επόμενη εβδομάδα στην Jerez θα έχει την ευκαιρία να βελτιώσει και άλλο τη σχέση του με την «άλλη» ιαπωνική μοτοσυκλέτα.