Για την τραγωδία στη Νότια Κορέα μίλησε το πρωί της Τρίτης 31/12 σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο κυβερνήτης της πολιτικής αεροπορίας και δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος φωτίζοντας κρίσιμες πτυχές της αεροπορικής ασφάλειας και των τεχνικών διαδικασιών. «Τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν και να προσαρμόζονται σε προκλήσεις» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας στην εκπομπή «NEWSROOM» του ΕΡΤNews και στη δημοσιογράφο Στέλλα Παπαμιχαήλ, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος εξήγησε: «Τα αεροπλάνα δεν πέφτουν. Όταν προκύπτει δυσλειτουργία, ενεργοποιούνται δεύτερα και τρίτα συστήματα για την αντιμετώπισή της. Τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν και να προσαρμόζονται σε πολλαπλές προκλήσεις».
Τα βασικά ερωτήματα που εγείρονται
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, τα κρίσιμα ερωτήματα της συγκεκριμένης τραγωδίας περιλαμβάνουν:
Η θέση του συστήματος προσγείωσης
«Γιατί το αεροσκάφος προσέγγισε με το σύστημα προσγείωσης σε κλειστή θέση; Ακόμα και αν το κύριο υδραυλικό σύστημα δυσλειτουργούσε, υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για την ενεργοποίησή του» σημείωσε.
Τα πτερύγια καμπυλότητας
«Γιατί δεν βγήκαν τα πτερύγια καμπυλότητας, τα οποία επιτρέπουν στο αεροσκάφος να προσεγγίσει και να προσγειωθεί με χαμηλότερη ταχύτητα;». Σύμφωνα με τον ίδιο, η μεγάλη ταχύτητα κατά την προσγείωση ήταν κρίσιμη παράμετρος που συνέβαλε στην τραγωδία: «Το αεροσκάφος πετούσε με 100 μίλια την ώρα παραπάνω από την κανονική ταχύτητα προσγείωσης, με αποτέλεσμα να χάσει τον μισό διάδρομο» είπε.
Η ασφάλεια στην πολιτική αεροπορία
Ο κ. Κωνσταντέλλος υπογράμμισε ότι η πολιτική αεροπορία παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης: «Τα αεροπλάνα υπόκεινται σε εξαντλητικούς ελέγχους σε κάθε στάδιο της πτήσης, από την απογείωση έως την προσγείωση. Οι κανονισμοί είναι τόσο αυστηροί, που ακόμα και αν ένα αεροσκάφος πετάει συνεχόμενα για 17 ώρες, οι προβλεπόμενοι έλεγχοι διασφαλίζουν την ασφάλειά του». Αναφερόμενος στο ζήτημα του αναχώματος όπου χτύπησε το αεροσκάφος, εξήγησε: «Δεν πρόκειται για τσιμεντένιο τοίχο, αλλά για ανάχωμα που στηρίζει κεραίες προσγείωσης. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτά τα εμπόδια είναι σχεδιασμένα να συμπαρασύρονται σε περίπτωση ανάγκης».
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Κωνσταντέλλος σχολίασε ότι παρά τα περιστατικά ατυχημάτων, η στατιστική της πολιτικής αεροπορίας παραμένει εξαιρετική: «Η αεροπορία συνεχίζει να είναι πολύ ασφαλέστερη από οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς».