Tο CBR600F εμφανίστηκε πριν από 25 σχεδόν χρόνια. Από τότε προσπαθούσε να γεφυρώσει το χάσμα που υπήρχε μεταξύ των μοτοσικλετών που έβγαζαν πινακίδα αλλά διέπρεπαν στην πίστα και εκείνων που προορίζονταν για καθημερινή μετακίνηση, με κύρια προτερήματα την άνεση και τη χρηστικότητα.
Η ιαπωνική εταιρία ανέλαβε μία δύσκολη αποστολή προσπαθώντας να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα και όμως το πέτυχε. Κάθε νέο CBR-F έκλεινε όλο και περισσότερο το κενό και γινόταν όλο και πιο σπορτίφ, χωρίς παράλληλα να ξεχνά τον παράγοντα καθημερινή μετακίνηση.
Γενιά με τη γενιά οι μοτοσικλέτες που παρουσιάζονταν έφταναν όλο και πιο κοντά στο στόχο που είχε θέσει η ιαπωνική εταιρία, με αποτέλεσμα η σειρά F των CBR600 να αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς, οι οποίοι έψαχναν ακριβώς για ένα τέτοιο μοντέλο. Ό,τι πρέπει για να ξεσαλώσεις στη σέλα της σε έναν επαρχιακό δρόμο ή σε κάποιο Track Day, αλλά αρκετά άνετη για να γυρίσεις με αυτή σπίτι και να πας την επόμενη μέρα στη δουλειά σου χωρίς να σιχτιρίζεις για τα σούπερ χαμηλά clip on που σου έκοβαν τους καρπούς ή για τις κράμπες από τα μαρσπιέ που ήταν τοποθετημένα στο…Θεό.
Τα επίπεδα ολοκλήρωσης έφτασαν σχεδόν στο μάξιμουμ, με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1995 και, από τότε μέχρι και το 2006, υπήρχε πάντα στη γκάμα της Honda, ένα 600άρι CBR-F που μπορούσε να κάνει τα πάντα και μάλιστα καλά. Φέτος, η ιαπωνική εταιρία προχωρά στην παρουσίαση του νέου μοντέλου της σειράς. Με βάση το Hornet των 600 κ.εκ., το καινούριο CBR600F έρχεται να χτίσει πάνω στην επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του προσφέροντας στο μοτοσικλετιστικό κοινό μία σπορ μοτοσικλέτα για τα πάντα. Μπορεί να τα καταφέρει σε αυτή τη δύσκολη αποστολή;
Αισθητική/Ποιότητα: Δυναμικό και σοβαρό
Στο κομμάτι της εμφάνισης, αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στο νέο CBR600F και το Hornet είναι φυσικά το φέρινγκ που καταφέρνει να δώσει έναν εντελώς διαφορετικό τόνο στη όλη κατασκευή. Δημιουργήθηκε στο στούντιο της ιαπωνικής εταιρίας στη Ρώμη από τον αρχισχεδιαστή Valerio Aiello και κινείται στις αναλογίες των SS, έχοντας όμως υιοθετήσει λιγότερο επιθετικές και παράλληλα πιο διαχρονικές γραμμές. Στη διχρωμία του μοντέλου της δοκιμής δείχνει αρκετά σοβαρό και μετρημένο με τις σωστές δόσεις δυναμισμού να προέρχονται από τις μαζεμένες διαστάσεις και τις γωνίες που χαρακτηρίζουν, τόσο το φωτιστικό σώμα, όσο και τα τελειώματα των πλαστικών επιφανειών.
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της εμφάνισης (εξάτμιση, ουρά, ρεζερβουάρ), προέρχονται από το ιαπωνικό γυμνό κι έχουν ταιριάξει αρμονικά με το νέο φέρινγκ. Τέλος, στον τομέα της ποιότητας, η μοτοσικλέτα της Honda βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ που έχει θέση ο Ιάπωνας κατασκευαστής. Πλαστικές και μεταλλικές επιφάνειες πείθουν με την ποιότητα της βαφής αλλά και της συναρμογής τους.
Εργονομία: Σπορ αλλά όχι ακραία
Κύριο χαρακτηριστικό της θέσης οδήγησης του CBR600F είναι η σπορ αίσθηση που δίνει στο αναβάτη του. Τιμόνι, σέλα και μαρσπιέ βρίσκονται ένα κλικ πιο κάτω από τα σκληροπυρηνικά SS δίνοντας προτεραιότητα στην άνεση και όχι στον απόλυτο έλεγχο σε ακραίες συνθήκες, με ευεργετικά αποτελέσματα στην καθημερινή χρήση. Η σέλα είναι μεγάλη σε διαστάσεις και επενδυμένη με πλούσιο αφρώδες κρατώντας έτσι ξεκούραστα τα μαλακά μόρια ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση. Το ύψος της βρίσκεται στα 800 χλστ. από το έδαφος και θα αφήσει και τα δύο πόδια να πατήσουν κάτω με ασφάλεια, ακόμη και αν δεν ξεπερνάτε σε ύψος τα 1,80 μ. Τα clip on έχουν τοποθετηθεί πάνω από την πλάκα του πιρουνιού, έχουν σωστό πλάτος και προσφέρουν καλό μοχλό, χωρίς παράλληλα να κουράζουν τους καρπούς, ενώ επιτρέπουν στον αναβάτη να φορτίσει με βάρος τον εμπρόσθιο τροχό σε δρόμο με στροφές.
Οι διακόπτες των χειριστηρίων βρίσκονται εκεί ακριβώς που τους περιμένει κανείς και δεν απαιτούν παρά ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης από πλευράς αναβάτη. Το μόνο αρνητικό σημείο που εντοπίζεται στην εργονομία του CBR αφορά στους καθρέπτες, αφού το μισό της επιφάνειάς τους γεμίζει με αγκώνες. Όσον αφορά στο συνεπιβάτη, τα νέα είναι ευχάριστα με τη σέλα να εμφανίζεται αρκετά άνετη, ακόμη και σε μεγαλύτερες διαδρομές, διαθέτοντας ικανοποιητικό αφρώδες και σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ. Χειρολαβές δεν υπάρχουν, αλλά κάτω από τη σέλα η Honda έχει προβλέψει δύο εσοχές για καλύτερη στήριξη.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις: Για όλους τους δρόμους
Το αλουμινένιο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς προέρχεται από το Hornet και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά είναι ήδη γνωστά. Αρκούντως άκαμπτο και στη γρήγορη οδήγηση, συνδυάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι και ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χλστ., με το τελευταίο να προέρχεται από το CBR600RR, αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά στη συμπίεσή του. Για την απόσβεση επαναφοράς αλλά και την προφόρτιση του ελατηρίου, μπορείτε να επέμβετε στις ρυθμίσεις του και να το προσαρμόσετε στα μέτρα σας. Πέρα από την ευελιξία που το χαρακτηρίζει στις στροφές, το νέο μοντέλο της Honda χαρακτηρίζεται και από υποδειγματική σταθερότητα κοντά στην τελική του που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
Κινητήρας: Φιλικός και ισχυρός
Το μοτέρ του νέου CBR600F είναι ακριβώς το ίδιο που χρησιμοποιεί και το Hornet και αυτό μόνο καλό είναι. Στην πράξη, ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος κινητήρας των 100 ίππων αποδεικνύεται απόλυτα φιλικός και ικανός να κινήσει ταχύτατα τη νέα μοτοσικλέτα της Honda. Δουλεύει βελούδινα από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη και αποδίδει στρωτά την δύναμή του, χωρίς τρύπες χαμηλά και ξεσπάσματα ψηλά. Είναι 600άρης και το δείχνει κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να ανεβάσετε αρκετές στροφές για να σας δείξει τα δόντια του. Ωστόσο, αν δεν χρειάζεστε όλη αυτή την ισχύ, μπορείτε να κινείστε όλη μέρα με 6η και 3.000 σ.α.λ. με το μοτέρ να παρουσιάζεται υπερελαστικό και να μην ενοχλεί με τα αποθέματα ροπής που διαθέτει σε αυτό το φάσμα λειτουργίας.
Φρένα: Χωρίς ψεγάδια
Σε αυτό τον τομέα, η ιαπωνική εταιρία εφοδιάζει τη νέα της μοτοσικλέτα με το γνωστό σύστημα C-ABS που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι δύο μπροστινοί δίσκοι των 296 χλστ. συνδυάζονται με τριπίστονες δαγκάνες της Nissin, ενώ για τον πίσω τροχό με δαγκάνα ενός εμβόλου. Στο δρόμο, το σύστημα παρουσιάζεται άκρως αποτελεσματικό προσφέροντας παράλληλα καλή αίσθηση στη μανέτα. Η ταχύτητα του CBR θα μειωθεί γρήγορα και αποφασιστικά, ακόμη και αν κινείστε με περισσότερα από 200χλμ./ώρα, με τα σημάδια της κόπωσης να μην κάνουν την εμφάνισή τους ακόμη και σε παρατεταμένη χρήση. Φυσικά υπάρχει και έκδοση άνευ C-ABS με δαγκάνες δύο εμβόλων για τα μπροστινά δισκόφρενα.
Στο δρόμο: Ικανότατο all-rounder
Το CBR καταφέρνει να ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες του αναβάτη που ψάχνει μία πολυχρηστική και πολυτάλαντη σπορ μοτοσικλέτα. Δεν υπάρχει λόγος να περιμένετε μέχρι το τέλος αυτού του άρθρου για να το μάθετε αυτό. Ούτως ή άλλως, υπάρχει ήδη ένας…προδότης εκεί έξω που τα έχει πει όλα και ακούει στο όνομα Hornet. Όσο ευχάριστο είναι λοιπόν, το γυμνό της Honda στο δρόμο, άλλο τόσο είναι και το CBR600F.
Τα clip on, έστω και αν βρίσκονται πάνω από την πλάκα του πιρουνιού, βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την επαφή του αναβάτη με το μπροστινό τροχό και κάνουν τη μοτοσικλέτα ακόμη πιο αποτελεσματική σε δρόμο με στροφές. Σε αυτές τις συνθήκες, το CBR διαπρέπει για το χαρακτήρα του. Κινείται εξαιρετικά γρήγορα πληροφορώντας σωστά τον αναβάτη για την κατάσταση του οδοστρώματος, αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση και φρενάρει αποφασιστικά χωρίς να δημιουργήσει κανένα είδος ανασφάλειας χάρη στο C-ABS. Αυτή η απόλυτη συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα SS, εδώ απουσιάζει παντελώς και αυτό θα βοηθήσει στο μέγιστο βαθμό τον αρχάριο αναβάτη να χτίσει την αυτοπεποίθησή του και να κινηθεί απολαυστικά. Ούτε οι πιο έμπειροι θα νιώσουν ότι περιορίζονται, αφού ούτως ή άλλως, οι δημόσιοι δρόμοι δεν προσφέρονται για ακραίες καταστάσεις.
Η προστασία από τον αέρα αποτελεί επίσης ένα πλεονέκτημα στην άτυπη σύγκριση με το Hornet, αν και οι ψηλότεροι θα αναζητήσουν την ανάλογη ζελατίνα (+34 χλστ. σε ύψος) από τα αξεσουάρ της Honda για να νιώσουν επαρκώς προστατευμένοι σε συνθήκες ταξιδιού. Μέσα στην πόλη και συγκεκριμένα σε συνθήκες πυκνής κίνησης, είναι και το μόνο σημείο όπου το νέο CBR600F θα φανερώσει τα λιγοστά -είναι η αλήθεια- μειονεκτή- ματά του. Λόγω της σχεδίασης του φέρινγκ και για να μη δείχνει το CBR σαν το Dumbo το Ελεφαντάκι, οι καθρέπτες βρίσκονται αρκετά χαμηλά, σχεδόν στο ύψος των καθρεφτών των αυτοκινήτων.
Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί λοιπόν, όταν περνάτε ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα, εκτός βέβαια αν τους διπλώσετε και ξεμπερδέψετε μαζί τους μία και καλή. Για το τέλος, αφήσαμε την πιο εκνευριστική ατέλεια της μοτοσικλέτας. Μεταξύ 3-4.000 σ.α.λ., τα πλαστικά του φέρινγκ συντονίζονται με τον κινητήρα και το ηχητικό εφέ που δημιουργούν, αν και χαμηλό σε ένταση, είναι ενοχλητικό. Πάνω ή κάτω από αυτό το όριο, το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν υφίσταται. Ωστόσο, με αυτές τις στροφές και με 6η στο κιβώτιο, κινείστε με ταχύτητες πόλης και αν χρησιμοποιείτε το CBR σε αυτό το πεδίο, τότε είναι κάτι που θα το ακούτε αρκετά.
Συμπέρασμα: Γόνος καλής οικογένειας
Οι φίλοι της Honda περίμεναν καιρό αυτή την κίνηση της ιαπωνικής εταιρίας στις μεσαίες μοτοσικλέτες. Χρησιμοποιώντας ως βάση το ολοκληρωμένο Hornet και με μερικές μικρές αλλά πολύ σημαντικές προσθήκες, η ιαπωνική εταιρία έκανε πάλι τα μαγικά της και δημιούργησε μία μοτοσικλέτα με σπορ προεκτάσεις για κάθε μέρα. Απόλυτα φιλικό σε κάθε είδους συνθήκες, έτοιμο να επιτεθεί στο πρώτο στροφιλίκι, αλλά και να ταξιδέψει στην εθνική, το CBR600F αποτελεί άξιο συνεχιστή αυτής της ένδοξης σειράς και καταφέρνει να ακροβατεί με επιτυχία ανάμεσα στη πρακτικότητα καI τα…track days.
Για αυτούς που κουράστηκαν από τις καθαρόαιμες SS, αλλά και για εκείνους που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στους δύο τροχούς αγοράζοντας την πρώτη τους μεγάλη σπορ μοτοσικλέτα, το νέο μοντέλο της Honda είναι εδώ για να τους δώσει τη λύση, μια και καλή.
Πηγή: mototriti.gr