«Φωτιά» παίρνει ο ανταγωνισμός στο κατώτερο άκρο των SUV καθώς 4 νέα compact μοντέλα του είδους αποκαλύπτονται.
Peugeot 2008
Σε 2 χρόνια από σήμερα, η Peugeot θα έχει μια από τις πληρέστερες γκάμες SUV μεταξύ όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών προσφέροντας 3 διαφορετικές επιλογές στον αγοραστή.
Εκτός λοιπόν του υπάρχοντος 3008 και του νέου 4008 που αναμένεται το 2012, ένα τρίτο νέο και πιο compact SUV θα προστεθεί από το 2014 στη γκάμα. Πρόκειται για το Peugeot 2008, ένα μοντέρνο 5θυρο όχημα ελεύθερου χρόνου με μήκος λίγο πιο πάνω από τα 4 μέτρα, το οποίο θα ενταχθεί στην υποκατηγορία των μικρών SUV.
Σχεδιαστικά, παρότι πολλοί θα περίμεναν η Peugeot να ακολουθήσει στο νέο της μοντέλο τις γραμμές του νέου 208, αποφασίστηκε το 2008 να έρθει πιο κοντά αισθητικά με το μεγαλύτερο 4008, ώστε να υπάρχει μια συνέπεια στη σχεδιαστική παρουσία των εκτός δρόμου αυτοκινήτων της μάρκας.
Στην παραπάνω, κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία, φαίνεται ότι το νέο 2008 θα δανειστεί το εμπρόσθιό του τμήμα σχεδόν εξ ολοκλήρου από το μεγαλύτερο 4008.
Ξεχωρίζει εκεί το υπερυψωμένο καπό με τις ανάγλυφες επιφάνειες, η χρωμιωμένη τραπεζοειδής μάσκα, αλλά και οι επίσης τονισμένες χρωματικά θέσεις των προβολέων ομίχλης. Από εκεί και πίσω, θα υπάρχει και εδώ μια πιο compact εκδοχή του αμαξώματος του 4008, σε ένα τελικό αποτέλεσμα αρκετά μοντέρνο και ελκυστικό.
Βασισμένο σε ιαπωνική πλατφόρμα και με γνώριμα μοτέρ
Όπως συμβαίνει και με το 4008, έτσι και το νέο Peugeot 2008 θα βασιστεί πάνω σε πλατφόρμα της Mitsubishi, ως απόρροια της συνεργασίας που έχουν υπογράψει οι Γάλλοι της PSA Peugeot-Citroen με τους Ιάπωνες. Βέβαια, λόγω των μικρότερων διαστάσεων του μοντέλου, αναμένεται μια «κοντύτερη» εκδοχή της μικρομεσαίας αυτής πλατφόρμας, η οποία μας δίνει τόσο 2κίνητες όσο και 4κίνητες εκδόσεις.
Από πλευράς βενζινοκινητήρων, αναμένονται τα μοτέρ VTi 1,4 και 1,6 λίτρων, σε απόδοση από 95 έως 175 ίππους. Στους diesel, στη γκάμα θα υπάρξει σίγουρα έκδοση HYbrid4 με μοτέρ 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που θα στέλνει τη ροπή του στον πίσω άξονα, ώστε να δημιουργήσει την υβριδική, τετρακίνητη εκδοχή του 2008.
Με μια ματιά
-Νέο μικρό SUV
-Βασισμένο σε πλατφόρμα της Mitsubishi
-Κινητήρες 1,4 και 1,6 λτ.
-Στην παραγωγή το 2014
Fiat Panda 4X4
Το Fiat Panda 3ης γενιάς που θα δούμε το 2012 θα αποκτήσει και αυτό τετρακίνητη έκδοση, διατηρώντας έτσι μια παράδοση 28 και πλέον ετών (το πρώτο Panda 4X4 λανσαρίστηκε το 1983).
Όπως συμβαίνει λοιπόν και στο τωρινό Panda, η έκδοση αυτή θα λάβει κάποιες αισθητικές αλλαγές που θα τονίζουν το διαφορετικό του χαρακτήρα της. Όπως φαίνεται και στην κατασκοπευτική φωτογραφία, το Panda 4X4 θα λάβει περιμετρικά του αμαξώματός του μαύρα πλαστικά προστατευτικά, θα έχει χρωμιωμένες «ποδιές» στο εμπρόσθιο και πίσω τμήμα του, ενώ θα έχει και στάνταρ ράγες αμαξώματος.
Στην αισθητική διαφοροποίηση του αυτοκινήτου θα παίξει ρόλο και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, ενώ υπολογίζεται ότι, λόγω των περιμετρικών ενισχύσεων, το πλάτος θα αυξηθεί κατά 7 εκατοστά και το μήκος κατά 12 εκατοστά.
Διαθέσιμο με 2 επιλογές βενζινοκινητήρων
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διάθεση του νέου Panda 4X4 με δύο βενζινοκινητήρες, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου. Έτσι, εκτός του 1.200άρη Fire των 69 ίππων που κινεί και το τωρινό Panda 4X4, η γκάμα θα περιλαμβάνει και τον ισχυρότερο εκ των δύο δικύλινδρων TwinAir των 875 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 85 ίππους. Τη γκάμα θα συμπληρώσει και η έκδοση με τον 1,3 Multijet (diesel) των 75 ίππων, που θα εφοδιάσει την ακόμη πιο εκτός δρόμου εκδοχή, Panda Cross.
Με μια ματιά
-Τρίτη γενιά Panda 4X4
-Με πιο «περιπετειώδη εμφάνιση»
-Με μοτέρ 0,9 TwinAir (85 PS) & 1,2 Fire 69 PS
-Λανσάρισμα το φθινόπωρο του 2012
Renault Captur
Με ένα εντυπωσιακό νέο μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο Captur της περσινής έκθεσης της Γενεύης, σχεδιάζει η Renault να εισέλθει για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρών Crossover/SUV. Από το 2013 λοιπόν και ύστερα, θα δούμε στους ευρωπαϊκούς δρόμους το νέο Renault Captur, το οποίο θα έχει μήκος 4,2 μέτρων και ιδιαίτερες, θελκτικές αναλογίες.
Γεμάτο καμπύλες, με τονισμένους ώμους, έντονους προφυλακτήρες και χαμηλή οροφή, όπως αποκαλύπτεται στην κατασκοπευτική φωτογραφία, το νέο γαλλικό μοντέλο θα βάλει για τα καλά τη Renault στο παιχνίδι της κατηγορίας.
Στην πλατφόρμα του νέου Clio με οικολογικά μοτέρ
Το νέο Captur θα βασιστεί πάνω στην πλατφόρμα του 4ης γενιάς Renault Clio, φέρνοντάς δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στους κινητήρες του, θα δούμε το νέο turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 0,9 λίτρων της Renault, αλλά και τη νέα εκδοχή του 1,2 TCe της μάρκας. Αμφότερα τα μηχανικά αυτά σύνολα θα φέρουν άμεσο ψεκασμό, καθώς επίσης και μια νέα γενιά συστήματος Stop & Start.
Στους diesel, ο 1,5 dCi της μάρκας θα είναι και εδώ παρών, λαμβάνοντας όμως και αυτός βελτιώσεις (π.χ. νέα τουρμπίνα) για να συνδυάσει ακόμη καλύτερα επιδόσεις με οικονομία. Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το Captur θα έρθει και σε 3θυρη εκδοχή εκτός της αρχικής 5θυρης, με στόχο το αντίστοιχης λογικής Mini Paceman.
Με μια ματιά
-Μικρό Crossover/SUV
-Με ελκυστική σχεδίαση
-Βασισμένο στην πλατφόρμα του επόμενου Clio
-Κινητήρες turbo 0,9 & 1,2 λίτρων
-Στην παραγωγή το 2013
Το ανανεωμένο Skoda Yeti
Την επόμενη χρονιά η Skoda θα παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή του επιτυχημένου Yeti. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό project για την εταιρεία, αφού αυτό θα απευθυνθεί για πρώτη φορά και σε αγοραστές εκτός Ευρώπης, μιας και θα πωληθεί και στις «κρίσιμες» αγορές της Κίνας και της Ρωσίας.
Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που θα λάβει το ανανεωμένο Yeti, το SUV της Skoda θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα λάβει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, που αποκάλυψε το πρωτότυπο MissionL της φετινής Φρανκφούρτης.
Έτσι, θα δούμε στο μπροστινό τμήμα του μια νέα πολυγωνική μάσκα, αλλά και μακρόστενα φωτιστικά με λαμπτήρες LED, αντί των στρογγυλεμένων τωρινών. Οι αισθητικές αλλαγές θα ολοκληρωθούν με τους ραφιναρισμένους προφυλακτήρες στο εμπρόσθιο και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, προσδίδοντας στο Yeti μια πιο επιβλητική παρουσία. Στους κινητήρες τέλος, δεν αναμένονται αλλαγές στους γνωστούς TSI των 1,2, 1,4 και 1,8 λίτρων, με απόδοση από 105 έως 160 ίππους.
Πηγή: autotriti.gr