Η 3η γενιά του δημοφιλούς Dacia Duster έχει σαν σλόγκαν το «Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster». Το SUV που έγινε ορόσημο στην αγορά για τη σχέση τιμής – ποιότητας, παρουσιάστηκε το 2010, ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017 και στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, ενώ η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες (1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα).
Σχεδίαση
Το νέο Duster εξακολουθεί να έχει την ιδιαίτερη εμφάνιση – ειδικά τον συμπαγή, στιβαρό χαρακτήρα SUV – αλλά πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, με τη νέα, ξεχωριστή σχεδίαση. Διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά που συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών και το κάνουν πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ.
Το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα, ενώ έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον. Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό και το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.
Το νέο Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγική στρατηγική της μάρκας. Χάρη σε αυτό το 3ης γενιάς Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, παρά το ότι είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).
Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας καλή επαφή με το δρόμο. Παράλληλα, η πλατφόρμα CMF-B μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.
Αυτοκίνητο «παντός εδάφους»
Το νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off Road & Eco). H απόσταση από το έδαφος είναι 217 χλστ για την έκδοση 4×4 και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για άνετη υπέρβαση εμποδίων είναι 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4).
Ανθεκτικά υλικά
Η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντοχής (ειδικά στην έκδοση Extreme) όπως είναι οι ταπετσαρίες TEP Micro Cloud που μπορούν να πλυθούν, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια εμπρός, πίσω και στον χώρο αποσκευών. Επίσης, τα πατάκια είναι 20% ανακυκλώσιμα, ενώ η μπροστινή και η πίσω ποδιά έχουν κατεργασία με εμβάπτιση και τα περιμετρικά προστατευτικά του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από Starkle, ένα καινούργιο υλικό άβαφο, με αποτέλεσμα οι εκδορές και τα χτυπήματα να μην αφήνουν εμφανή σημάδια.
Αξεσουάρ In Nature
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται εκδρομικά αξεσουάρ, όπως:
- Πακέτο ύπνου (Sleep Pack): Είναι ένα απλό, αφαιρούμενο και προσιτό κουτί 3 σε 1, που περιέχει ένα διπλό κρεβάτι που διπλώνει σε λιγότερο από 2 λεπτά (μήκος 1,90 μέτρα και πλάτος έως 1,30 μέτρα), τραπεζάκι και αποθηκευτικό χώρο.
- Νέα σχάρα οροφής εξαιρετικά βολική για τις υπαίθριες δραστηριότητες, που μεταφέρει φορτία έως και 80 κιλά. Στερεώνεται πανεύκολα στις αρθρωτές μπάρες οροφής σε εγκάρσια τοποθέτηση, ή σε εγκάρσιες ράβδους που διατίθενται ξεχωριστά.
Νέοι Υβριδικοί κινητήρες
Το νέο Duster εφοδιάζεται με τους εξής κινητήριους συνδυασμούς:
- Hybrid 140.Αυτό το κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα).
Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V) και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Επιπλέον, ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης. - TCe 130: Αυτό το σύστημα κίνησης παρέχει μία βασική υποβοήθηση ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V. Αυτός ο κινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας κατά περίπου 10%τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ κατά την επιτάχυνση, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο TCe 130, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο άμεσο αλλά και πιο ομαλό στην οδήγηση. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh, χωρίς η λειτουργία αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Το σύστημα κίνησης TCe 130 διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.
- ECO-G 100: Πρόκειται για τον γνωστό πλέον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο). Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί να διανύσει έως και 1.300 χλμ με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (το τελευταίο βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει καθόλου τη χωρητικότητά του). Ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό, αλλάζει άμεσα και ανεπαίσθητα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.
Τεχνολογία & Έξυπνες λύσεις
Το νέο Duster αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της μάρκας για τεχνολογική πρόοδο διευκολύνοντας τη ζωή των χρηστών και βελτιώνοντας το επίπεδο ασφαλείας και άνεσης.
Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω:
- Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple Car Play και Android Auto.
- Το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία.
- Το Media Control, στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone.
Επίσης, η συνδεσιμότητα του ανανεωμένου μοντέλου πληροί τις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις GSR2 και, στα οχήματα με Media Display και Media Nav Live, για ακόμη πιο πολλές δικτυωμένες υπηρεσίες, όπως:
- FOTA (Firmware Over The Air) ενημερώσεις λογισμικού, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να περάσετε από έναν αντιπρόσωπο, για να ‘φορτώσετε’ την πιο πρόσφατη έκδοση.
- Δικτυωμένη συντήρηση, που μπορείς να ελέγξεις από το smartphone μέσω της εφαρμογής MyDacia.
Το νέο Duster διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όπου ο οδηγός μπορεί να εμφανίσει τις πληροφορίες που θεωρεί πιο χρήσιμες στη διαμόρφωση που προτιμά.
Οι εκδόσεις με σύστημα Media Display και Media Nav Live περιλαμβάνουν επίσης δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος, για να τροφοδοτούν έως και τέσσερις συσκευές. Όλες αυτές οι θύρες διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό, ενώ ο ασύρματος φορτιστής για το smartphone στην κεντρική κονσόλα, παρέχει άνετη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό.
Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το Cruise control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, από την έκδοση Expression και πάνω. Η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό των νέων Duster Extreme και Journey. Αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας διαθέτουν ως στάνταρ, όλες οι εκδόσεις.
Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls). Επιπλέον, έχει προστεθεί ένα έξυπνο πλήκτρο, το My Safety, που δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης διαμόρφωσης αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Νέος εξοπλισμός
Το νέο Duster διαθέτει πλήθος ανέσεων που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών, όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους πλευρικούς καθρέφτες, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί με θερμαινόμενο τιμόνι και σύστημα ξεπαγώματος του παρμπρίζ.
YouClip,τα νέα έξυπνα αξεσουάρ με την υπογραφή της Dacia:Οι μηχανικοί της Dacia εφηύραν το YouClip, ένα απλό και πρακτικό σύστημα που συγκρατεί και κρατά σφιχτάπολλά συγκεκριμένα αξεσουάρ σε συγκεκριμένες θέσεις, στο χώρο των επιβατών. Το ΝέοDusterδιατίθεται με έως και έξι θήκες‘YouClip’ (μία στο ταμπλό, μία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, δύο σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών, και μία στην πόρτα του πορτμπαγκάζ).
Σε αυτές μπορεί να τοποθετηθεί ένα tablet, μια βάση για smartphone με επαγωγικό φορτιστή ή μίαβάση “3 σε 1” (θήκη ποτηριού, γάντζος τσάντας και βάση φακού).