Στο συμπέρασμα πως το ύποπτο λογισμικό ασφάλειας και ελέγχου για την αποτροπή απώλειας στήριξης είχε ενεργοποιηθεί στο μοιραίο Boeing 737 MAX, που συνετρίβη στην Αιθιοπία, πριν αυτό ακουμπήσει στο έδαφος, καταλήγουν οι ερευνητές, σύμφωνα με πληροφορίες από τα πρώτα ευρήματά τους, που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Wall Street Journal.
Ερευνητές της αμερικανικής επιτροπής ασφάλειας εξέτασαν τα στοιχεία από τα μαύρα κουτιά της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines, που παρέσυρε στον θάνατο 157 ανθρώπους, και το πόρισμά τους αναμένεται επισήμως, σύμφωνα με το Reuters, την επόμενη εβδομάδα.
Στελέχη της επιτροπής που διενεργεί την έρευνα για το δυστύχημα κοντά στην Αντίς Αμπέμπα τη 10η Μαρτίου φέρονται να ενημέρωσαν στελέχη της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA).
Στο ίδιο σύστημα, το λεγόμενο MCAS, επικεντρώνονται οι έρευνες και για το μοιραίο δυστύχημα άλλης εταιρείας, με ίδιο όμως αεροσκάφος, το οποίο κατέπεσε στην Ινδονησία τον Οκτώβριο.
Η Boeing ανακοίνωσε την Τετάρτη πως η προγραμματισμένη επισκευή του λογισμικού θα αποτρέψει τα προβλήματα στη λειτουργία του εν λόγω συστήματος, που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος με φόντο τα δύο δυστυχήματα με ίδιο αεροσκάφος Boeing 7437 ΜΑΧ.
Τα τζετ 737 ΜΑΧ έχουν καθηλωθεί παγκοσμίως ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία αναπτύσσει «πακέτο εκπαίδευσης» που θα πρέπει να περάσουν οι πιλότοι πριν αρθεί η παγκόσμια απαγόρευση.
Χθες, κατατέθηκε αγωγή κατά της Boeing σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σικάγο από την οικογένεια του Jackson Musoni, πολίτη της Ρουάντα, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα της Ethiopian Airlines. Στην αγωγή αναφέρεται πως η Boeing είχε σχεδιάσει ελαττωματικά το σύστημα ελέγχου αυτόματου πιλότου.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι εποπτικές αρχές τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη γνώριζαν τουλάχιστον δύο χρόνια πριν το δυστύχημα στην Ινδονησία πως η συνήθης μέθοδος ελέγχου της γωνίας του ρύγχους του 737 ΜΑΧ μπορεί να μην λειτουργήσει σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που φαίνεται να επικρατούσαν στις δύο πρόσφατες αεροπορικές τραγωδίες.