Με την τιμή της βενζίνης να τραβά την ανηφόρα και το σύγχρονο αστικό περιβάλλον να καθίσταται μέρα με τη μέρα ακόμα πιο ασφυκτικό, τα οχήματα της μικρότερης κατηγορίας δείχνουν –και είναι- ιδανικά.

Στο θέμα μας κοντράρονται τα Peugeot 107 και Renault Twingo, δύο αυτοκίνητα που αν τα κοιτάξει κανείς με προσοχή έχουν αρκετές διαφορές.

Peugeot 107 1,0

 
Tο 107 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν ένα μικρό όχημα με χαμηλή κατανάλωση, ικανοποιητικούς για την κατηγορία χώρους, αλλά και ξεχωριστή εμφάνιση.

Κομψό, ευχάριστο και σύγχρονο αισθητικά είναι το εσωτερικό του γαλλικού μίνι. Οι χώροι είναι αρκετοί -σε σχέση πάντα με τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις- για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με μοναδική εξαίρεση το μικρό χώρο των αποσκευών (μόλις 139 λίτρα ωφέλιμη χωρητικότητα), ο οποίος καλύπτει οριακά απλές καθημερινές ανάγκες.

Το 107 είναι στο στοιχείο του σε αστικό περιβάλλον, όπου και τα καταφέρνει περίφημα, χάρη στις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του, στο τιμόνι, το οποίο «κόβει» αρκετά, και στο σπιρτόζικο κινητήρα του, χωρίς αυτό να σημαίνει πάντως ότι οι εκτός πόλης διαδρομές αποτελούν ταμπού για αυτό.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ. εντυπωσιάζει με την απόδοσή του και τη χαμηλή του κατανάλωση, ενώ παρουσιάζει ελαστικότητα σε όλο το φάσμα περιστροφής του, χάρη στη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Το μοτέρ αποδίδει 68 ίππους, που είναι αρκετοί για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ. και να έχει τελική ταχύτητα 157 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση του 107 είναι μόλις 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 106 γρ./χλμ.


Renault Twingo 1,2 16V 76hp

Μεγάλο για μίνι, με πολλές επιλογές σε κινητήρες και ευπροσάρμοστο εσωτερικό, το Renault Twingo προτάσσει ένα νεανικό ύφος, γρήγορες επιδόσεις και μία ισορροπημένη οδική συμπεριφορά.

Στην καμπίνα των επιβατών του Twingo η συνολική εικόνα είναι μοντέρνα, ευχάριστη και σε κάθε περίπτωση αποδεκτή. Σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί κρίνονται επαρκείς για τις ανάγκες 4 ενήλικων επιβατών.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, τέλος, κυμαίνεται από 165 λίτρα (στην κανονική διάταξη των καθισμάτων) και αυξάνεται στα 285 λτ., με τη μετακίνηση των καθισμάτων προς τα εμπρός. Με την ανάκλιση της πλάτης και την πλήρη αναδίπλωση των δύο ανεξάρτητων πίσω καθισμάτων, το πορτ μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 959 λίτρων.

Στον αυτοκινητόδρομο το Twingo αποπνέει στιβαρότητα και συνδυάζει με καλό τρόπο την προσφερόμενη άνεση, ως απόρροια της καλορυθμισμένης ανάρτησης, με τη σταθερότητα, ακόμη και σε ρυθμούς που δε συνάδουν με τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Στην πόλη, από την άλλη, οι μικρές διαστάσεις, το κοφτερό τιμόνι, η καλή ορατότητα και η άνεση της ανάρτησης και των καθισμάτων θα τύχουν της θετικής ανταπόκρισης εκ μέρους του οδηγού.

Το 16βάλβιδο μοτέρ των 1,2 λτ. αποδίδει 76 ίππους και προσδίδει στο Twingo πολύ καλές επιδόσεις. Παράλληλα, η καλή του ελαστικότητα θα εκτιμηθεί κατά τις αστικές μετακινήσεις. Πιο συγκεκριμένα, το γαλλικό μίνι χρειάζεται 12 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ έχει τελική ταχύτητα της τάξης των 170 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση, πάλι, είναι 5,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ.

Πηγή: autotriti.gr