Η Citroёn ανανέωσε το δημοφιλές C3 προσφέροντας ένα καινοτόμο μοντέλο, που διατηρεί τα γνώριμα χαρακτηριστικά της μάρκας, μεταξύ των οποίων τη σχεδίαση, την άνεση και τον πλούσιο εξοπλισμό. Ταυτόχρονα η τιμολογιακή πολιτική της μάρκας κάνει το νέο C3 προσιτό στο ευρύ κοινό.
1,2 TURBO 100 ίππων
Είναι η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου με τον νέας γενιάς βενζινοκινητήρα 1,2 Turbo (με αλυσίδα χρονισμού) με ισχύ 100 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Στον μεικτό κύκλο κατά WLTP, η έκδοση αυτή αναμένεται να πιστοποιηθεί στα 126 έως 128 γρ. CO2/χλμ.
48V Hybrid
Μαζί με την βενζινοκίνητη 1.2 Turbo 100 ίππων έκδοση, το νέο C3 προσφέρεται για πρώτη φορά με υβριδικό κινητήριο σύστημα, που επιτρέπει έως και 50% αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης εντός των αστικών κέντρων.
Το σύστημα συνδυάζει τα πλεονεκτήματα βενζίνης και ηλεκτρισμού με δύο κινητήρες οι οποίοι λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά, αυτόματα και χωρίς την παρεμβολή του οδηγού. Βασισμένη στην Hybrid 48V τεχνολογία, αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V η οποία επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων φάσεων οδήγησης, ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 100 ίππων νέας γενιάς σχεδιασμένο ειδικά για να συνδυάζεται με αυτό το υβριδικό σύστημα καθώς και με ένα νέο εξηλεκτρισμένο κιβώτιο ë-DCS6 διπλού συμπλέκτη, με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ë-Motor 8 ίππων, που παράγεται στη Γαλλία.
Το Hybrid 100 είναι ευχάριστο και ευέλικτο με ροπή 205 Nm (55 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα) ενώ την ίδια στιγμή μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση σχεδόν κατά 10% σε σύγκριση με μία αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση. Κατά τον μεικτό κύκλο WLTP, αυτή η έκδοση αναμένεται να πιστοποιηθεί στα 117 γρ. CO2/χλμ. Κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον ισχύ 12 ίππων, εξασφαλίζοντας συνεχώς ένα υψηλό επίπεδο άνεσης ενώ την ίδια στιγμή εγγυάται δυναμική επιτάχυνση.
bev 320 113 ίππων
Το νέο ё-C3 είναι το πρώτο ευρωπαϊκής σχεδίασης και κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικό B-hatchback.
Η οικονομική και σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά (BEV), πλατφόρμα χρησιμοποιεί μια μπαταρία 44 kWh LFP (Lithium Ferro Phosphate) για να προσφέρει έως και 326 χλμ αυτονομία σε συνδυασμένο κύκλο βάσει WLTP, ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) 100kW, επιτυγχάνει επαναφόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας σε μόλις 26 λεπτά.
Η στάνταρ επαναφόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), από 20% έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες & 20λ. με ισχύ 7kW ή 2 ώρες & 52λ. εφόσον διατίθεται φορτιστής ισχύος 11 kW. Η πρόσβαση τόσο στις οικιακές όσο και στις δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος, είναι εύκολη χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode3 που παρέχεται στο στάνταρ εξοπλισμό, και είναι ιδανικό για συχνή επαναφόρτιση στο σπίτι με τη χρήση wallbox, καθώς και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Το καλώδιο μπορεί να φορτίσει είτε με μονοφασική παροχή 7,4kW είτε με τριφασικό wallbox 11kW.
Με τον κινητήρα των 113 ίππων και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10 περίπου δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα των 135 χλμ/ώρα, το ë-C3 προσφέρει υπεραρκετή ισχύ και απόδοση, για την καθημερινή οδήγηση και την κυκλοφορία, ιδιαίτερα σε αστικά και περιαστιακά περιβάλλοντα.
Επιπλέον, ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να προγραμματίζει τις διαδρομές του, αλλά και να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο, την κατάσταση φόρτισης και το επίπεδο της μπαταρίας, και να απολαμβάνει μια ολοκληρωμένη εμπειρία πλοήγησης χάρη στη νέα εφαρμογή e-ROUTES.
Παραδοσιακή άνεση
Το νέο Citroёn C3 διατηρεί την παραδοσιακή άνεση της μάρκας καθώς διαθέτει την ανάρτηση Advanced Comfort με υδραυλικά “μαξιλάρια” προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Επιπλέον, εξοπλίζεται με τα νέας γενιάς, και επανασχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο C3, καθίσματα Advanced Comfort, τα οποία διαθέτουν 10χλστ επιπρόσθετου αφρώδους υλικού στη βάση και την πλάτη του καθίσματος για κορυφαία επίπεδα άνεσης.
Το μπροστινό τμήμα της καμπίνας των επιβατών έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απλό, οικείο και εργονομικό. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσα από ένα μινιμαλιστικά σχεδιασμένο ταμπλό, το οποίο εκτείνεται οριζόντια και είναι διαιρεμένο σε δύο διακριτά επίπεδα. To κάτω επίπεδο είναι επενδυμένο με ύφασμα, το οποίο αποκαλείται “Sofa Design”.
Η απουσία του παραδοσιακού πίνακα οργάνων είναι μία πραγματική καινοτομία για το άνω τμήμα του ταμπλό. Το νέο C3 διατίθεται με ένα ανανεωμένο Head-Up Display, το οποίο προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση, σε μία μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια τοποθετημένη ανάμεσα στην κορυφή του ταμπλό και το κάτω τμήμα του παρμπρίζ. Η καινοτομία αυτή συνδυάζεται με ένα νέο συμπαγές πολυλειτουργικό τιμόνι, μικρότερο σε μέγεθος και πολύ πιο εύκολο στο χειρισμό.
Μεγαλύτεροι χώροι
Με μήκος 4,01 μ., το νέο C3 είναι μόλις 19 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ παραμένει το ίδιο συμπαγές για μεγαλύτερη ευελιξία (κύκλος στροφής 10,6 μ.), πιο εύκολους ελιγμούς και ευκολία στο παρκάρισμα.
Επίσης, με ύψος 1,57 μ. (με μπάρες οροφής), το νέο C3 είναι σχεδόν 100 χιλιοστά υψηλότερο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά ενώ η απόσταση από το έδαφος, αυξήθηκε από τα 135 χιλιοστά του προηγούμενου C3 στα 197 χιλιοστά της νέας γενιάς (163 χιλιοστά για το ё-C3). Η συγκεκριμένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα, προσφέροντας μία πιο άνετη οδήγηση, ειδικά στα ανώμαλα οδοστρώματα τα οποία συναντώνται συχνά κατά την οδήγηση σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον.
Τα καθίσματα είναι υπερυψωμένα κατά 76 χιλιοστά σε σύγκριση με την απερχόμενη έκδοση, γεγονός που επιτρέπει στους επιβαίνοντες να έχουν μία πιο υψηλή θέση με ακόμα μεγαλύτερη εποπτεία του γύρω χώρου για τον οδηγό, με υψηλότερη αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας. Αυτό συνεπάγεται καλύτερη ορατότητα εξωτερικά του οχήματος, στοιχείο που συμβάλει σε μια αίσθηση ευεξίας. Επιπλέον, το μεγαλύτερο ύψος συνεισφέρει και σε μεγαλύτερο χώρο για την κεφαλή (+ 31 χιλιοστά μπροστά σε σύγκριση με τον μέσο όρο της κατηγορίας). Ο πίσω χώρος για τα πόδια των επιβατών έχει αυξηθεί τουλάχιστον 20 χιλιοστά σε σύγκριση με τον μέσο όρο της κατηγορίας του, ενώ παράλληλα το C3 προσφέρεται με αυξημένο χώρο για τους αγκώνες για τους πίσω επιβάτες κατά 19 χιλιοστά και για τους εμπρός επιβάτες κατά 21 χιλιοστά.
Ο μεγαλύτερος εσωτερικός χώρος προσφέρει έξυπνες και χρήσιμες λύσεις αποθήκευσης στα πάνελ των θυρών, στην κεντρική κονσόλα, καθώς και κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, ενώ την ίδια στιγμή μία επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση είναι διαθέσιμη στην κεντρική κονσόλα. Την ίδια στιγμή ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 28 λίτρα φτάνοντας στα 328 λίτρα και η χωρητικότητα του μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω χάρη στην προσαρμοστικότητα του πίσω καθίσματος, τα οποίο αναδιπλώνεται σε διάταξη 60/40.
Συνδεσιμότητα
Η βασική έκδοση “You”, προσφέρεται με ένα Smartphone Station το οποίο περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη βάση για smartphone η οποία, χάρη στην wireless τεχνολογία NFC (Near Field Communication), επιτρέπει στον οδηγό να συνδέσει τη συσκευή του και μέσω της εφαρμογής My Citroen, το smartphone του να μετατραπεί στο επίκεντρο της ψηφιακής οδηγικής του εμπειρίας.
Επιπλέον, οι χρήστες μέσω της εφαρμογής My Citroën App μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε e-Calls, στη Citroën Assistance, σε υπηρεσίες τηλεσυντήρησης καθώς επίσης και σε ένα ψηφιακό εγχειρίδιο χρήσης. Το “Connect Plus” προσφέρει πληροφορίες κυκλοφοριακής κίνησης σε πραγματικό χρόνο έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιλέγουν την βέλτιστη διαδρομή για τα ταξίδια τους, με εναλλακτικές διαδρομές οι οποίες υπολογίζονται και προτείνονται βασισμένες σε κυκλοφοριακές ροές και κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πραγματικό χρόνο.
Σύγχρονα συστήματα ασφάλειας
Στα συστήματα ασφαλείας του ανανεωμένου μοντέλου περιλαμβάνονται Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning, Speed Sign Recognition, ηλεκτρικό χειρόφρενο (διαθέσιμο στην έκδοση Hybrid 100 και στο ё-C3), Hill Start Assist και αυτόματη εναλλαγή φώτων ανάμεσα στην μεσαία και την μεγάλη σκάλα.
Το νέο C3 είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις (You!, Plus, Max) και οι τιμές ξεκινούν από τα €16.900.