Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τελέσθηκε στις 14/6, από τη λέσχη ORCA και τον τοπικό δήμο η επίδειξη/εκδήλωση παλιών κλασσικών αυτοκινήτων με το Γύρο Φιλοθέης Ψυχικού.

Η οργάνωση είχε απόλυτη επιτυχία με τη συμμετοχή 34 (ρεκόρ) ιστορικών αυτοκινήτων ανάμεσα στα οποία ήσαν πολλά και γνωστά ονόματα, ως πληρώματα, του τοπικού προαστίου.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο ίδιος ο δήμαρχος Κ. Παντελής Ξυριδάκης «έτρεξε» με μία Alfa Romeo Spider, ενώ και η σύζυγος του «αγωνίσθηκε» με ένα Triumph TR4.

Η διαδρομή των περίπου 11 χλμ. άρχιζε από την τόσο γνωστή πλατεία Blue Bell και περνούσε από καλώς γνωστά αντιπροσωπευτικά μέρη του δήμου, όπως το Άλσος Ψυχικού, το Αρσάκειο, την Αγία Φιλοθέη, το πάρκο με την προτομή του θρυλικού νικητή της Βοστώνης Μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη και άλλα σημεία.

Οι αγωνιζόμενοι έπρεπε μέσα σε 60’ να καλύψουν ορισμένες ερωτήσεις που ζητούσαν οι οργανωτές. Από τους 34 τερμάτισαν 33, αλλά 6 μόνο μπόρεσαν να ανεύρουν τα ζητούμενα στοιχεία. Ήταν αυτοί οι οποίοι έλαβαν διπλά Κύπελλα για οδηγό και συνοδηγό.

Εντυπωσιακό το πλήρωμα που κατέκτησε την πρώτη θέση καθώς τερμάτισε άψογα σε 29΄ (ρεκόρ διαδρομής). Ήταν ένα σεμνό FIAT 127 του 1978 με οδηγό τον Α. Δάνο και συνοδηγό την κα Μπαλάκου.

Στη δεύτερη θέση κατετάγη το πλήρωμα Δημητρόπουλος – Κουλούρης με ένα κόκκινο – κίτρινο Citroen 2CV του 1981 και χρόνο 42΄, απόδειξη ότι η ικανότητα των πληρωμάτων καλύπτει κάθε μηχανική αδυναμία. Στο πλήρωμα πρέπει να υπολογισθεί και το συμπαθέστατο λευκό σκυλάκι τους.

Στην τρίτη θέση με χρόνο 49΄ τερμάτισαν οι Κρητικός – Καρανάσος με μία εντυπωσιακή Lancia Fulvia Coupe. Μόλις 4΄ μετά έφθασαν στο τέρμα οι Τσοκάνης και Βέλιος με ένα Renault 4L ηλικίας 44 ετών. Ακολούθησαν στην πέμπτη θέση οι Χωριανόπουλος – Κάμπρας και ένα Autobianchi A112 του 1978. Είχαν χρόνο 56΄. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι το πλήρωμα του Α112 ήταν το πρώτο από την πολυάριθμη συμμετοχή της «Ελληνικής Λέσχης Φίλων FIAT 500 και συναφή». Φυσικά το Autobianchi αποτελεί επιβεβαίωση των «συναφών».

Την εξάδα των νικητών έκλεισε ένα από τα πλέον αγαπητά και δυνατά αυτοκίνητα. Μία Alfa Romeo GTV του 1982, με δίλιτρο κινητήρα, εγνωσμένης αξίας και δύναμης άνω των 150 ίππων, στα νιάτα της… Την οδηγούσαν οι αφοί Πρωτονοτάριοι. Έφτασαν στο τέρμα σε 58΄, δηλαδή μόλις 2΄κάτω από το όριο.

Από τα 5 γυναικεία πληρώματα η νίκη πήγε σε ένα Citroen 2CV, του 1983, με οδηγό την Αλέκα Μάνθου και συνοδηγό την Δ. Αγγελοπούλου. Εδώ ο χρόνος δεν αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο. Δεν επιβάλεις στις κυρίες χρονικούς περιορισμούς.

Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι βραβεύτηκε και το παλιότερο αυτοκίνητο από τα συμμετέχοντα. Ήταν μία Mercedes-Benz 170S του 1949. Είχε ως πλήρωμα τους Καπιτσιμάδη – Καπουράκη. Να σημειωθεί ότι στο χώρο όπου είχαν προσέλθει αρκετοί φίλοι των παλαιών αυτοκινήτων με τα δικά τους, υπήρχε ένα ακόμη παλιότερο. Ένα Austin A16 του 1947. Είχε συμμετοχή με τους Φουρναράκη – Αναγνωστόπουλο, αλλά αφού δεν φρόντισαν να αγωνισθούν σύμφωνα με τους κανόνες έχασαν το έπαθλο.

Ανάμεσα στα 34 αυτοκίνητα και πέρα από τα 8 τιμηθέντα υπήρχαν και άλλα που εντυπωσίασαν. Όπως ο «Ροζ Πάνθηρας» του Γιάννη Θεοδωράκη, ένα Opel Record που έγραφε στα πλαϊνά του με τεράστια γράμματα: «Εάν σε αγαπώ και είναι όνειρο ποτέ να μην ξυπνήσω». Ακόμη το Wartburg Touring (στέισον) του 1978 των Κοντοπίση – Μάνου, ένα Citroen Πόνυ του 1975 των Καλιοντσίδη – Τσαντίρα και άλλα.

Η απονομή των επάθλων έγινε στην αίθουσα του Blue Bell, όπου τιμήθηκαν, εκτός από τους νικητές ο δήμαρχος και η κα Σόφη Ζαφρακοπούλου, η οποία υπήρξε ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του δήμου και της διοργανώτριας λέσχης.

icmi1n87

Νίκος Τσάδαρης