Σκάφη όπως το superyacht του «Βρετανού Μπιλ Γκέιτς», Μάικ Λιντς, είναι «αβύθιστα», δηλώνει ο CEO της εταιρείας που τα κατασκευάζει και τα πουλάει, την ώρα που οι Αρχές στη Σικελία ανακοινώνουν ότι μια πέμπτη σορός έχει ανασυρθεί από το ναυάγιο του σκάφους στα ανοιχτά των ακτών του ιταλικού νησιού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για τον Μάικ Λιντς.

Χθες, οι δύτες είχαν ανασύρει τέσσερα πτώματα από το βυθισμένο σκάφος. Μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία του Παλέρμο. Δεν έχουν αναγνωρισθεί επισήμως.

Νωρίς το πρωί επαναλήφθηκε η επιχείρηση για τον εντοπισμό του τελευταίου νεκρού που παραμένει παγιδευμένος στο ναυαγισμένο γιοτ και, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για την 18χρονη κόρη του Μάικ Λιντς, Χάνα.

Εντωμεταξύ, ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο της εταιρίας The Italian Sea Group, δήλωσε στο Sky News ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στο σχεδιασμό και την κατασκευή του superyacht Bayesian, το οποίο ανατράπηκε σε καταιγίδα στα ανοικτά των ακτών του Πορτιτσέλο της Σικελίας.

Πέντε πτώματα βρέθηκαν από δύτες την Τετάρτη, ανεβάζοντας τον αριθμό των επιβεβαιωμένων νεκρών σε έξι. Η πέμπτη σορός ανασύρθηκε σήμερα, σύμφωνα με την τελευταία εξέλιξη.

Στην Italian Sea Group ανήκει η εταιρεία που κατασκεύασε το Bayesian του βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Λιντς και ο Κονσταντίνο δήλωσε ότι τα σκάφη αυτά «είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια».

«Ως κατασκευαστής της Perini [των σκαφών], γνωρίζω πολύ καλά πώς τα σκάφη σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν», είπε. «Και καθώς το Perini είναι ιστιοφόρο… τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι τα ασφαλέστερα που υπήρξαν ποτέ».

Ο Κονσταντίνο δήλωσε ακόμη ότι η είδηση του ναυαγίου του προκάλεσε θλίψη, αλλά και δυσπιστία.

«Αυτό το περιστατικό ακούγεται σαν μια απίστευτη ιστορία, τόσο από τεχνική άποψη όσο και ως γεγονός», είπε.

Σημειώνεται πως οι ειδικοί δυσκολεύονται να εξηγήσουν πώς ένα μεγάλο πολυτελές σκάφος, που φέρεται να είχε εξοπλισμό και χαρακτηριστικά ασφαλείας στο υψηλότερο επίπεδο, μπορεί να βυθίστηκε μέσα σε μερικά λεπτά, όπως δηλώνουν αυτόπτες μάρτυρες. Μια άλλη θαλαμηγός, που ήταν αγκυροβολημένη δίπλα του, δεν έπαθε τίποτα από την καταιγίδα.

Ο Μάθιου Σανκ, πρόεδρος του Ναυτικού Συμβουλίου Έρευνας και Διάσωσης, δήλωσε πως το Bayesian υπήρξε θύμα ενός πολύ έντονου και σπάνιου καιρικού φαινομένου. «Εξετάζοντας τις ακραίες καιρικές συνθήκες, αν ήταν ένας στρόβιλος νερού, όπως φαίνεται ότι ήταν, θα το κατηγοριοποιούσα ως ένα περιστατικό μαύρου κύκνου» (σ.σ.: «black swan event» – συμβάν που είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί υπό κανονικές συνθήκες, αλλά εκ των υστέρων φαίνεται πως ήταν αναπόφευκτο), δήλωσε στο πρακτορείο Reuters.

Είπε πως είναι βέβαιος ότι οι Αρχές θα το ψάξουν «μέχρι τέλους» σχετικά με το τι προκάλεσε το ναυάγιο, χάρη στις περιγραφές των επιζώντων, των μαρτύρων και στην εξέταση του πλοίου, που φαίνεται να παραμένει άθικτο στον βυθό της θάλασσας.

Οι ιταλοί εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό συνεχίζουν να πραγματοποιούν συνεντεύξεις με τους επιζώντες. Την Τρίτη ανέκριναν τον καπετάνιο για περισσότερες από δύο ώρες, προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τι συνέβη.