Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο CEO της Basecamp, Jason Fried, είπε κάτι που προκάλεσε τριγμούς στο οικοδόμημα των προσλήψεων: ότι δεν κοιτά ποτέ τα προσόντα των υποψήφιων υπαλλήλων του!
«Εμείς πετάμε πρακτικά τα βιογραφικά έξω από την πόρτα», είπε στον Stew Friedman, πριν επαναλάβει πως «πετάω τα βιογραφικά από το παράθυρο»! Δεν τον νοιάζει αν έχεις αποφοιτήσει από το Χάρβαρντ, καθώς αυτό είναι άσχετο, όπως λέει, με την ικανότητα να τα καταφέρεις σε μια εταιρία που δραστηριοποιείται online.
Ο Fried είναι γνωστό άλλωστε πως προσλαμβάνει στην Basecamp του ήδη από το 2016 ανθρώπους που δεν έχουν καν πτυχία. «Το βιογραφικό δεν λέει τίποτα για το τι είναι ικανός να κάνει ο υπάλληλος», παρατηρεί χαρακτηριστικά, «εμείς προσπαθούμε πάντα να φτάσουμε στα πιο πραγματικά πράγματα, επιλέγουμε λοιπόν να βάλουμε στην άκρη όλη την ομίχλη και να βρούμε αν αυτός μπορεί να κάνει αυτό που λέει ότι μπορεί».
Και δίνει ένα παράδειγμα για μια νέα ενδεχομένως τάση που αναδύεται στην τεχνολογική αγορά: «Ας πούμε πως η Basecamp προσλαμβάνει νέο σχεδιαστή. Θα δώσει στον υποψήφιο μία εβδομάδα για να ολοκληρώσει το έργο και θα τον πληρώσει 1.500 δολάρια για τη δουλειά του. Και μετά η Basecamp θα του ζητήσει να της δώσει μια γεύση της συλλογιστικής του ικανότητας, με μια γραπτή περίληψη του έργου. Αυτό το βήμα είναι αποφασιστικό. Προσλαμβάνουμε μόνο καλούς συγγραφείς»!
Γιατί; Γιατί οι υπάλληλοι της Basecamp εργάζονται παντού στον κόσμο και επικοινωνούν κυρίως γραπτά. «Αν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις καθαρά και συνεκτικά, αν δεν μπορείς να μπεις σε λεπτομέρειες με τρόπο που να μην πυροδοτεί περισσότερες ερωτήσεις απ’ όσες απαντάς, τότε δεν θα δουλέψεις καλά εδώ».
Γι’ αυτό και το μόνο που τον νοιάζει στους υποψηφίους είναι η συνοδευτική επιστολή (cover letter): «Μπορεί κάποιος να μας πουλήσει τον εαυτό του σε ένα σύντομο γράμμα που να είναι καλογραμμένο και διεξοδικά αναλυμένο ώστε να πούμε ‘‘αυτός ο άνθρωπος ξέρει πώς να επικοινωνεί’’;», καταλήγει…