Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά η Macan είναι έτοιμη να υποδεχτεί τη 2η γενιά μοντέλων της που αυτήν τη φορά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ως το πρώτο Porsche με την νέα τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE), το συγκεκριμένο SUV έρχεται να ταράξει τα νερά, ενώ οι δοκιμές για τον άψογο συντονισμό όλων των στοιχείων και των συστημάτων είναι αντίστοιχα απαιτητικές. Η Porsche δίνει μεγάλη σημασία στις δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες χρησιμοποιώντας καμουφλαρισμένα πρωτότυπα. Ταυτόχρονα, οι προσομοιώσεις τόσο σε εικονική πραγματικότητα όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα παρέχουν όλο και πιο ακριβή αποτελέσματα αποκτώντας ολοένα σημαντικότερο ρόλο στις δοκιμές.
Μέσα από ομαδική προσπάθεια, η Porsche κατόρθωσε να συνδυάσει το σχεδιαστικό DNA της με αεροδυναμική που βελτιώνει την αυτονομία. Αυτή η επιτυχία οφείλεται στις σχεδιαστικές γραμμές του μοντέλου αλλά και στα στοιχεία της τεχνολογίας Porsche Active Aerodynamics (PAA) και σε άλλα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά.
«Τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία συμβάλλουν από κοινού σημαντικά στη βελτίωση της αυτονομίας» εξηγεί ο Thomas Weigand, Διευθυντής Αεροδυναμικής και Αερακουστικής. «Έχουμε ένα αυτόματα εκτεινόμενο πίσω spoiler και ενεργά πτερύγια στις μπροστινές εισαγωγές αέρα.»
Όμως και στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν μεταβλητά στοιχεία. Το δάπεδο του οχήματος είναι επίπεδο και κλειστό όπως το δάπεδο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, ακόμη και στην περιοχή του πίσω άξονα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα που βρίσκονται εκεί είναι εύκαμπτα και εγγυώνται χαμηλή αντίσταση του αέρα κατά την επιστροφή – μια πρωτοποριακή λύση σε συνδυασμό με τους αεροδυναμικούς, κλειστούς τροχούς και το αεροδυναμικά βελτιωμένο περίγραμμα των ελαστικών. Κατά την κανονική πορεία σε έναν επαρχιακό δρόμο, η Macan προσαρμόζει αυτόματα τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της. Το πίσω spoiler μετακινείται στη θέση Εco, τα πτερύγια αέρα κλείνουν και το ύψος του σασί χαμηλώνει. Σε αυτές τις συνθήκες, ο Wiegand και η ομάδα του μέτρησαν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 (αντί 0,35 του προηγούμενου μοντέλου), με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία κατά WLTP να ξεπερνά τα 500 χλμ για όλες τις παραλλαγές.
Οι ηλεκτροκινητήρες στη νέα Macan τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η αρχιτεκτονική στα 800 V της τεχνολογίας PPE επιτρέπει γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης που επιβεβαιώνεται μέσα από δοκιμές που πραγματοποιούνται παγκοσμίως στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης του οχήματος. Η ισχύς φόρτισης DC σε σταθμούς φόρτισης 800 Volt αγγίζει τα 270 kW. Το επίπεδο φόρτισης αυξάνεται από 10 σε 80% μέσα σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς 400 Volt, τη στιγμή που ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800 Volt σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 Volt. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 150 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η φόρτιση AC είναι εφικτή με έως και 11 kW.
Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες
Η νέα Macan εστιάζει στη δυναμική οδήγηση αλλά και σε μια οικεία αίσθηση ελέγχου του οχήματος. Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά κατέχουν κεντρική θέση στο πλαίσιο των δοκιμών. Στόχος κατά τα διάφορα στάδια των δοκιμών είναι ο συντονισμός των καινοτόμων στοιχείων και συστημάτων, καθώς και η διασφάλιση της λειτουργικής τους σταθερότητας και της ομαλής συνέργειας μεταξύ τους. Κατά τις δοκιμές αντοχής η προσομοίωση της διάρκειας ζωής του οχήματος πραγματοποιείται κάτω από ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες λειτουργίας που λίγοι μόνο πελάτες θα συναντήσουν. Μέχρι σήμερα, τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της πλήρως ηλεκτρικής Macan έχουν διανύσει πάνω από τριάμισι εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πίστες δοκιμών και δημόσιους δρόμους.
Για τον έλεγχο της συνέργειας όλων των ενεργών στοιχείων οδήγησης κάτω από ακραίες κλιματικές και άλλες συνθήκες, τα πρωτότυπα δοκιμάζονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη. «Καλύπτουμε κάθε εύρος θερμοκρασίας. Από μείον 30 βαθμούς Κελσίου στη Σκανδιναβία μέχρι τους 50 βαθμούς Κελσίου που βιώσαμε στην Κοιλάδα του Θανάτου στην Καλιφόρνια. Ασφαλώς, ένα SUV πρέπει να μπορεί να κινείται πάνω σε κάθε λογής επιφάνεια. Γι’ αυτό, οι δοκιμές μας δεν πραγματοποιούνται μόνο στην άσφαλτο, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, σε χιόνι και σε πάγο» εξηγούν στελέχη της μάρκας.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, το σύστημα τετρακίνησηςτης πλήρως ηλεκτρικής Macan προσαρμόζεται ανάλογα. Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Με τη λειτουργία overboost παράγουν ισχύ πάνω από 612 ίππους, προσφέρουν μεγάλη αποδοτικότητα και εγγυώνται σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Διαχείρισης Πρόσφυσης Porsche διαχειρίζεται την κατανομή των πάνω από 1.000 Nm ροπής με το Launch Control σχεδόν ακαριαία. Για να εγγυηθούν την απόλυτη ισορροπία μεταξύ των υψηλών επιδόσεων και της άνεσης που χαρακτηρίζουν τη Macan, οι μηχανικοί σχεδίασαν ένα σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Ανάρτησης με τεχνολογία δύο βαλβίδων στα αμορτισέρ, αερανάρτηση, εγκάρσιο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και για πρώτη φορά, ενεργό πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως πέντε μοίρες.
Ο TimoBernhard οδηγεί πρωτότυπο της Macan
Ο οδηγός αγώνων ταχύτητας Timo Bernhard πήρε μια γεύση της φιλοσοφίας E-Performance της νέας Macan σε μια δοκιμαστική διαδρομή πρωτοτύπου. Σε συζητήσεις με τους ειδικούς, ο brand ambassador της Γερμανικής μάρκας ενημερώθηκε για την κατασκευή και τις δοκιμές του πλήρως ηλεκτρικού SUV.