Η Bentley παρουσίασε το πρώτο της 4θυρο super car – τη νέα Flying Spur, η οποία εισέρχεται στην 4η γενιά της, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες. 

Η νέα Flying Spur, που αρχικά λανσαρίστηκε με την εστιασμένη στις επιδόσεις Speed, είναι κατασκευασμένη γύρω από το νέο Ultra Performance Hybrid σύστημα της μάρκας, που της δίνει ένα εξαιρετικό εύρος δυνατοτήτων. Από τη μία, είναι ικανή για ξέγνοιαστη, αθόρυβη κίνηση σε αμιγώς ηλεκτρική (EV) λειτουργία για έως και 76 χλμ., ιδανικό για ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων (Zero Emission Zones) ή για διαδρομές εντός αστικού ιστού και με εκπομπές CO2, 90% χαμηλότερες από την απερχόμενη Flying Spur Speed. Όταν επιθυμείται πιο δυναμική οδήγηση, η συνδυασμένη ισχύς των 782 ίππων του V8 κινητήρα (+147 ίπποι από το προηγούμενο μοντέλο) και του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις, ξεπερνώντας το σημείο αναφοράς των 0-100 χλμ/ώρα  σε 3,5 δευτερόλεπτα κάτι που ελάχιστα αυτοκίνητα στον πλανήτη Γη μπορούν.

Η εξωτερική σχεδίαση διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη γνώριμη σχεδιαστική γραμμή της 3ης γενιάς Flying Spur που κυκλοφόρησε το 2019, αλλά οι πραγματικές αλλαγές εντοπίζονται  κάτω από την «επιφάνεια» του αυτοκινήτου με το ολοκαίνουργιο σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδυάζεται με μια επίσης νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, προσφέροντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία αυτοκινήτου που έχει τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πραγματικά πολυτελές σεντάν.

Οι επεμβάσεις στο εσωτερικό απογειώνουν την πολυτέλεια με νέες επιλογές ραφών, δέρμα σε μοτίβο τρισδιάστατου διαμαντιού που επεκτείνεται σε πόρτες και κολόνες αλλά και επιπλέον χαρακτηριστικά ευεξίας, όπως ο έξυπνος ιονισμός αέρα και η επιλογή αυτόματης ρύθμισης στάσης και στα τέσσερα καθίσματα, που σηματοδοτεί ακόμη περισσότερες δυνατότητες για απεριόριστη εξατομίκευση. Επιπλέον, η εισαγωγή του My Bentley App Studio φέρνει μια σειρά από χρήσιμες εφαρμογές (apps) κατευθείαν στα χέρια του οδηγού.

Καλύτερες επιδόσεις, μειωμένοι ρύποι

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς Ultra Performance της Flying Spur Speed συνδυάζει έναν προηγμένο V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 λίτρων 600 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων που συνδυάζεται άψογα με το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στη λειτουργία Sport, αυτό το κινητήριο σύστημα αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm, με τη στιγμιαία ροπή του ηλεκτροκινητήρα να συμπληρώνει τον χαρισματικό ήχο του εγκάρσια τοποθετημένου V8 κινητήρα. 

Η ροπή είναι αυξημένη περισσότερο από 11% σε σύγκριση με την απερχόμενη Flying Spur Speed με κινητήρα W12, από 900 Nm στα 1000 Nm (738 lbft). Η ισχύς του συστήματος έχει επίσης αυξηθεί κατά 19%, από 659 σε 782 ίππους, γεγονός που κάνει τη νέα Flying Spur το πιο ισχυρό σεντάν Bentley που δημιουργήθηκε ποτέ.

Ο νέος κινητήρας V8 600 ίππων, 800 Nm (590 lbft) – χωρίς παραδοσιακό σύστημα υποπίεσης και πίεση ψεκασμού καυσίμου 350 bar (αυξημένη από τα 200 bar) παρέχει πιο καθαρή καύση και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ο ηλεκτροκινητήρας εξουδετερώνει την υστέρηση του turbo, ενώ την ίδια στιγμή έχουν χρησιμοποιηθεί διπλοί υπερσυμπιεστές single-scroll – υλοποίηση που μειώνει την πολυπλοκότητα και τους επιτρέπει να λειτουργούν σε μεγαλύτερη θερμοκρασία, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές ρύπων. Επομένως, δεν απαιτείται εξοπλισμός απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς ο κινητήρας μπορεί να σβήσει εντελώς όταν χρησιμοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας.

Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 190 ίππους και 450 Nm ροπής, περισσότερα από όσα χρειάζονται για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες κίνησης στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ η μπαταρία 25,9 kWh προσφέρει έως και 76 χλμ. αξιοποιήσιμης αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας (στον κύκλο οδήγησης ΕΕ). Συνδυαστικά, ο V8 και ο ηλεκτροκινητήρας παρέχουν στη νέα Flying Spur συνολική αυτονομία 829 χλμ..  Η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία μπορεί να αναπτυχθεί σε ταχύτητες έως και 140 χλμ/ώρα, με πίεση στο γκάζι έως και 75%. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε μόλις 2¾ ώρες χάρη στις σημαντικές βελτιώσεις στην ισχύ του φορτιστή και τη χωρητικότητα της μπαταρίας, με μέγιστη ισχύ φόρτισης 11kW.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαχειρίζεται τις ροές ενέργειας ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία (ως αποκλειστικά EV, ηλεκτρική ώθηση, ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση) και, το πιο σημαντικό για αυτή τη νέα Flying Spur μια λειτουργία φόρτισης, όπου ο κινητήρας κινεί τους τροχούς και φορτίζει την μπαταρία ταυτόχρονα.

Το Bentley Performance Active Chassis διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό της Flying Spur Speed. Τα χαρακτηριστικά της νέας εξελιγμένης διάταξης περιλαμβάνουν τα Bentley Dynamic Ride και All-Wheel Steering, μαζί με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Limited Slip Differential, ενώ μια νέα γενιά λογισμικού ελέγχου ESC επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε μια σειρά από διαφορετικά στυλ οδήγησης παρέχοντας αξιόπιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Με την κατανομή βάρους (με έμφαση πίσω) του νέου αυτοκινήτου 48,3: 51.7, τα συστήματα πλαισίου και το ESC διαθέτουν μια μηχανικά βελτιστοποιημένη πλατφόρμα στην οποία καλούνται να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το σύστημα χρησιμοποιεί ενεργή κατανομή ροπής από μπροστά προς πίσω μέσω ενός κεντρικού διαφορικού, και ακριβή κατανομή ροπής σε κάθε άξονα χρησιμοποιώντας τα φρένα.

Οι νέοι και προηγμένοι αποσβεστήρες διπλής βαλβίδας επιτρέπουν τον ξεχωριστό έλεγχο της απόσβεσης εκτόνωσης και συμπίεσης, δημιουργώντας μια σαφή οριοθέτηση των δυναμικών δυνατοτήτων μεταξύ των λειτουργιών Comfort, Bentley και Sport. Ο έλεγχος αμαξώματος της λειτουργίας Sport της προηγούμενης γενιάς διατηρείται, ενώ η οδηγική άνεση στη λειτουργία Comfort έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Στον εξοπλισμό ξεχωρίζει ο νέος φωτισμός καλωσορίσματος LED (LED Welcome Lamps) που βρίσκονται στις πόρτες προβάλλουν μια κινούμενη έκδοση του λογότυπου «Bentley Wings» στο έδαφος, κάθε φορά που ανοίγουν οι μπροστινές πόρτες. 

Επίσης, μία νέα ζάντα 22″ Ten Swept Spoke είναι διαθέσιμη σε δύο φινιρίσματα (Grey Painted και Bright Machined, και Black Painted), μαζί με άλλα δύο σχέδια 22″ που διατίθενται σε μια σειρά από φινιρίσματα βαφής Black Painted, Dark Tint και Pale Brodgar Satin.

Εσωτερικό

Μέσα στην ευρύχωρη καμπίνα, οι επιβάτες απολαμβάνουν τα ολοκαίνουργια σχέδια καθισμάτων που διαθέτουν το μοτίβο του τρισδιάστατου διαμαντιού και το καινούργιο μοτίβο διάτρησης στο κεντρικό τμήμα του καθίσματος. Δέρμα με τρισδιάστατο αδαμάντινο μοτίβο Tactile Precision ντύνει το εσωτερικό της πόρτας και τις κολόνες Β. Συμπληρώνοντας την εξωτερική σκούρα απόχρωση των χρωμιωμένων επιφανειών, η νέα (και προαιρετική) επένδυση Dark Chrome Specification προσφέρει μια σύγχρονη αισθητική και δίνει μια διακριτική προσωπικότητα στην καμπίνα.. Αυτό ισχύει για τις χειρολαβές θυρών, τους διακόπτες, τις γρίλιες ηχείων και πολλούς άλλους χώρους στην καμπίνα. Τα νέα γραφικά οργάνων οδηγού ολοκληρώνουν το πακέτο σχεδιαστικών βελτιώσεων, ενώ η διάσημη περιστρεφόμενη οθόνη Bentley με την επιλογή της οθόνης υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών, τριών αναλογικών καντράν ή μιας μονοκόμματης πλευράς χειροποίητου καπλαμά συνεχίζει να προσφέρεται προαιρετικά.

Οι πελάτες συνεχίζουν να έχουν δεκάδες δισεκατομμύρια δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ μια γκάμα βαφών 101 χρωμάτων μπορεί να επεκταθεί σε οποιοδήποτε χρώμα από το παρελθόν της Bentley και είναι επίσης διαθέσιμη η προσαρμογή βαφής κατά παραγγελία. Για το εσωτερικό, 22 κύρια χρώματα δέρματος, 11 δευτερεύουσες αποχρώσεις και τέσσερις χρωματικές αντιθέσεις σημαίνουν ότι μόνο στο δέρμα υπάρχουν περισσότεροι από 700 συνδυασμοί χρωμάτων, πριν προστεθούν ραφές αντίθεσης, διακοσμητικά στους αεραγωγούς ή χαρακτηριστικά κατά παραγγελία. Τα δέρματα συνδυάζονται με οκτώ επιλογές καπλαμά ξύλου και άλλα τρία τεχνικά φινιρίσματα – τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μονό ή διπλό φινίρισμα και μπορούν επίσης να συνδυαστούν με οποιοδήποτε χρώμα εσωτερικού δέρματος ή εξωτερικού χρώματος. Επίσης, προσφέρεται επιλογή τριών ηχοσυστημάτων από 10 ηχεία και 650 Watt, έως και 19 ηχεία με 2.200 W.

Ασφάλεια & υποβοήθηση οδηγού

Η 4η γενιά Flying Spur Speed επωφελείται από την τελευταία έκδοση ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής, επιτρέποντας μια σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία infotainment  και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. 

Η προαιρετική «Διαμόρφωση Καθισμάτων Ευεξίας» (Wellness Seating Specification) είναι πλέον διαθέσιμη και στα τέσσερα καθίσματα. Αυτό περιλαμβάνει το «Σύστημα Προσαρμογής Αυτόματου Κλιματισμού και Θέσης Καθισμάτων» (Seat Auto Climate and Postural Adjust), το οποίο μετρά και διατηρεί την τέλεια θερμοκρασία του σώματος μέσω θέρμανσης και αερισμού σε ζώνες, και μεταβάλλει απαλά και απρόσκοπτα την πίεση στους μύες των επιβατών καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους για να εξασφαλίσει ότι η όποια κόπωση είναι η μικρότερη δυνατή.

Η οθόνη περιβάλλοντος (εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων του οδηγού) υποστηρίζει και επιτρέπει την οδήγηση σε ημι-υποβοηθούμενη λειτουργία, δείχνοντας στον οδηγό πώς ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο σε άλλα οχήματα. Η κατανόηση του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα επιτρέπει την Έξυπνη Υποβοήθηση Στάθμευσης – το σύστημα αυτόματης στάθμευσης τελευταίας γενιάς με έλεγχο ταχύτητας. Η ευεξία και η άνεση του οδηγού και των επιβατών ενισχύεται περαιτέρω από ένα σύστημα κλιματισμού που περιλαμβάνει πλέον ιονιστές αέρα, ένα νέο φίλτρο σωματιδίων και οθόνες που δείχνουν την ποιότητα του αέρα έξω και μέσα στο όχημα. Το σύστημα συγχρονίζεται επίσης με τη δορυφορική πλοήγηση του αυτοκινήτου, γνωρίζοντας πότε μπορεί να είναι απαραίτητο να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα της καμπίνας (για παράδειγμα, ανακυκλώνοντας τον αέρα της καμπίνας όταν βρίσκεται σε σήραγγα).

Τέλος, έχουν γίνει βελτιώσεις σε βασικά χαρακτηριστικά όπως το ασύρματο Apple Car Play, το ασύρματο Android Auto και οι over-the-air ενημερώσεις χαρτών.