Η Volkswagen προσπαθώντας να μείνει στην κορυφή της τεχνολογίας παρουσίασε τα εξελιγμένα μηχανικά σύνολα της νέας γενιάς κινητήρων 1.5 TSI EVO που φέρουν τεχνολογία αιχμής, εξαιρετική απόδοση και οικονομική λειτουργία.
Ο 1.5 TSI EVO BlueMotion 130PS ACT έχει καινοτόμα που πρώτη φορά εμφανίζονται σε μαζική παραγωγή κινητήρων βενζίνης. Με τη χρήση τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) και κύκλο καύσης βασισμένο στον Κύκλο Miller με μία πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης της τάξης του 12:1, η απόκριση του κινητήρα βελτιώνεται σημαντικά στις πολύ χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας ουσιαστικά το φαινόμενο της υστέρησης απόκρισης (turbo lag) γεγονός που πιστοποιείται και από την μέγιστη απόδοση της ροπής των 200 Nm μόλις από τις 1.400 σ.α.λ.
Ο 1.5 TSI EVO 150PS ACT επίσης προσφέρει τη μέγιστη ροπή του σε πολύ χαμηλό φάσμα στροφών, 250Nm από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ η καλή απόδοση συνδυάζεται με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, ως εξής:
1.5 TSI EVO BlueMotion 130 ίπποι ACT
- Μέση κατανάλωση 4.8λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 110γρ/χλμ
- Επιτάχυνση 0 -100 σε 9,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
1.5 TSI EVO 150 ίπποι ACT
- Μέση κατανάλωση 5,0λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 114γρ/χλμ
- Επιτάχυνση 0 -100 σε 8,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 216 χλμ/ώρα
Στο 4ης γενιάς Σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail η ποσότητα και η διάρκεια ψεκασμού ελέγχονται ηλεκτρονικά. Η πίεση ψεκασμού έχει αυξηθεί στα 350 bar γεγονός που συντελεί στη μείωση των εκπομπών σωματιδίων, στη χαμηλότερη κατανάλωση και την «ήσυχη» λειτουργία του κινητήρα.
Το νέο Golf 1.5 TSI EVO BlueMotion 130 ίππων με κιβώτιο DSG7, διαθέτει λειτουργία coasting και παράλληλα (για ταχύτητες μέχρι 130χλμ/ώρα) λειτουργία απενεργοποίησης κινητήρα (engine-off) με αποτέλεσμα μειωμένη κατανάλωση κατά 0,4λτ/100χλμ (σε σχέση με τον 1.4 TSI 125 ίππων).
Κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες του νέου Golf διατηρούνται σε πλήρη λειτουργία χάρη στην ενισχυμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς καταναλωτές. Σε περίπτωση επιτάχυνσης ή αλλαγής σχέσης κιβωτίου, η λειτουργία coasting και απενεργοποίησης του κινητήρα σταματά χωρίς να γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά του νέου Golf.
Οι νέοι 1.5 TSI EVO διαθέτουν βελτιστοποιημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT. Σε ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα και από 1.400 έως 4.000 σ.α.λ. σε χαμηλό φορτίο, το σύστημα απενεργοποιεί την τροφοδοσία των δύο μεσαίων κυλίνδρων προκειμένου να επιτυγχάνεται οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Η διαδικασία μετάβασης από 4κύλινδρη σε 2κύλινδρη λειτουργία και αντίστροφα, διαρκεί μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η θερμική διαχείριση του κινητήρα αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό της νέας γενιάς κινητήρων, καθώς αντί για τον μηχανικό θερμοστάτη που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κινητήρες, η μονάδα ψύξης του 1.5 TSI EVO λειτουργεί ηλεκτρονικά με περιστροφικές βαλβίδες. Σε συνδυασμό με τη νέα χαρτογράφηση, η θερμοκρασία του ψυκτικού ρυθμίζεται ιδανικά ώστε να επιτυγχάνεται αποδοτική διαχείριση της θερμότητας του κινητήρα και μείωση των τριβών τις οποίες υφίσταται.
Στον 1.5 TSI EVO 150 ίππων η επικάλυψη APS στα χιτώνια των κυλίνδρων (επικάλυψη μέσω υψηλής ενέργειας ψεκασμού πλάσματος) συντελεί στη μείωση των τριβών στα ελατήρια εμβόλου, σε βελτιωμένη συμπεριφορά έναντι κρουστικής καύσης και προστασία από διάβρωση σε περίπτωση κακής ποιότητας καυσίμου.
Οι νέοι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Έτσι, με την προσθήκη των κινητήρων τεχνολογίας EVO, το νέο Golf εφοδιάζεται με μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης TSI:
- 1.0 TSI 85 ίπποι (Ροπή 175Nm/2.000 -3.000 σ.α.λ.)
- 1.0 TSI 110 ίπποι (Ροπή 200Nm/2.000 -3.500 σ.α.λ.)
- 1.5 TSI EVO BlueMotion 130 ίπποι ACT (Ροπή 200 Nm/1.400-4.000 σ.α.λ.)
- 1.5 TSI EVO 150 ίπποι ACT (Ροπή 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.)
Οι κινητήρες αυτοί είναι άμεσα διαθέσιμοι στην ελληνική αγορά με τιμή από 20.900€, ενώ η τεχνολογία TSI της VW διατίθεται στο Golf με τιμή από 16.450€.
Νίκος Τσάδαρης