Πλούσιο είναι το περίπτερο της Škoda στην φετινή έκθεση της Γενεύης. Συγκεκριμένα, η τσέχικη φίρμα του ομίλου VW, θα παρουσιάσει τα εξής μοντέλα:
Škoda Octavia RS 245
Το Octavia RS 245 (με τον πανίσχυρο κινητήρα και τις τελευταίες τεχνολογίες, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό VAQ) υπόσχεται μοναδικές εμπειρίες οδήγησης. Το μικρομεσαίο σπορ μοντέλο διατίθεται σε εκδόσεις Hatchback και Combi. Οι επιδόσεις του εντυπωσιάζουν: μόλις 6,6 δλ. για τα 100χλμ./ώρα από στάση, και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Η εμφάνισή του είναι και αυτή ξεχωριστή χάρη στο νέο εμπρός τμήμα με τη φαρδύτερη μάσκα και τους μεγάλους κυψελοειδείς αεραγωγούς στο κέντρο και στις άκρες του επανασχεδιασμένου προφυλακτήρα. Τόσο η μάσκα όσο και το περίγραμμά της είναι βαμμένα σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση. Τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με κάλυμμα καθαρού κρυστάλλου, διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία LED, καθώς και σύστημα ενεργού φωτισμού.
Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Octavia κινεί ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας TSI, συνολικής απόδοσης 245 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 370 Nm επιτυγχάνεται μεταξύ 1.600 και 4.300 σ.α.λ. Οι επιλογές μετάδοσης: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Σε σύγκριση με τις «νορμάλ» εκδόσεις της γκάμας, το σπορ αμάξωμα έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλ., ενώ το πίσω μετατρόχιο είναι φαρδύτερο κατά 30 χιλ. σε σχέση με το προηγούμενο Octavia RS 230. Το μοντέλο διαθέτει στάνταρ αλουμινένιες ζάντες διαμέτρου 19 ιντσών, σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση. Στο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συμβάλλει τόσο το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC συνδυαζόμενο με την επιλογή του προγράμματος Sport, καθώς και το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό VAQ. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης υποβοήθησης, αλλά και για το προαιρετικό σύστημα ενεργού ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του πλαισίου (DCC – Dynamic Chassis Control).
Škoda Octavia Scout
Το Octavia Scout ενσωματώνει αρκετά ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως design που αντανακλά στιβαρότητα, off-road εμφάνιση, πολύπλευρο χαρακτήρα, ισχυροί και ταυτόχρονα οικονομικοί κινητήρες, και στάνταρ σύστημα 4κίνησης.
Χάρη στην απόσταση των 171 χιλ. από το έδαφος, τη γωνία διαφυγής των 14,5 μοιρών και τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με πολύδισκο συμπλέκτη σύστημα 4κίνησης στο βασικό εξοπλισμό, το Octavia Scout εξασφαλίζει την απαραίτητη οδηγική απόλαυση και σε off-road εξορμήσεις. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο εξασφαλίζει την ευκολία κίνησης σε κάθε είδος έδαφος.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, το Octavia Scout προσφέρεται με τρείς επιλογές: τον βενζινοκινητήρα 1.8 TSI με 180 ίππους που συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και τον 2λιτρο diesel σε δύο επιλογές ισχύος, 150 και 184 ίππων. Για τον πρώτο διατίθεται είτε το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ή το 7τάχυτο DSG, ενώ για τον κορυφαίο diesel των 184 ίππων, διατίθεται το 6τάχυτο κιβώτιο DSG.
Σημείο αναφοράς αποτελεί και η ευρεία γκάμα οδηγικών βοηθημάτων. Στα νέα συστήματα περιλαμβάνεται το Trailer Assist και το Rear Traffic Alert, το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο της επερχόμενης από πίσω και πλάγια κυκλοφορίας, καθώς και του χώρου πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελιγμών παρκαρίσματος.
Škoda Kodiaq Scout
Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει την διεύρυνση της παρουσίας της στην κατηγορία των SUV, με την καινούργια έκδοση Scout του Kodiaq. Το Kodiaq Scout διαθέτει στάνταρ σύστημα 4κίνησης προβάλλοντας την ικανότητα κίνησής του εκτός δρόμου, τόσο αισθητικά, όσο και μέσω των τεχνολογικών του χαρακτηριστικών.
Η στιβαρότητα που αποπνέει η εμφάνιση του μοντέλου, ενισχύεται από τις αλουμινένιες ποδιές κάτω από το εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στη δυναμική εμφάνιση καθοριστικό ρόλο παίζουν και οι νέες αλουμινένιες ζάντες των 19 ιντσών, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο διατίθεται με τέσσερεις επιλογές κινητήρων: 2 βενζίνης και 2 diesel.
Škoda Kodiaq Sportline
Η τσέχικη εταιρεία, έχει φροντίσει και για τους λάτρεις της σπορ εμφάνισης, και προσφέρει το SUV μοντέλο της, στη έκδοση Kodiaq Sportline, η οποία διατίθεται με 4 επιλογές κινητήρων: δύο βενζινοκινητήρες TSI, και δύο πετρελαιοκινητήρες TDI, με ιπποδυνάμεις από 150 έως 190ίππους.
Škoda Rapid και Rapid Spaceback
Το Rapid παρουσιάζεται με αναβαθμισμένο design και πλουσιότερο εξοπλισμό. Το κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα κοσμεί μία ιδιαίτερα κομψή επένδυση χρωμίου (στάνταρ για τις εκδόσεις Style και πάνω), που συνδέει αισθητικά τους προβολείς ομίχλης, και δίνει την αίσθηση ακόμα φαρδύτερου μπροστινού μέρους. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα διαθέτουν πλέον τεχνολογία χαμηλής κατανάλωσης bi-xenon, ενώ τα φώτα ημέρας χρησιμοποιούν τεχνολογία LED.
Σε ότι αφορά τα πίσω φώτα, εκτός από το χαρακτηριστικό πλέον για τη μάρκα, σχήμα “C”, διατίθενται πλέον και με σκουρόχρωμα καλύμματα. Αρκετές νέες επιλογές σχεδίων προσφέρονται για τις ζάντες και τα τάσια. Το αναβαθμισμένο Rapid, διαθέτει επίσης και πληθώρα νέων σχεδιαστικών προτάσεων για το εσωτερικό του.
Η πρωτότυπη σπορ hatchback έκδοση με τον τίτλο Monte Carlo, διαθέτει στάνταρ πίσω φώτα με τεχνολογία LED, μαύρη υφασμάτινη εσωτερική επένδυση οροφής, καθώς και χρωμιωμένο πλαίσιο σε όλους τους αεραγωγούς.
Τέλος, οι επιβάτες του, έχουν τη δυνατότητα να είναι πάντα ‘online’ χάρη στο σύστημα σύνδεσης Wi-Fi.
Στην Διεθνή έκθεση της Γενεύης παρουσιάζεται και η ιδιαίτερα σπορ έκδοση του ανανεωμένου Rapid Spaceback, με το χαρακτηριστικό όνομα Monte Carlo. Η αθλητική εμφάνιση του μικρομεσαίου μοντέλου των 4,30 μέτρων, διακρίνεται από τις σκουρόχρωμες διακοσμητικές λεπτομέρειες, όπως: η μαύρη μάσκα, οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών σε σχέδιο Italia (προαιρετικά 17 ιντσών), τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ, οι μαύροι πλευρικοί καθρέφτες, οι προβολείς ομίχλης με λειτουργία στροφής, τα φιμέ πίσω πλευρικά τζάμια και πίσω παρμπρίζ (Sunset), το μαύρο πίσω spoiler οροφής, και ο διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα.
Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από πίσω, τα βλέμμα πηγαίνει αμέσως στο μεγαλύτερο πίσω παρμπρίζ (διαθέσιμο πλέον στο βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο εξοπλισμού Style και πάνω).
Το μοντέλο προσφέρεται με τρείς επιλογές κινητήρων βενζίνης και δύο κινητήρων diesel. Εξαιρετικά οικονομικός και ταυτόχρονα δυναμικός αποδεικνύεται ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TSI με 95 και 110 ίππους, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του πιο ισχυρού βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 125 ίππων. Για το μοντέλο διατίθενται επίσης και οι 1.4 TDI και 1.6 TDI (κινητήρες turbodiesel τεχνολογίας common-rail) με 90 και 116 ίππους αντίστοιχα.
Škoda Citigo
Με ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα, και αναβαθμισμένο εσωτερικό παρουσιάζεται στη Γενεύη και το ανανεωμένο Citigo.
Ως αποτέλεσμα της νέας σχεδίασης είναι και το μεγαλύτερο κατά 34 χιλ. μήκος του. Το ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα περιλαμβάνει νέο καπό, νέα μάσκα σε σχήμα που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας, τροποποιημένους προφυλακτήρες, και ανανεωμένους προβολείς ομίχλης. Τα σκουρόχρωμα καλύμματα των πίσω φωτιστικών σωμάτων (από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω) αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα του πίσω μέρους. Στα επίπεδα εξοπλισμού Style και Ambition, τόσο η οροφή όσο και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών, μπορούν να παραγγελθούν σε μαύρη ή λευκή απόχρωση, ανεξάρτητα με το χρώμα του αμαξώματος.
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός περιλαμβάνουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED (στάνταρ στις εκδόσεις Ambition, Style και Monte Carlo – optional στην έκδοση Active), και οι προβολείς ομίχλης διαθέτουν λειτουργία στροφής.
Ανασχεδιασμένες είναι και οι 15άρες ζάντες αλουμινίου σε ασημί ή ανθρακί απόχρωση, ενώ υπάρχει επίσης και η δυνατότητα επιλογής του εξωτερικού χρώματος Kiwi Green, για ακόμα πιο ξεχωριστή εμφάνιση.
Σε ακόμη μεγαλύτερη έκταση έχει ανανεωθεί και το εσωτερικό του. Ο πίνακας οργάνων που περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο, και δείκτη καυσίμου, έχει νέο σχεδιασμό και προσφέρεται σε δύο τύπους. Τα σπορ καθίσματα εξασφαλίζουν άριστη πλευρική στήριξη, και οι λειτουργίες ηχοσυστήματος και τηλεφώνου μπορούν να πραγματοποιηθούν από τα χειριστήρια του προαιρετικού δερμάτινου τιμονιού.
Το νεανικό αυτό μοντέλο, διατίθεται με βενζινοκινητήρα απόδοσης 60 ή 75 ίππων. Στις εκδόσεις με φυσικό αέριο (CNG) διατίθεται ο δυνατός κινητήρας 1.0 MPI με απόδοση 68 ίππους.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Το νέο Fabia Monte Carlo, που παρουσιάζεται στη Γενεύη, είναι μία σπορτίφ αισθητικής, lifestyle έκδοση. Μαύρες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, κόκκινες πινελιές στα σπορ καθίσματα και την κεντρική κονσόλα, σπορ πεντάλ με ατσάλινη επένδυση, και εσωτερική διακόσμηση ‘Black Cube’, είναι στοιχεία του βασικού εξοπλισμού, που δίνουν στη συγκεκριμένη έκδοση μία ξεχωριστή προσωπικότητα.
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας, είναι διαθέσιμος σε δύο επιλογές ιπποδύναμης. Χάρη στις ιδιαίτερα περιορισμένες διαστάσεις, και το αλουμινένιο μπλοκ, ο κινητήρας αυτός είναι περίπου 10 κιλά ελαφρύτερος από τον 1.2 που αντικαθιστά. Τα αλουμινένια πιστόνια και οι μπιέλες είναι με τόση ακρίβεια ζυγισμένα, που ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν χωρίς καθόλου κραδασμούς, και με ελάχιστες απώλειες λόγω τριβής. Χάρη στην αύξηση της πίεσης ψεκασμού στα 250 bar, και οι δύο εκδόσεις του νέου αυτού κινητήρα του 1.0 λίτρου, επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης έως και 6%.
Η ισχύς της βασικής έκδοσης του 3κύλινδρου κινητήρα φτάνει του 95 ίππους. Όπως και ο προηγούμενος των 1,2 λίτρων, η έκδοση του ίδιου κινητήρα με τη μεγαλύτερη ισχύ αποδίδει 110 ίππους, η ροπή του όμως έχει πλέον αυξηθεί φτάνοντας τώρα τα 200 Nm.
Νίκος Τσάδαρης