Όταν η πρακτικότητα συνδυάζεται με την πράσινη τεχνολογία και όλα αυτά σε ένα μικρομεσαίο μοντέλο, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να ακούει στο όνομα Honda Jazz Hybrid.

Για την προσωπικότητα που αποπνέουν τα μοντέλα της Honda, ούτε λόγος να γίνεται. Όμως, αυτή την φορά –στην μια εβδομάδα συμβίωσης με το Honda Jazz Hybrid- δεν στάθηκα σε πράγματα που ήδη γνώριζα για τα μοντέλα της γιαπωνέζικης φίρμας. Αλλά σε κάποια άλλα στοιχεία, τα οποία στο τέλος της ημέρας σε εντυπωσιάζουν.

Τρανό παράδειγμα; Η κατανάλωση του Jazz Hybrid. Ήταν ίσως η μοναδική φορά που επέστρεψα αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία μετά από δοκιμή μιας εβδομάδας, όχι απλώς χωρίς να έχω βάλει βενζίνη, αλλά με τον δείκτη του ρεζερβουάρ να δείχνει πως το 25% του καυσίμου υπήρχε ακόμη στο ντεπόζιτο.

Πως έγινε αυτό; Ασφαλώς και δεν οφείλεται σε κάποιο θαύμα –άλλωστε ο καλός θεούλης έχει με πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί αυτή την εποχή- αλλά στον υβριδικό κινητήρα ΙΜΑ και το σύστηµα ελέγχου που είναι κοινά µε των Insight και CR-Z Hybrid και βασίζονται στην αποδεδειγµένη αξιοπιστία αυτής της σηµαντικής τεχνολογίας.

Με σχεδόν δύο δεκαετίες εξέλιξης και 10 χρόνια πωλήσεων το σύστηµα Honda IMA έχει αποδειχτεί µία ευέλικτη και αξιόπιστη τεχνολογία, µε περισσότερα από µισό εκατοµµύριο οχήµατα στην αγορά να προσφέρουν αυτό το συνδυασµό χαµηλών εκποµπών ρύπων και οικονοµίας καυσίµου.

Το νέο µοντέλο θα διαθέτει το ίδιο σύστηµα κίνησης µε το Insight hybrid, όπου ο 1.3 i-VTEC συνδυάζεται µε ένα κιβώτιο CVT και έναν ηλεκτροκινητήρα ανάµεσά τους για τη δηµιουργία παράλληλου υβριδικού συστήµατος. Όπως τα µοντέλα Insight και Civic Hybrid έτσι και το Jazz Hybrid µπορεί να λειτουργεί µόνο µε τον ηλεκτροκινητήρα υπό κάποιες συνθήκες και σε µέτριες και χαµηλές ταχύτητες.

Με όλα αυτά, το Jazz Hybrid έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,5 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. Οι 88 ίπποι που αποδίδει ο βενζινοκινητήρας και οι 14 του ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν μια συνδυαστική ισχύ, 98 ίππων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,2’’, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα -για το μοντέλο με το εξαιρετικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, CVT- και συνολικά προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμου.

To Jazz εκτός από χαμηλή κατανάλωση, είναι ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο. Και η πρακτικότητά του έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με το ύψος του αμαξώματος που επιτρέπει την δημιουργία μιας άνετης και πλούσιας σε χώρους καμπίνας.

Το Honda Jazz είναι το πρώτο υβριδικό όχηµα που διατίθεται για τους καταναλωτές της Β κατηγορίας. Οπτικά, το Jazz hybrid διαφέρει από τα συμβατικά αδέλφια του χάρις στους προβολείς με το µπλε πλαίσιο, τα διαφανή πίσω φώτα, την εµπρος µάσκα. Ειδικά για την υβριδική έκδοση του Jazz η Honda έχει δημιουργήσει μια αποκλειστική χρωματική απόχρωση η οποία είναι η Lime Green metallic.

Στο εσωτερικό, η καµπίνα αποκτά φρέσκια εµφάνιση µε πιο σκούρο µονόχρωµο ταµπλό που δηµιουργεί έντονη αντίθεση µε το µπλε φωτισµό των οργάνων και του ηχοσυστήµατος. Το νέο υβριδικό διατίθεται επίσης µε δερµάτινη επένδυση, για πρώτη φορά σε µοντέλο Jazz στην Ευρώπη. Tο Jazz hybrid θα αρχίσει να πωλείται σε µερικές Ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2011, ενώ οι τιµές και όλες οι προδιαγραφές θα ανακοινωθούν αργότερα.

Στα συν

Ελκυστική εμφάνιση, Χώροι, Διαμόρφωση εσωτερικού, ευελιξία, Απόδοση κινητήρα, Πρακτικότητα , Ποιότητα κατασκευής, Κατανάλωση, Εξοπλισμός

Στα μείον

Υερβολική υποβοήθηση τιμονιού

Honda Jazz Hybrid 1.3 IMA CVT Comfort
TIMH: 17.400 ευρώ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μήκος: 3.990 mm
Πλάτος: 1695 mm
Ύψος: 1.525 mm
Κινητήρας: 4κύλινδρος
Κυβισμός: 1.339 κ.ε
Ιπποδύναμη: 88 ίπποι στις 5.500 σαλ.
Ιπποδύναμη ηλεκτροκινητήρα 14 ίπποι
Συνδιασμένη ιπποδύναμη 98 ίπποι
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, CVT
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ. / ώρα: 12,6 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 177 χλμ. / ώρα *
Κατανάλωση: 4,5 λίτρα / 100 χλμ.. σε μικτό κύκλο *

* Εργοστασιακές μετρήσεις

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά ανοιγόμενα παράθυρα εμπρός και πίσω
Κεντρικό κλείδωμα με υποβοήθηση.
Υπολογιστής ταξιδιού
Σύστημα υποβοήθησης τιμονιού
Ρύθμιζόμενη κλίσης και ύψος κολώνας τιμονιού
ESP και ABS
Σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Brake Assist)
Traction Control – ASR
Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, οροφής
Αυτόματος κλιματισμός
Ηχοσύστημα με Ράδιο/CD με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3.

Πηγή: auto24.gr