Πρόσφατη έρευνα με αντικείμενο τη σχέση των Ελληνίδων με το γυναικολόγο τους και τις πρακτικές που ακολουθούν αναφορικά με την φροντίδα της υγείας τους, έδειξε ότι μόνο το 69% αυτών κάνουν το τεστ ΠΑΠ σε ετήσια βάση.
H Always, το brand συνώνυμο της γυναικείας προστασίας και η Ένωση Μαιευτήρων Γυναικολόγων Ελλάδος ένωσαν πρόσφατα τις δυνάμεις τους, με σκοπό την ενημέρωση των γυναικών σε θέματα πρόληψης και προστασίας της υγείας τους.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής, σημαντικά θέματα σχετικά με την υγεία των γυναικών θα αναλύονται και θα προβάλλονται μέσα από την καμπάνια «Μέρες Προστασίας Always– Προστασία για εσένα, φροντίδα για την Υγεία σου» σε συνεργασία με την Ένωση Μαιευτήρων –Γυναικολόγων Ελλάδος που θεσπίζεται από το Μάρτιο του 2011.
Προκειμένου να εντοπιστούν τα θέματα που χρήζουν μεγαλύτερης… προστασίας, η Always και η Ένωση Μαιευτήρων – Γυναικολόγων Ελλάδος πραγματοποίησαν έρευνα για τις αντιλήψεις των Ελληνίδων σχετικά με τον προληπτικό γυναικολογικό έλεγχο και ανέδειξε τις ελλείψεις γνώσεων στον τομέα αυτό που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την φροντίδα της υγείας των γυναικών.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αυτής αφορά το τεστ Παπανικολάου (ΠΑΠ): παρόλο που το 95% των Ελληνίδων είναι ενήμερο ότι πρέπει να κάνει τεστ ΠΑΠ τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο, στην πράξη μόνο το 69% κάνει την εξέταση σε ετήσια βάση. Ένα ποσοστό 24% των γυναικών ηλικίας 18-24 ετών δεν έχει κάνει ποτέ τεστ ΠΑΠ, ενώ το 42% δεν γνωρίζει ποιος είναι ο ρόλος του τεστ ΠΑΠ για την προστασία της γυναικείας υγείας.
Περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι 20% δεν γνωρίζει καθόλου ότι το τεστ ΠΑΠ είναι μέθοδος για την πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, ενώ 20% των γυναικών πιστεύει λανθασμένα ότι το γυναικολογικό υπερηχογράφημα είναι η σωστή μέθοδος για το σκοπό αυτό. Η κύρια πηγή ενημέρωσης για το ρόλο και την ανάγκη του τεστ ΠΑΠ στις γυναίκες άνω των 30 ετών ήταν ο ίδιος ο γυναικολόγος, ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο συμβουλευτικός & ενημερωτικός ρόλος της μητέρας, καθώς η πλειοψηφία της νέας γενιάς γυναικών ενημερώνεται για πρώτη φορά από τη μητέρα τους για το γυναικολογικό προληπτικό έλεγχο. Επίσης, σημαντικότατο εύρημα είναι ότι το 20% των γυναικών δεν επισκέπτονται το γυναικολόγο σε ετήσια βάση (εκτός κι αν υπήρχε γυναικολογικό πρόβλημα) λόγω της έλλειψης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την σημασία που έχει στην προστασία και φροντίδα της υγείας τους, ο προληπτικός έλεγχος.