Συμφωνία έχει επιτευχθεί μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών και της αγοράς για τη συντριπτική πλειοψηφία των συστάσεων του ΟΟΣΑ για τη λειτουργία του ανταγωνισμού και τη μείωση των τιμών στην αγορά αλλά διατηρούνται τα «αγκάθια» της απελευθέρωσης των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και για τη διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος.
Αυτό αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ενώ, όπως υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, θέση του υπουργείου σχετικά με το γάλα είναι, η βιομηχανία, ο συνεταιρισμός ή οι ίδιοι οι παραγωγοί που θέλουν να πουλήσουν στη λιανική αγορά να αναπροσδιορίζουν τη διαδικασία παστερίωσης και το χρόνο διάρκειας λιανικής πώλησης του προϊόντος ενώ θα αποκλειστεί η χρήση του επιθετικού προσδιορισμού «φρέσκο» από τη συσκευασία ( πχ το προϊόν θα είναι μίας δύο ημερών κλπ). Το υπουργείο θέλει να μην υπάρχει ταύτιση της πενθήμερης διάρκειας του παστεριωμένου γάλακτος με τη «φρεσκάδα» του προϊόντος.
Κύκλοι του υπουργείου σχολιάζουν ότι υπάρχει συμφωνία για τις 235 με 240 συστάσεις του ΟΟΣΑ από το 80% των συστάσεων που έχει δεσμευτεί το υπουργείο ότι θα περάσουν στην αγορά για να πέσουν οι τιμές.
«Αλλά η διαπραγμάτευση για ορισμένα θέματα όπως τα μη συνταγοραφούμενα φάρμακα και η διάρκεια του γάλακτος συνεχίζεται και σημειώνεται ότι η κυβέρνηση δεν αποφασίζει μόνη της η κυβέρνηση. Μας αρέσει δε μας αρέσει αποφασίζει και η τρόικα και κρατάμε επιφύλαξη για το πως θα τελειώσει η συζήτηση αλλά δεν έχουμε και τρόπο να επιβάλουμε την άποψη μας» σχολίαζαν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου. Τα ίδια στελέχη συνέχιζαν σε συνομιλίες τους με δημοσιογράφους: «Δύο υπουργεία, δύο κόμματα, 153 βουλευτές και η τρόικα έχουμε επιτύχει 80% συμφωνία αλλά προσπαθούμε να βρούμε εναλλακτική λύση χωρίς να χάνουμε τον τελικό στόχο, δηλαδή να πέσουν οι τιμές εφόσον δεν μπορούμε να ανεβάσουμε τους μισθούς».
Όπως σχολίαζαν στελέχη του υπουργείου, το 70% πωλήσεων στο φρέσκο γάλα γίνεται από μικρά μαγαζιά και από την έρευνα προκύπτει ότι είναι υψηλότερη η τιμή πώλησης σε αυτά τα σημεία ενώ στα σούπερ μάρκετ είναι φθηνότερα τα γάλατα υψηλής παστερίωσης, άρα από τις συνολικές πωλήσεις ανά έτος και κανάλι διανομής, το λεγόμενο φρέσκο γάλα είναι πιο ακριβό και όχι το μακράς διάρκειας.
Στόχος είναι, συνεχίζουν τα ίδια στελέχη, να αλλάξει το μοντέλο και να δοθεί στη συνεταιριστική βιομηχανία και στους κτηνοτρόφους μια δυνατότητα που δεν έχουν σήμερα. «Να πάει στην τοπική αγορά με γάλα δύο ημερών και να καλύψει σε καλύτερους όρους τη συγκεκριμένη αγορά. Το φρέσκο δεν είναι όρος που δηλώνει θρεπτική αξία και δεν είναι στα υποχρεωτικά στοιχεία αναφοράς στη συσκευασία. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν πουλιέται ψάρι, τυρί, κρέας κλπ που να αναφέρει παράλληλα τον επιθετικό προσδιορισμό, φρέσκο».
Ακόμη έγινε γνωστό ότι έχουν ετοιμαστεί τα κριτήρια για το ελληνικό προϊόν στο γάλα και προχωράει η διαδικασία για την εφαρμογή του μέτρου.
Για την ονομασία «φούρνος» που έχει δημιουργήσει ένταση μεταξύ της βιοτεχνικής αρτοποιϊας με το υπουργείο δεν
φαίνεται να υπάρχει πρόθεση από πλευράς υπουργείου να υπαναχωρήσει στο θέμα. Είτε θερμές γωνιές είτε αρτοποιία θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη λέξη «φούρνος».