Με χρεοκοπία απειλείται η αεροπορική εταιρία της σκανδιναβίας, SAS αν τα συνδικάτα απορρίψουν ένα αυστηρό σχέδιο περικοπών των δαπανών, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων τη μείωση των αποδοχών των υπαλλήλων.
Η δανική εφημερίδα Daily Politiken επικαλείται ανώνυμη πηγή σύμφωνα με την οποία η προβληματική αεροπορική εταιρεία δεν διαθέτει «αρκετά χρήματα για να φθάσουν μέχρι το τέλος του χρόνου», καθώς οι πιστωτές της ετοιμάζονται να παγώσουν τη βοήθεια.
Τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους πιλότους και τα πληρώματα αεροσκαφών πρόκειται να συναντηθούν με την διοίκηση για να συζητήσουν για τις επόμενες κινήσεις τους με την επαναδιαπραγμάτευση των συλλογικών συμφωνιών, τις περικοπές 800 θέσεων εργασίας, την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας και τους νέους όρους συνταξιοδότησης να βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Το σχέδιο μείωσης των δαπανών, ύψους 441 εκατομμυρίων δολαρίων παρουσιάστηκε τη Δευτέρα από την διοίκηση της SAS και δόθηκε προθεσμία μέχρι την Κυριακή, οπότε και θα συνέλθει το διοικητικό συμβούλιο.
Η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία αξίας τριών δισεκατομμυρίων κορωνών Σουηδίας, περιλαμβανομένης της μικρής αεροπορικής εταιρείας Wideroe στη Νορβηγία, ακινήτων, καθώς και των υπηρεσιών εδάφους, δήλωσε ο επικεφαλής της, Ρίκαρντ Γκούσταφσον.
Τα μέτρα προωθούνται από τους μεγαλύτερους μετόχους της αεροπορικής εταιρείας, μεταξύ των οποίων οι κυβερνήσεις της Δανίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας.
Η προβληματική εταιρεία αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Norwegian Air Shuttle και προβλήματα εξαιτίας του υψηλού κόστους των καυσίμων, ενώ χρειάζεται να επενδύσει σε νέα αεροσκάφη.
Εν μέσω της απειλής της χρεοκοπίας, προετοιμάζεται σχέδιο για την περίπτωση που η εταιρεία σταματήσει τις πτήσεις, ώστε να εξυπηρετηθούν όσοι έχουν ήδη βγάλει εισιτήριο.
Η εφημερίδα της Στοκχόλμης Svenska Dagbladet έγραψε ότι ο σουηδικός τραπεζικός όμιλος SEB κινδυνεύει να υποστεί απώλειες τεσσάρων δισεκατομμυρίων κορωνών αν κλείσει η SAS, καθώς είναι η τράπεζα που αναλαμβάνει να αποζημιώνει τους πελάτες, οι οποίοι αγόρασαν εισιτήριο με πιστωτική κάρτα.