Το 50% των Βούλγαρων δημοσιογράφων υποστηρίζουν ότι οι ίδιοι, ή τα ΜΜΕ στα οποία εργάζονται, υφίστανται πολιτικές πιέσεις, σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος για τη Δημοκρατία των ΜΜΕ που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων.
«Υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στα ΜΜΕ όσον αφορά την ελευθερία της έκφρασης», τόνισε ο εκπρόσωπος του FMD Ορλίν Σπάσοφ.
«Τα ΜΜΕ λειτουργούν ως επιχειρήσεις καθοδηγούμενες από βραχυπρόθεσμους ή μακροπρόθεσμους στόχους, που συνδέονται με την απόκτηση κέρδους προερχόμενου από τις σχέσεις τους με τους κυβερνώντες. Κατά την εκλογική περίοδο τα ΜΜΕ άσκησαν επιρροή παρόμοια με αυτή της εξαγοράς ψήφων», τόνισε ο κ. Σπάσοφ.
Στη διάρκεια της επίσημης προεκλογικής εκστρατείας, ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ παρέμεινε το πρόσωπο, στο οποίο έκαναν τις περισσότερες αναφορές τα ΜΜΕ, δήλωσε ο κ. Σπάσοφ. Στη δεύτερη θέση ήταν οι υποψήφιοι για τις προεδρικές εκλογές Ρόσεν Πλεβνελίεφ, από το κυβερνών κόμμα GERB και Ιβάιλο Κάλφιν, από το Βουλγαρικό Σοσιαλιστικό Κόμμα.
Ο κ. Σπάσοφ είπε ότι υπάρχει η εντύπωση πως η στάση των ΜΜΕ απέναντι στον πρωθυπουργό της χώρας ήταν θετική και απέναντι στον κ. Στανίσεφ έντονα αρνητική. Τα θετικά για τον κ. Πλεβνελίεφ άρθρα ήταν έξι φορές περισσότερα από τα αρνητικά, ενώ για τον κ. Κάλφιν ήταν μόνο 1,7 φορές περισσότερα από τα αρνητικά.
Τα αρνητικά άρθρα για την ανεξάρτητη υποψήφια των προεδρικών εκλογών, Μεγκλένα Κούνεβα ήταν δυο φορές περισσότερα από τα θετικά. Σύμφωνα με τον κ. Σπάσοφ υπήρξε «ισχυρή αρνητική εκστρατεία κατά της κας Κούνεβα», κυρίως στον «κίτρινο» Τύπο.